Hallo allemaal! Ik heb even een vraagje aan jullie over mijn situatie. Ik ben nu 9 weken zwanger en begin volgende week bij mijn nieuwe baan. Ze weten niet dat ik zwanger ben. Nu krijg ik een halfjaar contract en de eerste maand is proeftijd. Ik denk zelf dat ik het pas na die maand proeftijd ga aangeven dat ik zwanger ben. Ik ben dan ongeveer 14 weken zwanger. Wat zouden jullie doen en mij aanraden? Groetjes, Wendy
Aan de ene kant ben je als je het niet vertelt in je proeftijd er wel zeker van dat je een half jaar werk hebt, aan de andere kant kan de werkverhouding dan wel verstoord raken als je baas er niet zo blij mee is en liever had gehad dat je het verteld had. Denk dat je dat even moet afwegen!
Ik zou gewoon inderdaad die maand afwachten en het daarna vertellen, ben je tenministe zeker van werk voor ene half jaar. Het enige vervelende is -tenministe ik zou dat hebben- dat je dan wel een maand een 'knagend' gevoel hebt van 'ik verzwijg iets'.
Ik zou het denk ik niet zeggen je bent het niet verplicht en misschien ben je anders na die maand wel gelijk ontslagen...
ik begrijp dat knagende gevoel heel goed maar toch hoef je dat niet te hebben, het is zo dat TS nog maar 9 weken zwanger is, bijna niemand verteld het dan nog aan zijn baas, en na je proeftijd met 14 weken is ruim op tijd en een prima termijn om het te vertellen, het zou gemeen zijn als je om je zwangerschap ontslagen wordt maar het gebeurd zo vaak, laat ze je in de proeftijd maar beoordelen op je werk en werkhouding
Ja das waar, ik had ook geen vast contract en werd er uitgegooid op het einde. Ik deed veel uitzendwerk, nu ik zwanger ben hoor ik niets meer van geen enkel uitzendbureau of ik krijg de mededeling dat ze iemand hebben voor 'langere periode' . Dus go for it!
ik zat met hetzelfde en heb eerst bij een college die mij begeleidde gepeild of ik problemen kon verwachten. zij zei van niet en anders zou ze gaan protesteren want ik deed mijn werk goed volgens haar. iets later aan mijn baas verteld en de reactie was heel erg goed! dus zo kun je het ook oplossen, als je een collega hebt die je kunt vertrouwen...
Ik had dus ook hetzelfde... ik ben aangeomen op mijn werk en in mijn training periode kwam ik erachter dat ik zwanger was. ik heb gezwegen tot de trainingen voorbij waren en ik zeker was van een plekje. ik heb het erop gegooit dat ik de eerste 13 weken wou wachten met vertellen omdat dat de onzekerste 13 weken zijn van de zwangerschap. Ze vonden het geen probleem, krijg nu ook zwangerschapsverlof aankomend mei. en daarna mag ik gewoon terug komen!