Hoi, ik heb geen idee of het hier goed staat.. Nouja, ik merk het vanzelf wel! Hier mijn vragen. Ik ben nu 29 weken zwanger en ik heb mijn geboortekaartje zelf (of eigenlijk mijn broer) ontworpen. Maar nu moeten ze dus gedrukt worden. Hoe pak ik dat aan? Ik neem aan bij een drukker, maar zou dat niet vreselijk duur zijn? En dan nog, wanneer kan ik dat het beste doen? Nu al? Thanks ladies!
Nu al drukken lijkt me moeilijk ivm met datum waarop het kindje geboren wordt... Ik zou gewoon eens naar een drukker gaan en vragen hoe het in z'n werk gaat allemaal. Vaak maken ze het hele kaartje al in orde en na de bevalling bel je even de laatste gegevens door en kunnen ze gaan drukken. Succes!
nee haha, ik bedoelde niet nu al drukken, maar wanneer moet je beginnen met zoiets te regelen als je zelf het kaartje al helemaal hebt ontworpen? Misschien niet helemaal duidelijk neergezet. Wel bedankt voor je antwoord!
ik heb ook het geboortekaartje helemaal zelf ontworpen en ik heb bij een hobbie winkel zelf papier/karton gekocht dat veel voor geboorte kaartjes word gebruikt, ik heb het gister afgemaakt en een proefdruk gemaakt en het was echt heel mooi geworden. ik print ze straks na de geboorte gewoon zelf uit ( of iemand anders van de familie) wanner ik de datum enzo heb kunnen invullen. Liefs xx
Ja daar zit ik ook aan te denken, alleen krijg ik met onze printer toch altijd een beetje streepjes. Misschien heeft iemand in mijn omgeving wel een betere printer... Ik denk dat je aan inkt en materialen toch minder kwijt bent dan bij een drukker.. Ik zal het er eens over hebben met mijn vriend, dank je voor je antwoord!
wij zijn naar een drukker toegegaan bij beide kinderen tijdens de zwangerschap rond de 6e maand daar hebben we uren de tijd gehad om boeken in te zien van wat voor kaartje we leuk vonden prijs staat erbij (per kaartje) plus afdrukkosten + btw+ drukkerskosten en dan maken ze wel een berekening voor je dan bepaal je welk kaartje, welke text waar moet komen en dan maken ze eerst een proefdruk (voorbeeld zonder naam etc) als dat goed is dan spreek je af wanneer het kind geboren is om de gegevens (naam, datum, tijd,gewicht,etc) door te geven en dan drukken ze de kaarten af dan kun je ze ophalen wij hebben wel vooraf een aanbetaling gedaan en de enveloppen al meegekregen (die kun je dan al voorzien van postzegel en adres) volgens mij moet je een afname doen van minimaal 50 kaartjes en hoe meer kaartjes hoe minder de stukprijs ik hoop dat dit duidelijk genoeg info is wij hebben laten drukken bij Repro duck, drukkerij Leeuwarden maar ik denk dat dat vergelijkbaar is met andere drukkers
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Sera, het is me nu een stuk duidelijker hoe het over het algemeen in zijn werk gaat!
Drukwerk (digitaal of 'echt') is wel het allermooiste. Bijna niemand heeft zo'n goeie printer dat de kwaliteit van de kaartjes ook na jaren nog goed blijft. Ik heb een dijk van een printer, maar als een kaartje een halfjaartje op je dressoir staat, gaat het toch verbleken. Dat is bij drukwerk echt stukken beter. Ik heb voor vrienden al een aantal keer kaartjes ontworpen. Zij gingen daar ruim van te voren zelf mee naar een drukker. Gewoon even een paar belletjes plegen wie het goedkoopste is. De drukker geeft dan aan hoe en wanneer hij de bestanden wil hebben, en aan welke eisen de bestanden moeten voldoen. Als je kiest voor 'echt' drukwerk dan je kun zeggen dat je voordrukken wil laten maken, want dan kan je kaartje sneller klaar zijn omdat de voorkant dan al gedroogd is en ze de binnenkant meteen kunnen drukken. Maar voordrukken kan natuurlijk alleen als je een neutraal kaartje hebt, of het geslacht al weet. Sorry als ik een beetje technisch ben geworden , ik hoop dat je er iets van begrijpt.
Nee, ik snap je heel goed hoor! Bedankt voor je info! Pfff ik vind het moeilijk hoor. Ik ga in iedergeval morgen eens wat prijzen vergelijken, we hebben gewoon niet heel veel geld te besteden. Ben benieuwd!
Nou sorry miepje, je zal wel in het vak zitten. maar ben het niet helemaal met je eens hoor. Ik heb ook zelf ons geboortekaartje ontworpen en geprint. Ik heb een Canon PIXMA 4200, een doodgewone fotoprinter, destijds wel prijzig maar nu voor 75 euro te koop maargoed anyway, de kaartjes zijn perfect geworden, en nu dik anderhalf jaar na het printen nog steeds geen vebleking o.i.d. Ik heb ook eerst de voorkant en achterkant al geprint, en toen Dano geboren is heb ik de binnenkant geprint. Kreeg ontzettend leuke reactie's alle kosten bij elkaar (inclusief kaartjes en inkt) 60 euro! voor 80 kaartjes
Ik ben inderdaad een vakidioot 8) Daarom zou ik zelf het risico niet nemen, omdat ik (te) hoge eisen stel aan drukwerk. Maar natuurlijk is het altijd ieder voor zich
Wij zijn vandaag bij een drukker (of eigenlijk meerdere) gaan informeren en tot de conclusie gekomen dat het qua prijs nog wel enigszins meevalt. Als we het zelf zouden printen zouden we veel geld kwijt zijn aan materialen, ook omdat het nogal een kleurig/vol kaartje is. Dus we gaan het laten drukken! Bedankt voor alle advies dames!
Bij deze drukker kost het 84 euro voor 75 kaartjes, dus dat ontloopt elkaar niet heel erg. En dan vind ik het wel fijn dat het ons veel werk scheelt!
Serieus?! Ik zou bij de drukker waar wij laatst geinformeerd hebben voor 50 kaartjes 140 euro kwijt zijn. En dit was dan ook nog het goedkoopste model!
Ja, serieus! Ik geloof dat er tussen verschillende drukkerijen best veel verschil zit, een vriendin van me betaalde in haar woonplaats 50 euro voor 100 kaartjes. ook full color. Ik ben blij dat ik even heb rondgekeken eerst, want die prijs die jij noemt ben ik hier ook wel tegengekomen.
Hier de vakidioot weer met een opmerking: Sommige mensen het hier hebben over voorgedrukte kaartjes die je uit een boek kiest en anderen hebben het over een eigen ontwerp, al dan niet met enveloppen. Er is iets meer informatie nodig dan 50 kaartjes voor 84 Euro om prijzen met elkaar te kunnen vergelijken... Om een goed beeld te krijgen van prijzen moet je best veel dingen weten: manier van drukken, formaat, aantal kleuren, loopt de bedrukking over de rand, soort papier, met/zonder enveloppen, is het kaartje gevouwen enz... Maar dat gaat weer de technische kant op merk ik
Mijn prijs was met enveloppen, zonder postzegels en een enkelvoudige kaart. Het gaat om eigen ontwerp.
Zonder enveloppen, zonder postzegels, eigen ontwerp, dubbelzijdig en full color. Naar nu blijkt hebben we er maar 50 nodig dus dat wordt nog iets goedkoper!