hartje niet kunnen vinden....en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    In mn vorige zwangerschap kon ik het hartje van mn dochter met 10 weken al heel goed vinden.. Nu ben ik bikna 11 weken en had vandaag de angelsound binnen.. Na drie kwartier zoeken heb ik niks gevonden..
    Heb er best spijt van dat ik hem heb gebruikt.

Met 7 weken had ik een goeie echo.
    Maak me nu toch zorgen...
    Wat te doen?

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Dat ding weggooien. Dat jij je zoveel zorgen maakt geeft je al zoveel stress, lijkt me niet gezond. Als je dan de angelsound gaat gebruiken en je zorgen gaat maken als je het hartje niet kan vinden, dan ben je het aan het opzoeken. Lieve Saar, leer te genieten en vertrouwen van je zwangerschap, dit kun je jezelf en je kindje niet aandoen al deze stress. Is er een reden dat je je om zoveel dingen zorgen maakt?

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja zou de vk kunnen bellen. Maar eigenlijk ben je te vroeg. Ze adviseren het sowieso pas na 15 weken juist vanwege dit.

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja dat heeft een reden...
    Ik ben niet voor niets onzeker.
    En ik hen juist op aanraden van de verloskundige in mn vorige zwangerschap een doppler gehaald. En nu helaas kan ik hem niet vinden

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Wat vervelend voor je zeg :( hoop echt dat het straks wat minder wordt.
    Als je hem vandaag niet kan vinden zegt het niks. Probeer het van de week nog een keer. Zit je wel op de goede plek met dat ding? Ik kon 'm zelf met 11wk vinden, de eerste keer meteen, de tweede keer ook pas na lang zoeken. Sterkte meid, niet leuk al die onzekerheid.

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dan Zou ik zeker de verlos bellen als dit haar advies is.

Ik kon deze beeb met 9.3 al horen , elke dag.. Maar mijn verlos lukte t pas met 20 weken!!! Daar kreeg ik telkens een echo..

7. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je net gegeten? Ik had altijd als ik ner had gegeten hoorde ik hem niet. Ook niet op elk tijdstip.
    Laat in de middag wel maar sochtenss bijvoorbeeld nooit.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Weggooien dat ding! Wanneer ben je voor het laatst bij de vk geweest?

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    2 weken terug... Volgende week donderdag mag ik voor de termijn echo

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ssaarr, ik vind je normaal domme vragen stellen, maar ga hier proberen mijn verhaal te vertellen!

ik kon het hartje ook steeds niet vinden. of ik hoorde het 2 seconden, en dan alleen de navelstreng nog.
    wat blijkt nou.. ons kindje verstopt zich. ligt heel strak tegen mn rug aan, met zijn buikje op mn placenta. al wat ik dus te horen krijg is geruis.
    nou ben ik heel makkelijk, dus dacht altijd.. wat jij wil, grumpy, ik luister morgen wel weer..

heb je die 3 kwartier achter elkaar 'gezocht' ? dan kan het zijn dat je te weinig gel meer had, of je kindje een spwl met je aan het spelen was :) Massage olie werkt hier trouwens beter dan die gel.

11. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Mijn VK is geen fan van de angelsound om de reden die jij geeft. Zij gaf aan, als je onzeker bent kom dan even langs dan luisteren we samen. Ik heb er een keer gebruik van gemaakt na een beetje bloedverlies. Misschien kan jij dit ook met je VK afspreken.

Ook gaf zij als tip mee om de angelsound niet 's avonds te gebruiken. Als je het hartje dan niet kan vinden kan je niet even langs komen.

Ik zal morgen direct even bellen om langs te gaan. Waarschijnlijk is er niets aan de hand maar kan je jezelf geruststellen!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vraag de volgende keer bij de vk of ze je goed wil laten zie op welke plek je precies moet zoeken.
    En misschien kun je haar vragen hoe je placenta ligt. Als deze voor ligt dan kan het heel goed zijn dat je het hartje later hoort.

De meeste vk's raden de angelsound juist af. Juist omdat er veel vrouwen in paniek raken als ze het hartje niet kunnen vinden.
    Garanties heb je nooit, maar op dit termijn zit je aan de positieve 98%! Je moet ergens op kunnen vertrouwen.

Ps. Wist je trouwens dat ukkies een angelsound helemaal niet fijn vinden? Nu ze nog zo klein zijn kunnen ze nog relatief makkelijk wegzwemmen van het vervelende 'gevoel' dat ze er van krijgen. Zou ook een oorzaak kunnen zijn.

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Sommige kunnen het hartje ook nog niet vinden met dat termijn. Vaak staat er ook een advies op de doos vanaf welk termijn te gebruiken.

Mag ik vragen waarom je zo onzeker bent?

14. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    zelf kon ik met de angelsound het hartje rond de 16-17 weken vinden. Met 12 weken kon de verloskundige (met nog een beetje betere apparatuur) het hartje ook niet laten horen, en kreeg ik er een extra echo door. Bij mij lag de placenta ook vooraan, is misschien bij jou ook zo.

Wat ik wil zeggen, is wacht er nog even mee. Wie weet ligt de baby zo dat hij ver van de buik af ligt. en lag de baby in je vorige zwangerschap meer tegen de buik aan. Heb vertrouwen!

15. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Hoi Saar, het is spannend allemaal, niet gek dat je je af en toe zorgen maakt. Maar je maakt je erg veel en vaak zorgen lijkt het, bespreek je dat ook met je verloskundige? Misschien is het een idee als je psychologische ondersteuning vraagt (via huisarts) om je te helpen. Succes

16. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is nu precies de reden waarom mijn verloskundigencentrum een angelsound niet aanraadt. Het kan je alleen maar meer onzeker maken als je het hartje even niet kunt vinden. Mijn vk heeft liever dat ik iedere week even bij haar langskom om te luisteren, dan dat ik zo'n apparaat aanschaf!

17. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dat gaat wel heel ver... Ik heb mn reden om zo onzeker te zijn, daar kan geen psycholoog wat aan veranderen.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat gaat helemaal niet ver. Ik denk na al jouw Posts precies hetzelfde.
    De meeste angsten die je hebt en hier post zijn niet reëel.
    Juist omdat je vanuit je vorige zwangerschap reden hebt je zorgen te maken zou psychologische hulp deze zwangerschap wat draaglijker kunnen maken.
    Dit advies is niet lullig bedoeld, maar juist om te helpen.
    Neem het alsjeblieft ter harte!

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik kon de 2e ook later vinden dan de eerste! Gek he!
    Had met 7w ook goede echo daarna steeds gezocht

Wat denk je....direct na mijn termijn echo vind ik hem :)

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En het klopt: een psycholoog kan daar niets aan veranderen. Maar hij/zij kan je wel helpen om dingen in een ander perspectief te zien, zodat je jezelf kunt helpen!

Deel Deze Pagina