Hey meiden, Ons kleine man ligt al vanaf het begin in de stuit. Ben nu 30 weken zwanger, wat is de kans dat de kleine nog gaat draaien uit zichzelf? Ik ben bang dat dit zijn favoriete houding is..... Hoop dat iemand me wat meer kan vertellen Groetjes wondertje
hier eerste mnden dwarsligging, toen stuit ik dacht ook dat de baby niet meer ging draaien gyne gaf het tijd tot 32 weken en bij de 30 weken controle lag het met hoofdje naar benenden en bij ruim 34 weken ingedaald, het kan dus nog altijd...
Hey wondertje, Hier hetzelfde verhaal, onze kleine jongen ligt ook in stuit, ben bijna 30 weken. Volgens de verlloskundige heeft tie nog tot de 34 weken de tijd en ruimte om te draaien maar ik heb het gevoel dat tie gewoon zo blijft liggen. Vrijdag heb ik weer een echo (pretecho) dus ik ben benieuwd. Hopelijk draaien onze boefjes nog! Succes meid
Zoonlief is gedraaid rond 32 of 34w, weet het niet meer precies. Je voelt het wel! Collega ging op 38w een draaipoging krijgen en paar dagen ervoor is kindje vanzelf gedraaid. Deed wel enorm pijn zei ze, maar ze was blij dat hij vanzelf draaide!
Mijn kindje ligt ook in stuitven vrijdag krijg ik draaipoging. echter is tot zeker 34 weken de kans nog heel groot dat ze zelf draaien hoor
Hier lag ons meisje 2 weken geleden tijdens de controle nog in stuit, zoals de hele zwangerschap. Net weer voor controle geweest en ze is uit haar zelf gedraaid. Tot 34 wkn zou ik me dus nog echt niet druk gaan maken, de kans dat ze dan vanzelf nog draaien is behoorlijk groot! In een foldertje dat ik kreeg stond ook dat bij 30 wkn 25% van de babies nog in stuit lag, echter met 34 wkn was dit nog maar 3%
Ik lees mee hier want heb hier hetzelfde probleem. Ik ben ruim 30 weken en ook mijn kindje ligt al een hele tijd in een stuit en is eigenlijk al weken niet gedraaid. Ik ben dus ook bang dat dit de favoriete houding is... Maar goed we wachten het af
Ons ukkie lag met 34 weken goed, hoofdje naar beneden. Uk daalt wel in, is alleen afgelopen week gedraaid naar stuit. Morg draaipoging ziekenhuis. Ik vind het best een beetje spannend. Het kan dus ook andersom. Ik ben nu 37 weken.
@ Kimster: Succes morgen met je draaipoging!!! Laat even weten hoe het was.... Ben wel nieuwsgierig voor het geval die van ons ook niet meer draait...
Ik had vanochtend controle in zh. Bij groeiecho lag madam in onvolledige stuit. Nu 3 weken later lag ze met hoofdje beneden. Nog niet ingedaald hoor. Maar de klinisch verloskundige zei dat er nog vanalles kan gebeuren. Er is nog genoeg ruimte voor beweging, dus ik moet niet te vroeg juichen. Maar aangezien jij nog maar 30 weken bent is er zeker nog goede hoop!
Fijn dat er verhalen zijn dat de kleintjes gewoon nog zelf draaien. Mocht de kleine niet gaan draaien, proberen jullie dan een draaipoging? Waarom wel of niet..
Ik heb morgen een draai poging, mits het ook kan na het gesprek. Uk heeft al die tijd goed gelegen en is nu ineens eigenwijs. Ik laat het jullie weten morgen. Best spannend. Ik vind een ziekenhuisdeur alleen al spannend.
Ik krijg vrijdag mijn draaipoging. De reden dat ik hiervoor heb gekozen is dat het alternatief een keizersnede is. (stuitbevalling is niet mogelijk in mijn geval) Ik vind een draaipoging doodeng, zie op tegen de pijn en met name tegen de bijwerkingen van het weeenremmiddel. Maar dat alles weegt voor mij niet op tegen een keizersnede waarbij je kindje "zomaar" uit je buik gehaalt wordt, je het even over een doek krijgt te zien voordat je dichtgenaait wordt, vervolgens een aantal dagen in het ziekenhuis blijven en een hersteltermijn van 6 weken.
bij mij is er verteld dat ze kon draaien tot de bevalling... Maar tot 36 weken is er hoop. Bij mij draaide ze niet dus een draaipoging gehad en hij was gelukt. Nu viel me dat best tegen maar als je goede begeleiding hebt is het goed te doen. Liefs Jessica
Fijn om te horen dat een draaipoging ook kan lukken. Het schijnt absoluut niet aangenaam te zijn. Alles voor het goede doel dan maar.....maar tot op zekere hoogte.
Hier heeft de baby eerst heel lang dwars gelegen en nu sinds een week of drie ligt ie in zgn voetligging. Voorlopig geen draaipoging vanwege de vroeggeboorte van onze oudste. Een draaipoging kan weeen opwekken dus vandaar. Bovendien is ons kindje aan de kleine kant en heb ik veel vruchtwater als ze nu draaien draait ie geheid weer terug waarschijnlijk. Mijn gyn zei trouwens dat hoe langer kindjes in stuit liggen hoe minder snel ze uit zichzelf zullen draaien. Ik wacht dus rustig af en ben al blij als ie voorlopig nog even blijft zitten, linksom of rechtsom
Hier ook al zo'n eigenwijsje die consequent met z'n billen naar beneden ligt! Hij is nu zelfs al ingedaald... Aanstaande dinsdag heb ik nog een controle echo bij de vk, dan kijken ze of het nodig is om door te verwijzen naar de gyn. Ik zal een draaipoging zeker overwegen als dat nog kan! Ik zie enorm op tegen een stuitbevalling aangezien onze oudste met een normale ligging al niet makkelijk geboren werd, maar moest een kunstverlossing worden! En een keizersnee lijkt mij zo raar, net wat sidmick zegt! Ook al is het een veilige manier van bevallen! Ik ben er dus ook niet helemaal gerust op, laat mij gewoon goed informeren en adviseren door de vk en gyn. Maar luister zeker naar mijn gevoel, dat is denk ik het allerbelangrijkste! Owh ja, zijn er dames die ervaring hebben met moxatherapie?
Mijn zoon lag ook al weken in stuit. Ik heb eerst moxatherapie geprobeerd. Ik merkte dat de baby daar wel beweeglijker van werd, maar hij is niet gedraaid. Ik heb 2x een versiepoging gehad, beide niet gelukt en ik vond het behoorlijk pijnlijk. Ik heb er voor gekozen om vaginaal te bevallen. Het was een zware bevalling, zoonlief woog ruim 4kg, maar ik zag ook op tegen een keizersnee.
Onze dochter ligt vanaf week 25 in de stuit. Ze kon niet meer gedraaid worden omdat ze al is ingedaald. Het is een onvolkomen stuit dus ik ga een stuitbevalling proberen.