Vervelend kan het voor de baby wel zijn. Ons meisje vind er ook maar niks aan, dus die trapt er ook lustig op los als ik het ding op mijn buik zet. Maarja ik heb ook 2x per week verplicht een ctg en daar zit ook een doppler op. Dus nee gevaarlijk lijkt me niet. Ik heb de mijne (angelsounds) met 12 weken binnen gekregen en hoorde het hartje toen meteen zonder zoeken. Tot nu toe altijd gevonden en ik was ben er nog steeds erg blij mee. In het begin was ik heel onzeker en in die periode luisterde ik af en toe om mezelf gerust te stellen, nu ligt hij naast mijn bed en als ik haar soms een tijd niet voel (wat nu steeds minder voorkomt) dan zet ik 'm er even op en als ik het hartje dan hoor weet ik dat het goed is. Meestal begint ze dan ook direct te trappelen dus dan heb ik dubbel teken van leven
als er onderzoek naar is gedaan en hetzelfde is als het echo apparaat bij de vk waarom zeggen veel vk's dan dat het niet schadelijk is en dat echo apparaat juist niet te vaak gebruikt moet worden...lijkt me dan toch niet dat ze het verkopen als bewezen is dat het schadelijk is? teminste mijn vk zegt dat het geen kwaad kan, zelf vertrouw ik daar dan op.
Bij mijn weten werken al die dingen met geluidsgolven, die wel erg onplezierig kunnen zijn voor je kleintje. Je kunt er dus best eentje aanschaffen, maar 1 keer per dag luisteren is voor je kleintje wel echt genoeg, die kunnen die geluidsgolven als aardig vervelend ervaren.
Volgens mijn gyn is de wetenschap er nog niet helemaal uit of doppler apparaten voor de 10e week wel of geen kwaad kunnen. Het schijnt dat het voor stress bij het kindje kan zorgen en dat dat zo heel vroeg in de zw schadelijk zou kunnen zijn. Om die reden wilde ze me met de 10 weken echo niet naar het hartje laten luisteren (terwijl een andere gyn dat veel eerder in de zw al wel deed ). Na de 10e week lijkt het geen kwaad te kunnen, althans daar is op dit moment geen enkel bewijs voor. Omdat het inderdaad niet fijn is voor je beebje, gebruik ik mn Angelsound alleen als ik echt zit te stressen over of het wel goed met haar gaat of niet. Stress is ook niet goed voor je kindje, dus dan is de Angelsound even gebruiken waarschijnlijk de beste optie. Ik gebruik hem hooguit 2x p.w.
Ok, er zijn dus nog steeds gemengde gevoelens merk ik wel. Heb het daarom ook nog even hier op het forum gevraagd aan de verloskundige en zei vertelde mij dat het niet schadelijk was en dat ik gerust eens per week kon luisteren. Hier houdt ik mij dan maar aan vast en ga dus volgende week een angelsound aanschaffen. Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb ook een angelsounds en die werkt prima hoor. Goed geluid en stoort ook niet. Ik heb m ook via internet besteld en in het begin luisterde ik elke week. nu nog af en toe.
Ik heb de Angelsounds van de Kijkshop en ben er superblij mee! Het geluid is goed en ik heb ook nooit storing. Bij mijn zoontje heb ik 'm regelmatig gebruikt vanaf week 10. Ik kon altijd vrijwel direct het hartje vinden en het gaf me echt rust. Ik luister nu bij deze zwangerschap ook weer vanaf week 10 en het gaat weer goed! Ik luister altijd heel kort (minder dan een minuut). Echt puur voor de geruststelling dat het hartje nog klopt. En liever een rustige mama, dan een gestresste, dat is ook niet goed voor de beeb. Naarmate de zwangerschap vordert, voel je de beeb zo vaak bewegen dat je steeds minder gaat luisteren. Maar in het begin luisterde ik zo'n 2x per week.
Ik heb hem vanaf week 8 t/m 38 gemiddeld 2x per week gebruikt schat ik en daarbij ook nog 22 echo's gehad en er ligt een heerlijk meisje langs mij in de wieg . Lekker doen!