Zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Yara, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag,

Ik slik de pil ( microgynon 30 )
    maar nu ben ik al 9 dagen overtijd..
    Ik heb 1 test gedaan die was negatief.

Kan het zijn dat ik toch zwanger ben..
    Heb namelijk de test gedaan terwijl ik een blaasontsteking heb.

Ook heb ik last van misselijkheid ( met vlagen over de hele dag )
    En in mijn ogen zien me tepels er anders uit.. ze ogen groter doordat er een donkere kring om heen zit.

Ik ben trouwens 21 jaar m'n vriend is 24 jaar.
    We zijn op dit moment zeker niet bezig om zwanger te worden.
    Mocht het wel zo zijn, dan is het natuurlijk van harte welkom.

Hopelijk kan iemand me helpen!!

Groetjes Yara

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Slik je antibiotica voor je blaasontsteking? Sommige antibiotica beïnvloeden de werking van de pil, zodat deze minder goed beschermd.

De uitslag van de test kan onnauwkeurig zijn als er veel eiwit in je urine zit, bijvoorbeeld bij een blaasontsteking.

Dus ja, het kan zijn dat je zwanger bent. Ik zou nog eens testen als je blaasontsteking over is.

3. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik slik antibiotica voor de blaasontsteking.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb m'n post aangepast. ;)

5. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik las het..!

Dankje wel voor je reactie..
    En idd ik heb de volgende test al thuis liggen..

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Graag gedaan. Beterschap.

7. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

Oct 8, 2010
    214
    0
    0
    het komt vaker voor dat vrouwen zwanger raken terwijl ze microgynon 30 slikken, mij is dit ook overkomen.

Maar heb jij die antibiotica tijdens de pil slikken geslikt... zeg maar in week 1 2 of 3 of ben je er pas mee begonnen rond de tijd dat je ongesteld moest worden.

want antibiotica tijdens pil slikken zelf verminderd de werking vd pil

8. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik moet je eerlijk bekennen dat ik mijn eerste blaasontsteking kreeg terwijl ik net 3 weken zwanger was, toen wist ik dus nog niet dat ik zwanger was. Vond het al vreemd dat ik blaasontsteking had. Heb jij daar vaker last van gehad of is dit je eerste keer blaasontsteking?
    Ik slikte ook die pil.
    Ben je wel eens vaker overtijd geweest met die pil?

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zwangerschap begon ook met blaasontsteking

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    In de bijsluiter van de antibiotica en de microgynon staat dat antibiotica de betrouwbaarheid van de pil verminderd. Het kan dus wel. Als je test negatief is zou ik even contact opnemen met je huisarts en deze vraag stellen, vind ik toch wel belangrijk. Je moet dan in ieder geval stoppen met de pil als je toch zwanger blijkt te zijn. Succes.

11. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie er een reactie neerzetten!

Nou ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad dit is de eerste keer..
    Met de antibiotica ben ik begonnen toen ik ongesteld moest worden.
    Ik ben verder nog nooit overtijd geweest en slik al zeker wel 4 jaar microgynon 30.

Ik heb de pil nu ook nog niet weer genomen, het leek me beter om te wachten tot ik ongesteld zou zijn.

En oja de blaasontsteking is nu naar mijn idee weg want bij het plassen zelf doet het niet meer pijn maar toch heb ik het idee dat mn blaas zelf wel wat gevoelig is..:(

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Het kan zijn dat je blaas nog gevoelig is, maar de pijn weg is!
    Je zal naar de dokter kunnen gaan voor een bloedonderzoek (als je menstruatie weg blijft) dan weet je zeker of je zwanger bent!

Spannend hoor, veel succes meid!

13. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar je kunt met de pi toch nooit 9 dagen overtijd zijn? je hebt toch gewoon een stop-week? of lees ik het nu fout. en idd antibiotica heeft bij mij ook voor een snelle bevruchting gezorgd.....misschien morgen nog een keer testen ofzo?

14. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je leest het niet fout hoor!
    Ik ben idd gewoon aan de pil vandaar dat ik het ook zo vreemd vind normaal gesproken wordt ik gewoon netjes ongesteld in de stopweek.
    Maar deze keer blijft het uit! nu inmiddels 10 dagen.

De antibiotica ben ik mee begonnen in mijn stopweek, dat kan het dus niet zijn.

Ik heb nu wel voor mezelf besloten mocht ik deze week nog niet ongesteld worden, dan bel ik maandag de dokter voor een bloedonderzoek!

Ik vind het behoorlijk spannend zeg..

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ok! ik zou inderdaad dan even de arts inschakelen. ga je nog wel een keer testen dan? weet je dat iig zeker. een paar dagen kan groot verschil maken bij een zwangerschapstest...

16. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    hier ook zwanger geraakt door de pil
    en idd ook nega testen

en idd ook naar de dokter gegaan voor een urine en bloed test en je het vast al wel allemaal negatief :$
    dus ik had al zo iets me lichaam laat me in de steek
    dus moest nog paar weken wachten was ondertussen al aardig lang overtijd
    dus nog 4 weken gewacht huisarts gevraagt of ze me van die pillen voor kon schrijven zo dat de ongi weer op gang zou komen
    nou dat wou ze niet 1,2,3 doen dus naar de gyn voor een echo omdat ze dacht dat er een kieste zou zitten
    en ja hoor toch zwanger ondertussen zitten we op 18 weken en 4 dagen

dus ja uit mijn ervaring is je zou idd zwanger kunnen zijn
    maar idd vaak zijn de bloedtesten wel betrouwbaar dus je zou dat altijd ff kunnen proberen

17. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

Oct 8, 2010
    214
    0
    0
    ja ik was 3 maanden pas aan de pil.
    en de eerste x kreeg ik 2 weken te vroeg bloedverlies "ongesteldheid" heel raar !!
    bij de 2e maand was ik langs de dokter geweest en zei dat is gewoon normaal en je lichaam moet wennen en die pijntjes in je buik enzo hoort er bij.... :(:(

NOU 3e maand, stopweek duurde ook VEEEELTE lang.. ik werd maar niet ongesteld, ik weet niet meer hoelang het geduurd had.. maar op een dag kreeg ik bloedverlies. ik dacht yesss ongesteld.
    duurde wel kort maar bij mij duurt ongesteldheid altijd kort en is elke keer verschillend. Nouuuuu weken en weken later, besloot ik toch maar een test te doen.. Positief, maar toch bloedverlies (ongesteldheid?????????)... heel raar. Hebben we een soort van spoedecho gekregen in het ziekenhuis en wat bleek al 8 weekjes zwanger :$ hartje klopte al heel mooi en sterk.

dat was de dag dat ik in tranen uitbarste en het toch moest houden want wil niet iets dood maken waarvan ik het hartje had gehoord.
    EN NU: nog 7 weekjes ongeveer en ben er zo blij mee :)

18. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    inderdaad een bloedtest laten doen lijkt me en voor je eigen gevopel misschien nog een keer thuis testen (kv 2-5 euro?)
    succes

19. Yara

Yara Lid

Feb 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 Yara, Mar 3, 2011
    Last edited: Mar 3, 2011
    Heb vandaag weer een test gedaan weer nega..:(

Ik snap er echt niks meer van, vandaag al 11/12 dagen overtijd:(
    Nu moet ik er bij zeggen dat de misselijkheid alleen maar heviger wordt, een paar dagen geleden ging het nog wel ma heb nu al 3 dagen dat ik echt met vlagen heel misselijk ben.. en vaker achter elkaar..!

Ik wacht het nog af tot zaterdag dan 14 dagen overtijd, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn dan maak ik echt een afspraak bij de huisarts maandag..

Hmm ik heb nu ook echt zon idee van wat is er met me aan de hand:(:(

Lees nu dat er hier wel meer dames zijn die dus ook negatief testen en toch zwanger waren/zijn...!

Njaa afwachten maar..!

En ik vind het echt spannend worden nu hoor!;)

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Spannend hoor!
    Toen ik nog aan de pil was, ong 4 jaar geleden heb ik dit ook een keer gehad, ook bijna 14 dagen overtijd! Waarschijnlijk heeft toen stress mijn ongesteldheid uitgehouden. Kan dat bij jou ook mischien het geval zijn? Want je zit er toch waarschijnlijk de hele dag mee in je hoofd ben ik zwanger, ben ik het niet.

Share This Page