Professor De Sutter van het UZ Gent, mijn NLse gynaecologen en verloskundigen... Allemaal zeggen ze: géén doppler tijdens het eerste trimester.
Ik vond je mening te kortzichtig en gaf je mijn situatie als voorbeeld om je de andere kant te tonen. Als je mening puur over vrouwen die zo'n ding voor de lol gebruiken ging, dan had je dat in je originele reactie al aan moeten geven. Je generaliseerde en dat stootte me tegen het verkeerde been en vond ik ook denigrerend naar Kaila toe.
Bij mijn eerste zs heb ik hem na 12 weken een paar keer gebruikt. Toch fijn om even het hartje te kunnen horen. Denk dat ik m tot 18 weken 1 a 2 keer per week heb gebruikt. Denk dat ik m deze zs ook wel weer eens ga gebruiken. Maar wacht wel tot na de 12 wk.
Het is dacht ik niet schadelijk. Maar fijn voor de baby schijnt hier niet te zijn. Het klinkt/voelt voor de baby alsof er een trein langs dendert. Je kunt je afvragen of je dit je wilt aandoen. Onzekerheid is natuurlijk nooit leuk. Dus ik snap wel dat veel vrouwen hem gebruiken. Echter zou ik altijd mijn eigen onzekerheid opzij schuiven en kijken naar het belang van mijn kindje. Als zon apparaat niet fijn is voor de baby, zou ik het niet gebruiken.