hey dames mijn gyneacologe gaf me deze week de raad om op dieet te gaan. alee, of om toch op mijn eten te letten. Ik ben 14 kilo aangekomen, eet wortels, komkommer, appels, bananen, kiwi, peren, 2 tot 3 liter citroenwater per dag, magere yoghurt,... en soms eens een wafel of een blik cola (ik moet toch ook nog weten dat ik leef). Ik ben van nature heel mager en draag volledig naar voor. mijn broeken zakken af, langs achter zie je niet eens dat ik zwanger ben.. van opzij bekeken ben ik bijna lachwekkend.. een dikke buik en anders heel mager. Nu, sinds ze dat dus zei, voel ik me nu ook echt dik, lomp, on-sexy,... kheb tot nu toe helemaal niet van mijn gewicht wakker gelegen, omdat ik echt zo gezond mogelijk eet. Maar door haar opmerking is het nu helemaal veranderd... welke tips hebben jullie nog om mijn laatste weken door te komen zonder teveel extra gewicht ? de baby zit nu bovenaan de curve en zou bij geboorte rond de 4 kg draaien zei ze. thanks !!
Nou ja zeg! Ik vind het echt belachelijk van je gyneacoloog! 14 kilo aangekomen bij 33 weken is toch geen ramp, toch gemiddeld? Zou me echt niet druk maken,die kilo's die gaan dr vanzelf wel weer af! En boven aan de curve zegt nix hoor, kan best een groeispurt hebben gehad, dat hij/zij opt laatst niet meer zo hard groeit! Maak je niet druk meid, geniet nog ff lekker van je buik!!
nou sorry hoor maar ik vind dat echt belachelijk van de vk om dat te zeggen! iedereen die zwanger is zal aankomen en de een nou eenmaal meer dan de ander maar als je gewoon je normale eten eet en tuurlijk net als iedereen af en toe lekker zondigt dan is er toch niks aan de hand. en je mag helemaal niet dieeten als je zwanger bent want dan maak je bepaalde stoffen aan die schadelijk zijn voor je baby dus vooral niet doen hoor. geniet lekker van je "dikke" buik meid want dat hoort er nou eenmaal bij ik moest van de vk naar een dieetiste omdat ik te weinig aan kwam, dus het moet niet gekker worden. succes meid met je laatste paar weekjes
Wat raar dat je gyn dat zegt. Ik ben nu 35 weken en 13 kilo aangekomen. Als je al gezond eet zou ik me er maar niet te druk om maken. Ik probeer zelf wel zo weinig mogelijk te snoepen, maar volgens mij kan lijnen tijdens de zwangerschap nooit goed zijn. Gewoon lekker gezond eten (en af en toe heerlijk zondigen, ik heb vandaag nog een hele chocolade paashaas op ) en dan is er niks aan de hand hoor.
Nou dan zet jou Gyn mij gelijk op water en brood, Ik ben volgens mij nu al 10 kilo aangekomen. Met Isabella was ik op het eind 85 kilo in totaal ( 27 kilo erbij want ik was 58 kilo ) Maar het is goedgekomen hoor want na 1,5 jaar was ik weer 56 kilo. Geniet wel van je zwangerschap hoor. Maar elke dag een hele bult koekjes is ook niet goed.
zoiets raars heb ik ook nog nooit gehoord. zoals ik begreep was je altijd vrij mager,en nu loop je tegen het einde aan,en ben je nog niks extreems aangekomen. en wat je schrijft leef je heel gezond qua eten,kan ik nog een voorbeeld aan nemen. dat een verloskundige zoiets mag zeggen..:x ik zou gewoon zo doorgaan zoals je nu leeft hoor,en desnoods op zoek gaan naar een andere verloskundige. succes ermee,liefs petra
Wat een idioot!!!! 14 kilo is hartstikke netjes volgens mij en je eet ook echt niet ongezond! Ik zit al aan 29 kilo... dat is het dubbele man! En niemand die er wat van zegt hoor (behalve dat mn suiker getest is een paar keer) 14 kilo is helemaal niet zo veel.... wat een vervelende gyn! Zolang je gezond leeft is er toch niets aan de hand...
Wat een onzin! Het klinkt alsof je hartstikke gezond eet. Ik ben nu al ongeveer 8 á 9 kilo aangekomen en mijn gynaecoloog geeft aan dat dit prima is. Volgens hem komt de één meer aan dan de ander en mits je normaal eet is dat geen enkel probleem. Ik zou me er niet druk overmaken en niet schuldig voelen over af en toe een wafel eten of een glas cola. Je bent zwanger en dan mag je af en toe best eens zondigen. Ik denk dat de meesten dat zo nu en dan wel eens doen! Ik vind het trouwens erg mooi als vrouwen naar voren dragen en je mag hartstikke trots op je zwangere lijf zijn!
Nou...hoe bizar....14 kg lijkt me helemaal niks mee, en waar moet je op dieten dan?? Dat beetje cola? Vind t echt te gek voor woorden. Gewoon jezelf lekker verwennen en genieten van je lijf!!
....als ik lees wat jij eet... dan mag je van mij juist wel wat meer/anders gaan eten!! brood e.d.??!! Je gyn is niet goed bij haar hoofd! Als ze denkt dat je echt teveel gegroeid bent, dan zou ik met jou dieet je eerder eens op suiker laten testen denk ik...
wat een dikke onzin zeg! Juist omdat je mager bent komt je wat extra aan zodat je straks wat reserve hebt voor borstvoeding, ongeacht of je dat wel of niet gaat geven... Gewoon niet naar luisteren en lekker genieten!
14 kilo met 33 weken is niet gemiddeld Verder klinkt het voor mij ook belachelijk. Maar ik weet niet waarom je verloskundige dit precies zei. Misschien had ze ook nog een andere reden. Ik vind het onjuist om jouw verloskundige dmv een verhaal via internet volledig af te vallen terwijl wij de volledige diagnose misschien niet weten. Misschien moet je eens aan haar vragen waarom ze dit zei en haar zeggen dat het in jouw oren onlogisch klinkt?
Ik sluit me aan bij de rest... echt complete onzin!! Ik zou ook denken dat je wat meer juist moet eten en je moet je helemaal niet dik voelen. Je bent zwanger!!! En je lichaam is keihard aan het werk, daar horen ook kilo's aan gewicht extra bij.. en 14 kilo is echt supernetjes hoor!
BELACHELIJK dat zo iemand dat zegt !!! Doe lekker eten wat je wil eten meid ! en geniet van de laatste paar weekjes zwanger zijn. doe eten wat je wil eten !! als jij je goed voeld je kindje lekker groeit en zn/haar ding doet. dan is alles prima toch !! Neem een koekje zou ik zeggen !! of een lekker frietje met mayo ! Als ik zie wat je eet is het toch gezond ! Geniet ervan meid !!!!
Ik vind dat je juist veel te weinig eet... of eet je wel meer dan dat je schrijft? Brood oid, avondeten enzo??? Mijn nichtje was ook altijd heel slank en at normaal, maar is bij al haar 5 zwangerschappen zo'n 25 kilo aangekomen in 37 weken, heeft kindjes van gemiddelde grootte gekregen. En die kilo's gaan er ook wel weer af hoor, als je controles verder maar goed zijn. En het gewicht van je kindje maakt toch niets uit? Niets mis toch met 4 kilo...
Hey thanks allemaal voor de reacties, kvoel me alweer een stuk beter. Uiteindelijk ist waar, kmag toch ook nog genieten. Ik eet en leef zoals anders, maar eet nu wel extra porties groenten en fruit. Volgens mij gaan die kilo's er ook wel weer af gaan (en eigenlijk lig ik daar ook niet van wakker). het belangrijkste is dat de baby zich amuseert en kiplekker en gezond ter wereld komt. Kversta ook niet waarom ze dat zegt, misschien gewoon om iets te zeggen ? Maar in alle geval is dat dat (voor mij) de enige persoon die me dan wel kan doen twijfelen over mijn gewicht en eetgewoontes. Maar kben blij te horen dat ik me dus geen zorgen moet maken. Thanks thanks !!! voor jullie ook nog allemaal véél succes !
Dit is een handig adviesmenu (Bruin) brood6 sneetjes Aardappelen, rijst of pasta of peulvruchten4 stuks of 4 opscheplepels (200 gram)Groente4 groentelepels (200 gram)Fruit2 stuks Melk of melkproducten2-3 glazen (400 ml) bij voorkeur mager of halfvolKaas 1 plak (20 gram) bij voorkeur de minder vette soortenVlees(waren), kip, ei of vegetarische vervanging 100 gram (gaar) bij voorkeur de minder vette soorten (dieet)halvarine op brood5 gram per snee brood bij voorkeur de minder vette soorten Vet of olie voor de bereiding15 gram Vocht1,5 liter Volgens mij mag je dit als zwangere vrouw per dag hebben!! Dus wat jij eet is een schijntje!! Zou lekker zeggen, meid eet wat je wilt eten en laat je niet gek maken. Kijk ik ben zelf 30 weken en 7 kilo aangekomen, maar ik had een overgewicht van 8 kilo. Dus de kleine kan dit heel goed al opgemaakt hebben. En jij bent mager (even kort gezegd) dus de kleine heeft niets van jouw om op de maken. En moet je kijken wat je per dag eet. Sorry hoor maar wat wil ze dat je in hongerstaking gaat.
Ik vond het al helemaal niet veel toen ik je bericht las, maar zoals ik de rest nu lees is het dus ook niet veel. Heb ook van mijn vk mee gekregen dat slankere vrouwen meer reserves nodig hebben voor de baby en dus wat meer aan komen, ikzelf kom weinig aan maar ik heb dan ook overgewicht en dan schijnt dat ook heel normaal te zijn. Volgens mij was het maximaal tussen de 12 en 17 kg tegen de bevaldatum aan toch dat je ideaal gezien aan mag komen?
nou trek van die 14 kilo eens t gewicht van de beeb af, de placenta en veel vruchtwater,,,,,,dan blijft er toch bijna niks over wat je bent aangekomen. Ik teken ervoor vorige keer 25 kilo aangekomen. Hield veel vocht vast, had enorm veel vruchtwater en kind woog 4 kilo. 2 dagen na de bevalling was ik al 12 kilo kwijt!! Ga lekker zo door zoals je bezig bent, je doet t fantastsich en je gyn is niet helemaal lekker. Ben wel benieuwd wat ze mensen adviseerd die 25 kilo aankomen
Sorry hoor, maar wat belachelijk van je gyn. Ik had er wat van gezegd. Maar goed, 14 kilo is toch netjes. Ik ben zelf ook vrij mager, en draag mijn buik mooi naar voren (1.60m en 50 kilo) en ik was in totaal 16 kilo aangekomen. Ach joh, geniet van die laatste paar weken van je buikie, voor je het weet is de kleine geboren en zit je zo weer op je oude gewicht. Hihi, ga anders eens lekker een frietje met een dikke kwak mayo eten, mag best hoor .