Ik heb het ook vaak in het begin gebruikt (vanaf 12 weken)en nu heel af en toe. Soms twee weken helemaal niet. Ik voel de baby ook. Maarre....alles gaat goed hier dusse.. Mijn vk zei er overigens niets over. Het enige wat ze zei was: Ja toch wel fijn om af en toe die bevestiging te hebben dat het goed gaat. Er is niet echt veel onderzoek naar gedaan, maar ik heb nog geen rare verhalen gehoord. Mocht het echt heel schadelijk zijn, dan zullen ze het echt niet verkopen denk ik. Of ik moet heel naief zijn. Verders vind ik het wel logisch dat je pas na 12 weken moet proberen. In die 12 weken moet de baby zoveel doorstaan (orgaantjes die groeien en alles wordt aangelegd). Bovendien kun je dan echt heel zelden wat horen. De baby zit dan zo ontzettend laag... Ik hoorde het overigens pas met 13,4 weken ofsow iets.
Ik heb ook een angelsound en ben ook van mening dat als het echt zo slecht zou zijn, deze allang niet meer verkocht zou mogen worden. Ik luister overigens niet dagelijks, maar zo eens in de 2-3 dagen. Niet om de geruststelling, want probeer toch echt gewoon op mijn lijf te vertrouwen, maar ik vind het gewoon een heerlijk geluid. En het is natuurlijk ook leuk voor mijn man, om hem er zo een beetje bij te betrekken
De angelsound geeft absoluut stralingen af hoor.. Wel is het zo dat de stralingen van een angelsound vele malen lichter zijn dan die van een dopler. En dus ook minder schadelijk. Ik hoorde dat je baby er echt voor weg kruipt als je hem voor de 12 weken gebruikt. Na de 12 weken weet ik niet. Ik twijfel nog of ik hem zou halen. Mijn vk was ook heel eerlijk hoor.. Ze zegt vaak horen mensen opeens geen hartslag en raken ze in paniek, komen ze hier en is er wel gewoon een hartslag. Ze zegt dat het dan weer niet goed is voor de zwangerschap dat je die tijd paniek hebt, tja, of hun hebben geen zin om iedereen daarna gerust te stellen . Ik twijfel echt nog heel erg. Maar het lijkt mij erg leuk, met name ook voor mijn stiefzoontje van 8. Dan kan hij het hartje ook horen. Vanaf wanneer hoorde jullie eigenlijk het hartje?
ik hoorde het hartje goed en duidelijk rond de 12de week hij/zij zwemt nog steeds weg als ik hem gebruik me gyn vertelde mij dat ik hem maar 1 of 2x per week moet gebruiken,omdat het storend kan zijn,dus ik gebruik hem nu 2x per week,en nog gaat ie ervandoor
de angelsound geeft geen straling af hoor.. is een microfoontje die het geluid van binnen versterkt dmv een gel of olie op je buik... dus niet schadelijk.. de doppler van de vk die is schadelijk!
ja dat zei mijn verloskundige ook,totaal niet schadelijk is gewoon een microfoontje wat de geluiden in je baarmoeder versterkt. Vind het een super uitvinding de angelsounds en ben blij dat ik hem gekocht heb
ja leuk ding he.. en zo appart dat je zelf het hartje kan horen... ik heb um bewaard van mn vorige zwangerschap...
Ik merk wel altijd dat mijn baby er ontzettend onrustig van wordt. Af en toe kan geen kwaad lijkt me. Gewoon 5 minuutjes en dan stoppen.