Onderdrukt een warme kruik weeën?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stefanie83, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik ben 38 weken zwanger en ik heb af en toe krampen in mijn onderbuik. Het zijn menstruatieachtige krampen. Ik ga ervan uit dat het voorweeën zijn. Het voelt prettig om er een warme kruik op te leggen, maar ik vroeg me af of dit niet juist de weeën onderdrukt. Want dat wil ik natuurlijk niet. Van mij mag de bevalling wel beginnen:D Heeft iemand hier antwoord op?

Bedankt alvast!

2. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Het zou mooi zijn als het zo onderdrukt kon worden ! :D
    Volgens mij verzacht alleen de pijn doordat je spieren zich door de warmte beter ontspannen.Alleen maar gunstig lijkt me!

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet dat een kruik een aankomende bevalling kan tegenhouden, als het komt dan komt het:D
    Ik ben zwanger van de 4e nu en bij de 3e had ik een paar keer heftige voorweeen en dan vond ik het ook prettig met een kruik.
    Maar toen de weeen daadwerkelijk gingen doorzetten, heb ik ook 's avonds nog een tijdje met een kruik gezeten. Maar ik ben die nacht toch echt bevallen.:)
    (Als ik serieuze weeen heb ga ik ook altijd ff onder de warme douche)
    Dus nee, ik denk niet dat dit kan.
    Succes met de laatste loodjes!

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Mijn achterliggende gedachte is dat de warmte van de kruik je spieren doet ontspannen. Aangezien weeën juist aanspanningen van de baarmoederspieren zijn, kan ik me dus voorstellen dat je met een warme kruik die spieren laat ontspannen en dat de weeën daardoor niet goed door kunnen zetten.... :(

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als het voorweeen zijn, helpt een kruik en zouden dat ook geen 'echte' weeen zijn. Echte weeen zijn volgens mij niet echt te onderdrukken hoor, en een bevalling hou je niet tegen door 'te ontspannen te zijn'.

Sterker nog, je moet juist wel ontspannen zijn voor het echte werk (ondanks de pijn), anders ontsluit je niet goed, en daar zijn de eerste weeen van je bevalling voor. Heb je een zwangerschapscursus gedaan oid? Want dat wordt daar allemaal vrij goed uitgelegd. Net als in het boek 'Duik in je weeen'.

Ik heb een avond wat indalingsweeen gehad, en heb nu heel af en toe een ongesteldheidskramp. Maar dat is echt nog niet het begin van het 'eind' zeg maar ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik mocht in het ziekenhuis onder de douche voor de warmte.. neem aan dat ze niet mijn weeen wilde stoppen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Die warmte kan wel de scherpte van de pijn afhalen, maar de kans is groot dat daardoor de ontsluiting eerder sneller dan langzamer gaat (je bent meer ontspannen, maakt minder adrenaline aan). Dus nee, met een warme kruik ga je echt geen weeën onderdrukken.

Deel Deze Pagina