Dat is een echo en een groot verschil met een Doppler Een Doppler wordt nooit gebruikt onder de 11, 12 weken door een gynaecoloog of verloskundige.
Da's allemaal dikke prima, maar dat is haar argumentatie niet Maar goed, de meningen zijn verdeeld over het gebruik van een Angelsound. Daar zijn de laatste tijd zoveel topics over geweest dat het me verbaast dat je ze niet zag voordat je deze opende
Als ik die had gezien had ik deze niet geopend.. je doet we een beetje kattig t is toch een goed bedoelde topic? Ik zei toch al dat ik voldoende weet zo .. er zijn al voldoende meningen verteld
het grote verschil lijkt mij dat je als volwassenen kunt kiezen voor drugs, alcohol en sigaretten.. als volwassen die een eigen keuze kunnen maken hun gezondheid willen vergallen wat zou de maatschappij dat dan interesseren als ze er geld op kunnen verdienen. Daarbij word er op elk pakje sigaretten aangegeven hoe schadelijk het is. Wellicht kijk je ooit tv en zie je ook de reclames voorbij komen die gemaakt zijn om jongeren geen alcohol aan te bieden? Of voorheen de reclames van dat kind in een glas met rook? Die waren naar mijn idee om een statement te maken en niet voor de show... Een ongeboren kind kan moeilijk kiezen of hij wel of niet iets wil, net zoals een baby of jong kind. Spenen, speelgoed, voeding etc. waarvan niet duidelijk is of het wel/niet veilig is worden ook nog steeds terug geroepen en niet meer verkocht. Als je het dan nog steeds wil gebruiken moet je dat zelf weten en doet de maatschappij hier niks mee. Wanneer het duidelijk is dat de angelsound daadwerkelijk slecht is dan zal ook deze uit de schappen worden gehaald of in ieder geval in de bijsluiter bijgeschreven worden dat het niet goed is. Net zoals bij sigaretten of er wordt beschreven dat het vanaf een een bepaalde leeftijd/maanden kan net zoals bij drank. Kortom; ik ben niet achterlijk en zeg iets met een bewuste achterliggende gedachte En nog iets... als je dan toch de wijsneus uit gaat hangen, vraag dan eerst even verder voordat je zelf bedenkt wat ik bedoel..
Op de website van Medizon, de fabrikant van de AngelSounds staat: "Je kan de AngelSounds Doppler beginnen te gebruiken vanaf 12 weken zwangerschap." Dus zij geven ook aan dat je niet eerder moet beginnen.
Ik vind de angelsound een uitkomst. Gebruikte hem vanaf de 9 weken. Af en toe heel eventjes. T stelde mij vaak erg gerust. En uiteindelijk heeft t ook n soort van t leven van mijn zoontje gered. Als ik mn gevoel niet had gevolgt en niet naar zijn hartje had geluisterd, was hij nu niet meer bij ons. Dat je hem gebruikt is helemaal niet erg, maar doe het met mate
Het is niet aan mij om te oordelen over je geestelijke gesteldheid ik reageer alleen direct op wat je schrijft en die argumentatie klopt gewoon niet (drogredenatie), hoe zo'n uitgebreide achterliggende gedachte je er (nu) ook bij schrijft. Ik begrijp echter wel wat je bedoelt en misschien was het beter geweest om dit direct te benoemen. Ik ga de wijsneus-opmerking opvatten als een compliment, thanks!
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een doppler aangeschaft, wel echt een professionele (kon ik goedkoop overnemen van iemand via mp) en heb 'm uiteindelijk maar een paar keer gebruikt. Het was heel leuk en bijzonder om met mijn vriend te doen, maar toen we het hartje een keer niet konden vinden was ik wel meteen in paniek. Dit is dus precies de reden waarom verloskundigen er niet zo fan van zijn. In het begin weet je nog niet hoe je kindje ligt en kan het soms best lastig zijn om het kindje te vinden, ook als het bij wijze van al 20x gelukt is. Maar het kan geen kwaad om zo nu en dan eens een keer te luisteren hoor, alleen ons meisje is er niet zo'n fan van.. Iedere keer als de vk de doppler er op zet begint ze keihard te trappen en te doen, zelfde verhaal met een echo. Ik voelde echt 2 of 3 weken na de aanschaf van de doppler ons kindje bewegen, dus vond het toen ook niet echt meet nodig om te luisteren. Soms als ze nu nog een dagje rustig is wil ik nog wel eens luisteren, maar die keren zijn echt zeldzaam.
Ik ben net bij de verloskundige geweest en heb het aan haar gevraagd ze zei dat het totaal niet schadelijk is! Ze zei zelf dat het minder sterk is dan hun apparatuur (wat logisch is) dus ik ben helemaal gerust gesteld en hoop andere, die er nog onzeker over zijn, ook! Kan heerlijk elke dag luisteren
Vraag me af waarom mensen zeggen dat het schadelijk is .... Heb er toevallig vorige week over gehad met mijn VK en het is helemaal niet gevaarlijk ... Alleen rade ze het mij af omdat ik zo onzeker ben wegens missed abortion vorig jaar omdat het hartje van de baby toen gestopt is .... en ik wil ook niet in de stress schieten als ik het hartje niet kan vinden Maar verder is toch iedereen vrij om zon angelsound te gebruiken ... ... het kan echt geen kwaad ! ... en als een Doppler zo gevaarlijk was had de VK ze ook nooit gebruikt dus die verhalen lijken me sterk koekbakker verhalen ! NRO als de angelsound jou gerust stelt gewoon doen hoor ! het kan helemaal geen kwaad ... en ik snap dat je soms ongerust ben en onzeker ... veel succes ... hopelijk blijft alles goed gaan ... Lekker van genieten !
Ik heb een kennis die haar kindje misschien niet had verloren als ze geen angelsound had gehad... zij was bijna 40 weken zwanger en voelde haar baby al een paar dagen minder goed bewegen, ze luisterde die dagen met de angelsound en hoorde het hartje kloppen en was gerustgesteld. tot ze het op een dag niet meer hoorde... Achteraf gezien had ze waarschijnlijk als ze de angelsound niet had gehad de vlk gebeld op de eerste dag dat ze haar kindje minder voelde bewegen, nu had ze dat niet gedaan omdat ze zich gerustgesteld voelde. De gynaecoloog denkt dat het kindje zich waarschijnlijk al een paar dagen, voor het in de baarmoeder overleed, niet lekker voelde en daarom minder bewoog. of het echt anders was gelopen weet je natuurlijk nooit, maar ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je niet zelf gaat "dokteren", en als je je ongerust maakt altijd ook even de valk/gyn belt.