Van roze wolk naar donderwolk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liset25, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liset25

Liset25 Lid

14 okt 2010
    50
    0
    0
    Hematologie verpleegkundige
    Rdam
    Hi meiden,

Ik weet niet zo goed waar ik mn verhaal het beste neer kan zetten, maar wil het gewoon even kwijt.
    Gisteren ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest, na een leuk gesprek mocht ik opeens door voor de echo...want er was een plekje vrij! ( ik zou nog eigenlijk helemaal geen echo krijgen).
    Op de uitwendige echo was niets te zien, de echoscopiste vroeg wel 3x aan me of ik wel zeker wist of ik 9 weken zwanger was..

Er werd al vrij snel een inwendige echo gemaakt, de echoscopiste keek me opeens met een heel zuur gezicht aan en vertelde mij geen goed nieuws voor me te hebben... het vruchtje was te klein voor de zwangerschap.
    Even later kwam mijn verloskundige erbij, en zij ziet opeens een kloppend hartje! Ook de echoscopiste kon er niet omheen en zag het ook.
    Wat een feit blijft is dat het vruchtje te klein is voor de duur van de zwangerschap, ik zou nu pas op 5 a 6 weken zitten ipv 9 weken!

Ik vraag me af hoe dat kan dat er zoveel verschil in zit, terwijl ik hiervoor een regelmatige cyclus had en ik ben op 28 januari voor het laatst ongesteld geweest..wel heb ik toen ik er net achter was dat ik zwanger was wat bruine afscheiding verloren, ik vraag me nu af of dit misschien een innesteling geweest zou kunnen zijn...

Verder houden mn symptomen die ik had aan, ik blijf wat misselijk, weinig trek, gevoelige borsten met blauwe aderen...ik weet dat dit allemaal niet zo veel kan zeggen, maar je probeert een beetje houvast te houden.

Over 2 weken heb ik weer een echo..gisteren heb ik heel de dag lopen huilen, ik kan er maar moeilijk over praten..
    Zijn er meiden die iets dergelijks hebben meegemaakt?

Liefs, Liset

2. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hai ik had eerste echo toen zou ik 9weken zijn en werd 3weekjes terug gezet.... maar uit eindelijk bij 12 weken echo bleek men kindje 14 weken te zijn.....

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    De baby is nog zo klein dat het best kan zijn dat ze net een milimeter verkeerd meten en dat scheelt in het begin een hele hoop!

Geen bloed geeft moed!

Sterkte in ieder geval

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent. Het is ook wel een beetje vreemd, maar het kan best zijn dat het bij je volgende echo wel gewoon klopt volgens jouw berekeningen.

5. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik werd wel maar een week terug gezet in tijd maar was er ook erg van geschrokken. Ik bleek maar 6 weken ver te zijn ipv 7 weken. Volgens mijn berekening kon dit helemaal niet. Mijn eisprong kwam ook super regelmatig. Was toen echt op van de stress en wist niet wat te denken. Ondertussen ben ik 31 weken ver en doet de baby het supergoed. Het hoeft dus niet per se slecht af te lopen! Als het hartje klopt en je hebt geen bloedingen, is dat toch al een goed teken. Bestaat de mogelijkheid dat je idd maar 5 à 6 weken zwanger bent? De enige verklaring die ik in mijn geval kan bedenken, is dat het vruchtje even stil heeft gestaan (dat bestaat blijkbaar) of dat mijn cyclus beetje in de war was, aangezien ik direct zwanger was van de eerste ronde (en twee weken nadat ik spiraaltje heb laten verwijderen).
    Dus ik leef met je mee en weet hoe het voelt! Hopelijk komt alles goed!

6. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Bij de vorige zwangerschap dacht ik zo'n 7 a 8 weken te zijn. Na hevige krampen en bloedingen een echo gehad omdat ze een bbz vermoedden. Daar was geen hartactie te zien en het vruchtje zou 5 weken oud zijn. Het was afwachten werd er gezegd en met 3 weken terug komen voor nog een echo. 3 dagen voor de nieuwe echo weer hevige bloedingen gehad. Eenmaal bij de echo hadden wij al niet meer het idee dat ik nog zwanger zou zijn maar tot onze verbazing hartactie. Vruchtje was nu 8 weken. En ik heb getempt en zelfs ovulatietesten gedaan dus de bevruchting staat redelijk vast lijkt mij. Maar toch op 8 weken gezet. Sterkte komende tijd, hoop dat je beebje blijft plakken.

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Mijn eerste echo zeiden ze oo je bent toch maar heel kort zwanger we zien alleen ene vruchtzakje nog niet eens 5 weken.
    4 weken later had ik een nieuwe echo en toen zat ik op 10 wk en 6 dagen. Dus klopte niet met de eerste echo.

Komt vast wel goed het belangrijkste is toch dat het hartje klopte :)

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier werd ik ook 2 weken terug gezet. Kon het vruchtje ook niet goed meten. Met 12 weken echo weer 1 vooruit. Wil echt niks zeggen!

9. Liset25

Liset25 Lid

14 okt 2010
    50
    0
    0
    Hematologie verpleegkundige
    Rdam
    Heej lieve meiden,

Jullie berichtjes doen me goed...ik ben voorzichtig positief.
    Die zin die de echoscopiste tegen me zei; ik heb geen goed nieuws voor je...blijft maar malen in mn hoofd. Had ze het maar nooit gezegd en even wat langer getuurd naar de echo.
    18 april weet ik meer...ik hou jullie op de hoogte.

Liefs, Liset

Deel Deze Pagina