Overal zorgen over maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna86, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben.

Ik heb bijv. vanmorgen in de tuin gewerkt met mijn man.
    Netjes handschoenen aan, helaas ging er 1 stuk.
    Hierna 3 keer mijn handen gewassen en alcohol erover gedaan.
    Toen gelijk onder de douche gestapt en daarna weer alcohol.

Toch ga ik mezelf nu zorgen maken of ik toch niks binnen heb gekregen ivm toxoplasma.

Dit is nog maar 1 voorbeeld.

Hebben jullie dat ook.dat je je overal zorgen om maakt omdat je bang bent dat je wat over zal dragen aan de baby?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor de toxoplasmose kan ik je denk ik wel geruststellen: dat krijg je alleen binnen als je met je ongewassen hand ook in je mond geweest bent (na 'ingestie' zoals dat heet - zie onder 2. op Toxoplasmose - Wikipedia). Omdat je hand wel vaak in de buurt van je mond of in aanraking met eten komt, is het natuurlijk een risico waar je op moet letten met kattenbakken en tuinieren (ook vanwege katten), maar gezien hoe jij je handen ongeveer compleet van alle levende microwezens ontdaan hebt met alcohol en zeep, lijkt me de kans dat dit gebeurd is heeeel klein ;)

Ik was in mijn eerste zwangerschap banger dan met de tweede, en had het vooral in mijn eerste trimester. Bij extreme zorgen zou ik je vk vertellen dat je zo bang bent. Het kan ook met je hormonen te maken hebben, of met meer algemeen een soort somberheid.

1 kapotte handschoen betekent nog niet dat je meteen die ziekte hebt.

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik herken t erg ja
    ben zo erg onzeker !!
    ik moet ook niet de hele tijd naar de negatieve verhalen lezen en kijken zoals, een mk of plotseling bruin of bloed verlies of een leeg vruchtzakje..
    ik maak mezelf alleen maar gek !!

4. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Evenstar bedankt voor je geruststellende antwoord. Heb idd niet mijn hand in mijn mond gestopt. Al zou dr onverhoopt iets binnen zijn gekomen is dat 1 korreltje, lijkt me dat je daar niet ziek van wordt.

Behappy, dat soort dingen kan je idd beter niet lezen al gaat het soms vanzelf dat je iets leest.

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik ben nu in de 23e wk en maak me OVERAL zorgen om wordt soms gek van mezelf..het is wel wat minder als in de eerste trimester maar ben zo bang dat ik mijn kleine jongen verlies of wat dan ook..ik begrijp je wel hoor..

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb t ook wel hoor dat je je soms zorge maakt om iets kleins..

maar ik heb heel de zwangerschap geacht van.....

sommige blijven roken, anderen drinken soms wat... weer andere gebruiken drugs...

en die krijgen t kind ook! (daar is dan vaak wel iets mee maar dat is logisch) maar ik bedoel maar...

7. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat nu ik iets verder ben ik me iets minder zorgen maak, al blijven sommige dingen wel in mijn achterhoofd zitten.

Ik wil het gewoon allemaal zo goed doen voor onze lieve kleine schat.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb het ook hoor. Maak me soms enorm zorgen om de baby, zonder reden zelfs.
    Toxoplasmose krijg je echt niet zomaar, volgens mij is het ook niet zo dat elke kattenkeutel dat in zich heeft, en als je handschoenen draagt en je handen wast voor je je gezicht aanraakt is er niets aan de hand.
    Ontsmetten met alcohol is echt niet nodig!

9. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat weet ik.
    Had een blikje geopend waar misschien 1 korreltje aan is gekomen. Heb hem zover ik weet met een keukenpapier weggehaald maar toch ben je dan bang.

Beetje gek misschien van mij dat ik me er zo zorgen om maak.

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zo... klinkt heftig, haast obsessief... bedoel... naja.. nee ik heb het niet, ben zelfs erg gemakkelijk, laat wel wat niet mag, maar ben niet panisch als ik onkruidje uitgetrokken heb ofzo... niet zo goed.. die stress lijkt me...Lijkt me super vervelend en lastig... succes meiden... hoop dat het snel minder word...

11. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het jouw eerste Bjanc?

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Sorry, maar same here... ik ben ook erg gemakkelijk (terwijl niemand dat van mij zou verwachten, want kan een echte zeurmiep zijn).
    Hier trouwens wel de eerste... ben zelf bijna 39...

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik herken het wel.. heb niks meer in de tuin gedaan sinds ik zwanger ben, ook niet met handschoenen om alle risicos te vermijden. Wij hebben er 4 jaar over gedaan om zover te komen en wil geen enkel risico lopen dat ik ons kindje iets geef qua ziekten enzo.

14. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de eerste. Eerste weken waren mijn zorgen het ergst, wordt nu langzaam an minder. Probeer nu te genieten.

Denk eerlijk gezegd dat ik allang Toxoplasma gehad heb vroeger. Speelde altijd in de zandbak en stak daarna mijn hand in mijn mond en at regelmatig rauw gehakt, was er dol op.
    Had dan ook wel eens aarsmade.

Ik probeer het allemaal van me af te zetten en lekker te genieten!

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.589
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het zal ook deels door hormonen komen dat je nu heftiger reageert als dat je normaal zou doen.Toen ik 12 weken zwanger was bleek ik dus iets gegeten te hebben wat dus op het Verboden lijstje zou staan,nooit geweten.Ik heb het toen maar snel uit mijn hoofd gezet en ik probeer maar dan goed te relativeren dat ik al weet ik het hoe vaak rauw vlees heb gegeten of als kind zijnde wschl vaak genoeg zand ed heb zitten eten en dat ik nog steeds na 37 jaar geen toxoplasmose heb doorgemaakt en dan zou het nu wel heel ongelukkig moeten zijn dat ik het dan wel zou krijgen op het moment van een zwangerschap.Ik denk altijd maar zo hetgeen waar je het meest voor vreest gebeurt niet maar juist hetgeen waar je nooit bij stil hebt gestaan zou je kunnen overkomen.Klinkt niet zo leuk maar zo werkt het wel vaak in het leven.

Probeer te genieten van je zwangerschap want achteraf baal je ervan dat je zo hebt lopen stressen.

Succes!!

16. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Herkenbaar hoor ;)
    Mijn eerste zs eindigde in een ma, waardoor ik de hele zs van Uk1 onzeker bleef. De koelkast werd soms wel 2 keer per week uitgesopt. Alle groenten, sla, etc in van die zakjes van de appie zeer grondig gewassen (terwijl ik daar normaal niet zo veel aandacht aan besteed) Mijn handen waren gewoon stuk van het vele wassen. Zeg maar gewoon een lichte smetvrees leek het wel. Na de bevalling was het gelukkig snel over. Deze zs ben ik veel relaxter en merk dat ik dus ook veel meer geniet. Ik weet zelfs gewoon de cervelaat uit de supermarkt, terwijl het voedingscentrum dat nu op de lijst van 'verboden' heeft gezet (maar toen was ik al 14 weken en had het al volop gegeten. Ik denk sowieso dat het meer geldt voor de worsten uit Spanje of Italië die op een andere manier worden gedroogd als de worsten van bijv. een Stegeman)

Ik kan wel zeggen dat je moet proberen het een beetje los te laten, maar weet ook dat het niet zo werkt. Hopelijk kun je tussen de zorgen door ook nog genieten! :)

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Over dit soort dingen maak ik me eigenlijk weer geen zorgen, totaal niet.

Wel over of ik geen vroegtijdige weeen krijg, of vruchtwater ga verliezen, of het kindje ermee stopt...daar ben ik wel bang voor, maar veel minder nu ik het zo goed voel sinds een week of 2.

Ik heb al toxoplasmose gehad, ook rode hond, schijn je dan voor beschermt te zijn en je kindje ook. (kijken ze in Gent allemaal na als je daar de mmm in gaat).

Zelf heb ik paarden en ik zit daar gewoon nog tussen de mest. We hebben honden en ik speel met de kleine van ons in de tuin in het zand.......

Wel was ik netjes mijn handen, maar ik ben er geen sec bang voor dat ik iets engs binnenkrijg.

Ook let ik wel op mijn eten, maar soms eet ik ergens waarvan ik achteraf denk, was het wel gaar, maar het blijft dan bij die gedachte.

Waar ik wel heel erg op let is of er ergens alcohol in verwerkt is, daar ben ik wel strikt in.

En ga niet direct naast rokers zitten, ook al maakt dat geen fluit uit, als je in dezelfde kamer zit.

Maar niet dat ik er wakker van lig of mee bezig ben.

Deel Deze Pagina