Zijn deze echt zo goed (minst schadelijk voor de ontwikkeling kaak/mond etc)? En vinden babies ze wel fijn, omdat ze zo plat zijn zeg maar?
Ik denk dat het per kindje verschilt welke speen hij/zij prettig vindt. Ons zoontje was helemaal geen speentjeskind. Hij accepteerde deze alleen als hij nog zuigbehoefte had na zijn flesje. Zodra die zuigbehoefte weg was, tufte hij zn speen gelijk uit. Helemaal geen punt natuurlijk, want als het niet nodig is, hoeft het van mij niet zo.. Wat we wel merkten is dat hij de speen van bibi (uit de blije doos) prettiger vond dan de speen van difrax (uit de felicitas doos). Heb verder nooit andere speentjes geprobeerd, omdat hij ze (gelukkig) toch niet wilde.
als je borstvoeding wil gaan geven, is het beter om in het begin geen speentje te geven. Ook kan ik je aanraden om maar 1 speentje te kopen. Sommige baby's zijn heel zinnig in welke soort speen ze wel of niet willen.
Mijn zoon tuft ze uit heeeel soms even 2 tellen als hij overstuur is en niet in slaap kan komen maar dan moet ik hem zelf in zijn mondje houden.
mam speen beviel hier niet, deze werkte ze zo snel mogelijk weer naar buiten en wilde hier niet op zuigen. Ik dacht eerst dat ze geen speenkind was totdat ik bibi uitprobeerde... Ze gebruikt voornamelijk een speen om haar zuigbehoefte na een fles te bevredigen. En om s'avonds na het groentehapje de laatste fles te kunnen rekken. Maar voorkeur voor een speen zal bij ieder kindje weer anders zijn.