Hoi meiden! Ik ben nu 9.5 dagen zwanger en kreeg al snel een behoorlijke buik. Weet dat dat door de hormonen is gekomen en dat de darmen daarop reageren. Nu sinds 2 dagen is mn buik best een stuk minder groot en heb dit bij eerdere zwangerschappen niet gehad. Heb vanmorgen even de verkoskundige hierover gebeld en zij vertelde dat dit voor kan komen. Tot 12 weken zal de bm achter in bekken zitten en alles wat er voor die tijd naar voren/boven komt, zijn darmen die opzetten onder invloed van de hormonen dus. Het kan voorkomen dat de hormonen een dag minder zijn en de darmen er voor zorgen dat de buik iets minder opgezet is. Een heel verhaal, maar ik ben benieuwd of er een van jullie dit ook heeft gehad. Laat het mij dan graag even weten... Groetjes Claire!
Volgens mij hoor je dat wel vaker inderdaad! Zelf neem ik elke week een foto van mijn buik, om het later in zo'n overzichtje te kunnen plaatsen. En het viel me op dat mijn buik met 8 weken groter was dan met 9 weken! Dat vond ik ook best raar, maar nu met 10 weken is ie weer onmiskenbaar dikker. Hopen dus dat dat bij jou ook gebeurt! Als je vk zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken dan komt vast alles goed.
Ik had dat ook hoor, dat mn buik de ene dag dikker was dan de andere. T zijn echt die darmen die opspelen. Over een paar weken kan je niet meer om die buik heen
je buik veranderd ook....eerst wordt de buik door de hormonen opgezet is dus geen buik van je baby en nu wordt het wel een buik van je baby dus is ook logisch dat je buik veranderd...