goed morgen iedereen , ik hadleen topic geplaatst van dat ik blaas ontsteking had. nu moest ik mijn urine weg brengen en dat word dan naar t ziekenhuis gestuurd voor een kweek! nu vraag ik net aan de assistent "word dit dan ook op GBS gecontroleerd??" volgens mij wist ze niet eens wat dat was . ze zeg "t word op de bacterien gecontroleerd en dan kunnen ze zien welk medicijn t beste is voor jou " nu moest ik de kweek naar t bejaarde huis brengen bij t bloed prikken . ik daar nog een keer gevreegd , maar zij wist ook niet wat t was dus ik uitgelegd dat t belangrijk is om te weten bij de bevalling . ze heeft t erop geschreven dus ben benieuwd of ik van de week iets te horen krijg ! toch raar vind ik hoe ze dat zo doen
nee hoor maar ikvind als je voor een huis arts erkt dat je dat toch wel moet weten t is een seriuze zaak al zeg ik t zelf
Uhm... Okay, voor de leken onder ons ( waaronder ik zelf ) heb ik er Google even op los gelaten KLIK!
Is inderdaad wel heel apart... als je twijfels of vragen hebt kun je toch verwachten dat uitgerekend deze mensen ze kunnen wegenemen en beantwoorden!
raar maar ik kan me voorstellen dat een assistente niet weet wat gbs en wellicht wel als je zegt op streptokokken. En die streptokokken zitten dan toch niet in je urine maar in je afscheiding? ben er voor zover ik weet nooit op getest, is hier ook niet standaard denk ik
ok miss had ik dat moetten zeggen. maare op internet kan ik terug vinden dat t ook in de urine zit . heb namelijk blaas ontsteking die niet over gaat en t zou daarin moetten zitten
Ik heb urine weg laten brengen bij de huisarts i.v.m. uitdroging. De huisarts heeft toen ook gelijk de urine getest op blaasontsteking en GBS. Daarna heb ik een antibiotica kuur gehad. De gyn. in het ziekenhuis vertelde me dat er in verschillende landen standaard op GBS wordt getest maar in Nederland nog niet.
Vorige week bij de gyn geweest en hij laat mijn urine ook nakijken op GBS. Reden bij mij is dat ik bij de eerste zwangerschap besmet bleek te zijn en we dit niet wisten. Kwamen we achteraf pas achter. Bevallen met koorts en uiteindelijk een super spoedkeizersnee. GBS kan gevaarlijk zijn voor de baby als deze besmet is. Emiel heeft er een longontsteking aan over gehouden en heeft 8 dagen op high-care gelegen aan de antibiotica. Gelukkig heeft hij er niets blijvends aan over gehouden. Het blijkt dat veel vrouwen de bacterie dragen maar dit niet weten. Ik ben er een voorstander van dat er, net als in veel andere landen, standaard op GBS wordt gecontroleerd. Het kan je een hoop ellende besparen en zoveel moeite lijkt het me toch ook niet.
Ik heb aan het begin van de zwangerschap ook blaastontsteking gehad. En ik word strakjes rond de 34 weken ook gecontroleerd op streptokokken. Wel een fijn gevoel al is het alleen maar alleen voor de zekerheid. Het enige vervelende is dat je als de uitslag positief is je in het ziekenhuis moet bevallen en je kindje 48 uur ter opservatie moet blijven. Dus ik hoop dat mijn uitslag negatief is
idd ik snap dus ook niet waarom ze t niet standaart even controleren , kleine moeite maar hier in ned vinden ze alles te duur he !!!! ben net bij de vk geweest en moet even de kweek afwachten en gaat de blaas ontsteking niet over moet ik naar de gyn dus dan toch in het zh bevallen . maat jah ik doe maar gewoon wat t beste is voor mij en de baby en dan zijn we allemaal weer happy .
hoi, hier een doktersassistente,....en ik dacht ook GBS?? wat is dat?? maar streptokokken ken ik wel..... ze had natuurlijk ook kunnen vragen wat je bedoelde.. volgens mij controleren ze bij een kweek op alle voorkomende bacterien (dus ook de streptokok).