Hallo allemaal, Bijna 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Omdat ik niet uit mijzelf ongesteld werd ben ik via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Na diverse onderzoeken en maanden met hormonen en de daardoor ontstane cyclus te hebben gemonitord via inwendige echo's bleek dat ik niet uit mijzelf een normale cyclus (groei eitje en eisprong) heb, en bovendien vijandig baarmoederslijmvlies heb. Of liever gezegd, zou hebben, maar daar kom ik later op terug. Uiteindelijk is in overleg met de gyn besloten om over te gaan op IUI. Vanwege onze vakantie en de feestdagen hebben we eerst twee maanden rust gehouden en zouden we in januari beginnen met de IUI. In die rustmaanden genoten van een all-inclusive vakantie met veel eten en drinken. Datzelfde de afgelopen weken met de feestdagen. Vandaag naar het ziekenhuis voor de prikinstructie voor IUI, want zou heel wat medicijnen moeten spuiten om een cyclus op gang te helpen, eitje te laten groeien en een eisprong plaats te laten vinden. Aan het eind van de instructie vroeg de arts wanneer ik voor het laatst ongesteld was geworden. Dat was oktober. Voordat ik dus met de medicijnen mocht beginnen, moest ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. En wat bleek? Wonder boven wonder ben ik zwanger! Gelijk een echo en blijk 7 weken zwanger te zijn; dus zelfs al voor onze vakantie! Aan de ene kant natuurlijk heel blij (voor zover ik het me kan beseffen), aan de andere kant voel ik me nu heel schuldig over de gedronken alcohol, het "niet-verantwoorde-eten" (biefstuk, filet americain, carpaccio) en het feit dat ik geen foliumzuur heb geslikt (daar ben ik op een gegeven moment ook maar mee gestopt, leek me overbodig). O ja, vergeet nog dat ik ook gerookt heb de afgelopen weken. Niet veel, maar ja... Ik gebruik dit forum om het even van me af te schrijven. Voel me er echt heel rot onder. Lees net ook dat in week 7 de hersenen en het ruggetje al vrijwel volgroeid zijn. Niet de meest onbelangrijke gedeelten van het lichaam dus! Zijn er vrouwen die misschien een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt - bijv. omdat ze ook niet wisten dat ze zwanger waren?
In het begin van mijn zwangerschap wist ik ook niet dat ik zwanger was met ruim 9 wkn ben ik erachter gekomen. Heb in deze periode ook van alles gedaan wat eigenlijk niet mocht.En ook geen folium geslikt...ik zou mij niet teveel zorgen maken. Gr. josianne
volgens mij heb je de eerste 8 weken geen bloedcontact met je baby, dus kun je nog weinig schade hebben aangericht! als je vanaf nu gezond gaat doen en foliumzuur slikt... hebben jullie volgens mij allebei geen vergrote risico's op afwijkingen enzo! vraag het anders even na aan de vlossen hier... of kijk even in dat forumdeel!
Allereerst natuurlijk van harte met je zwangerschap! Zoals voor mij al gezegd is, denk ik ook dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Ik was bij mijn 1e zwangerschap zo ongelooflijk dronken geweest, en achteraf bleek dat ik toen zo'n 5/6 weken zwanger was. En filet americain at ik toen zo'n beetje elke week, dus ook al toen ik zwanger was zonder dat ik dat wist. Inmiddels is mijn zoontje bijna 2,5 jaar en helemaal gezond! Geen zorgen maken, lekker gaan genieten! Xx
Bedankt voor jullie reacties! De arts wimpelde gisteren mijn bezorgdheid ook weg (heb nl. gelijk een echo gehad omdat ik in het ziekenhuis was en vanwege mijn onregelmatige/geen cyclus geen idee had hoe ver ik zwanger was). Maar later thuis ging het toch zitten knagen. En jullie reacties doen mij echt goed; fijn om te lezen dat ik niet de enige "slechterik" ben! En mooi dat jullie (Josianne en Queen Bee) gezonde kinderen hebben! Klasien; jij succes verder met je zwangerschap; zie dat je eind van deze maand voor een echo mag. Spannend! Groetjes!
me oudste is geplant,foliumzuur geslikt en niks raars gedaan me jongste en deze zwangerschap onverwachts zwanger,gerookt,biefstuk 2x per week,file en ga zo maar door en ook alcohol ja en me jongste is kerngezond en deze zwangerschap gaat super dus ik zou me niet al te veel zorgen maken,je wist het tenslotte niet bij beide heb ik pas foliumzuur gestart na week 8
Hey meid, maak je niet te veel zorgen. Het komt goed. Probeer nu van je zwchap te gaan genieten. Ik heb veel verhalen van mensen gehoord, die niet wisten dat ze zwanger waren en van alles hebben uitgespookt en toch gezonde kids hebben. Liefs Jeanney
Van harte gefeliciteerd me je zwangerschap, wat fijn dat je niet een hele weg af moet leggen. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar wat de anderen ook al gezegd hebben. Moeder natuur heeft alles zo geregeld dat het de eerste weken nog niet zo kwaad kan omdat je het nog niet wist. Gewoon nu starten met foliumzuur en niet roken, drinken etc.
Gefeliciteerd! Ik begrijp je bezorgdheid/schuldgevoel, maar je kan het niet terugdraaien en.... je hebt het niet bewust gedaan! Kijk; als je weet dat je zwanger bent en je gaat roken, drinken en rauw vlees eten dan vind ik dat dom, nu niet. Meid, ga lekker genieten, ik wens je een gezonde zwangerschap!
Ik zou me ook niet te druk maken, je hebt idd tot 8 weken geen bloedband. Ik heb ook geen foliumzuur geslikt elke maand dat we aan het proberen waren. Heb dat pas gedaan toen ik overtijd was en had getest. En hier geen open ruggetje hoor. Dus maak je niet te druk! O ja , zal je ticker wel even aanpassen, 59 weken zwanger
gefeliciteerd! hier nog een, na mn missed abortion ben ik eigenlijk vrij snelweer zwanger geworden, iets wat ik niet verwacht had. in deze periode heb ik ook gerookt, gedronken op een feest en geen foliumzuur geslikt, na 6 weken wist ik dat ik zwanger was....erg ongerust natuurlijk, meteen gestopt met alles, en gestart met folium, en nu gaat het supergoed, ik lig helemaal op schema, een voorbeeldig kindje zeiden ze bij de 20 wkenecho haha... lekker genieten nu!
ben met de 5 de week er achter gekomen dat ik zwanger was. helemaal niet opgerekend. na 9 jaar,ineens zwanger. dolgelukkig dus. maar kon me zelf ook eerst voor de kop slaan. want heb die 5 weken vol op gerookt,en gedronken. echte kroegtijger maar de kleine heeft in de eerste paar weken geen last er van. zo als ik der verhalen hoor
Wat fijn zeg dat je toch spontaan zwanger bent geworden, van harte gefeliciteerd! Zoals hierboven al is gezegd zou ik me niet al te druk proberen te maken. Het is nu toch al gebeurd. Gewoon vanaf nu de alcohol etc. laten staan en starten met foliumzuur. Succes en geniet van je zwangerschap!
Echt super al deze reacties! Echt een hart onder de riem. Heb vanmorgen ook nog even contact gehad met het ziekenhuis (de assistente van gisteren een bedankmailtje gestuurd voor haar goede zorgen; geloof dat ik dat gisteren niet heb gedaan omdat ik helemaal in trance was). Zij zei dat het er allemaal prima uitzag en dat "het" zelfs een kuur Primolut had doorstaan. Ze zei me te gaan genieten van mijn zwangerschap. Moet dat inderdaad maar eens gaan doen... Moest eigenlijk de hele dag werken maar heb maar een vrije middag genomen; kon me niet concentreren! Nogmaals, bedankt voor jullie reacties!
Ga ook maar eens uitvogelen hoe dat werkt met die banner want ik krijg steeds alleen maar hoelang ik over tijd ben en niet hoelang ik nog moet...?
De eerste anderhalve maand kan t niet zozeer kwaad omdat je baby nog geen bloed met je deeld. pas erna is t schadelijk.. Dus succes met je zwangerschap en mooi dat je toch nog zelf zwanger geworden bent!
Gelfeliciteerd met je zwangerschap! Wat bijzonder zeg! Over di ebanner: Vul je wel de goede datum in? dd-mm-2009 Dan zou het goed moeten gaan...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook hetzelfde; niet wetende dat ik zwanger was en twee weken lang op wintersport geweest met flink apres ski, alcohol en heel veel sigaretten... Bij thuiskomst bleek ik al ruim 8 weken zwanger te zijn... Hebben een kerngezonde dochter gekregen!
ik heb de eerste 5 weken zware medicijnen geslikt, ben ik onmiddelijk mee gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en ons meisje doet het tot nu toe nog goed
Je kunt je dr wel zorgen over maken, maar heeft geen nut!Is toch al gebeurt!Zou als nog meteen beginnen met foliumzuur.....En druk maken heeft geen nut, niet goed voor je en je kleintje!Geniet nu maar lekker van je zwangerschap....