Hello girls! Ik ben bijna 25 weken zwanger en deze namiddag begonnen mijn borsten verschrikkelijk te jeuken. Toen ik mijn Bh wou uitdoen zag ik dat mijn tepels gewoon nat waren :-/ & als ik op mijn rechter borst duw blijft er vocht uit komen (links ook maar niet zo hard). Is dit niet een beetje vroeg? Het is wel meer doorzichtig van kleur dus ben niet zeker of dit al wel borstmelk is...
Ja had ik ook al heel erg vroeg! is inderdaad ook melk maar komt pas goed op gang als de kleine geboren is
Jep, ik had ook erg vroeg lekkende (.)(.) Het komt wel pas echt na de bevalling op gang hoor, maar je geen zorgen! Als het echt veel wordt kun je altijd al zoogcompressen (of voor nu zijn wattenschijfjes ook nog goed) in je bh doen.
Ja had ik ook bij mijn vorige zwangerschap. Op den duur wel pads gekocht voor in mijn bh. Wel zo fijn. Ik had het in de nacht op den duur wel heel erg. Daar had ik zo 1,2,3 geen oplossing voor. Succes!
Heel herkenbaar... bij mij begon het rond een week of achttien.. Kan geen kwaad, is alleen lastig af en toe. Ik gebruik nu wel compressen, vooral 's nachts, want anders krijg ik natte plekken in mijn bed.
Je kan zoogcompressen ook bij de drogist halen hoor... Bij mij komen er gelukkig alleen maar hele kleine druppeltjes uit soms na het douchen. Maar eigenlijk is dat ook niet helemaal weggeweest, sinds onze derde. Gelukkig is het dus echt minimaal. De doorzichtige melk is de eerste (en supergezonde) melk voor de pasgeboren baby. Het is, als ik het goed onthouden heb, vooral heel zoet en met heel veel antistoffen, dus heel belangrijk voor de opbouw van de weerstand, de melk van de eerste dagen. Oh ja, en ook om de spijsvertering van de baby goed op gang te komen, geloof ik...
Hier ook! ongeveer vanaf week 30. Ik heb wel gehoord dat dat het verstandig is om er zoveel mogelijk vanaf te blijven aangezien het de "gezondste" melk is. Wat er uit komt is over, maar je moet het niet eruit knijpen. Ik heb gewoon pads van de DA, 1,95 per pakje.
Ik heb het ook vanaf 18 weken al.. Blugh hahaha! Hier is het wat oranje/geel kleurig.. Gebruik ook al zoogcompressen al is het nog heeeeel weinig maar voelt gewoon fijner, weet ik iig zeker dat ik niet ineens met een nat shirt loop of dat het bed vies word..
Ik heb nog geen natte tepels maar wel wit plakkerig spul dat in mijn tepels zit, maar zit er echt nog 'in' zeg maar. Soms zie ik het, soms is het er helemaal niet.
Hier vanaf week 17... Maar meestal niet zo dat het spontaan begint te lekken. Pas erg strak gevoel, toen heb ik even geknepen. Kwamen paar druppels uit en daarna was het strakke gevoel weg. Verder blijf ik er maar af.... Strakjes mag de kleine het proberen!
Ik heb het al sinds week 18 maar ik zie het zo dat je lichaam goed zijn werk doet en werkt en dat ik straks prima bv kan geven!!
bij de eerste al met 16 weken en bij de rest wat later dus het kan zeker meid niks om je zorgen over te maken
ik zal na mijn bevalling jammer genoeg geen BV mogen geven ik moet dan direct terug medicatie beginnen nemen.. Ma soit.. met poeier wordt ze ook wel groot en sterk