Hallo, Ik ben ondertussen 20 weken zwanger en gelukkig begin ik iets te voelen. Mijn 2de kindje ben ik verloren met 37 weken onverwachts. Nu weer in blije verwachting, maar zorgeloos is het niet. Vooral je pieker momenten. Maar nu door de angelsound sleepvik me de 20 weken voorbij. Er zijn dagen geweest dat ik hem elke dag dan ff gebruikte. Hartje gehoord en klaar. Dus miss een minuut. Internet staat er vol van en maakt me ook wel weer onzeker. Zou het kunnenbijv dat het hierdoor gehoorbeschadiging kan oplopen door de geluidsgolven die het kindje eventueel niet fijn zou vinden? Of ik dit gewoon ver gedacht... Misschien kunnen jullie mij wijze raad geven....
Er wordt wel gezegd dat sommige kindjes het niet fijn vinden, maar ik heb het hier nooit ondervonden. Kindjes kwamen er juist op af Heb hem geregeld gebruikt (zeker in het begin!), maar hier geen gehoorproblemen hoor. Ja ok: Oost-Indisch doof af en toe Kan mij voorstellen dat je na zo'n verschrikkelijke ervaring veel steun put uit het horen van de hartslag (al biedt ook dat natuurlijk geen enkele garanties over hoe het echt met het kindje gaat). Zelf geloof ik niet zo dat het schadelijk is het apparaat zo kort te gebruiken. Mijn vk en gyn hebben het ook nooit ontraden. Alleen gezegd dat het mij 1. geen stress moest opleveren in plaats van wegnemen (door bijv het hartje eens niet meteen/helemaal niet te kunnen vinden) en 2. het gewoon niet teveel en te lang te doen. Ging bij mij dan ook echt om de eerste weken (voelde de 2e en 3e al vrij snel: nog voor de 15 weken).
Zover ik weet houden ze hier niets aan over. Ik heb ook de vele berichten gelezen op het internet. Ik heb alleen begrepen dat je niet altijd de juiste hartslag kunt vinden en dat sommige daar dan van in paniek schieten. En het is waar....garanties heb je helaas nooit of je nu 6 weken of 38 weken zwanger bent. Heel veel sterkte!!!