Leuke uitspraken van je andere kids op je zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos25, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ben benieuwd of jullie ook van die leuke opmerkingen krijgen op je zwangerschap.

Mijn dochter zat zondag bij mij in bad en ze riep ineens: mama! Je hebt slingers op je knie! (Spataders)

Vandaag keek ze naar mijn striae op mijn buik: dat zijn stipjes. Dat heb je mooi gemaakt!

Ik ben zo blij dat iemand mijn ongemakken zo positief kan benaderen.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje is nog wat te klein (20 maanden) voor grappige uitspraken. Maar toen hij van de week opeens zei "baby" en "aai aai" en mijn buik aaide, smolt ik wel:)

3. soeza

soeza Niet meer actief

Mijn neefje van 3:
    "He Sven, raad eens wat tante Simone in haar buik heeft zitten..."
    Zijn ogen werden helemaal groot en hij kreeg een stralende lach op zijn gezicht en vroeg hoopvol "Een hondje?"
    Hij was behoorlijk teleurgesteld dat het een baby bleek te zijn :D

4. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @soeza hahahaha lol

5. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Een hondje schitterend!!!!!

Mijn zoontje (6,5 jaar) denkt dat onze gynaecoloog (een heel losse lieve dokter) niet zo heel goed is in zijn vak.....mama en papa komen steeds zonder baby thuis...... Hij stelt zich ook vragen waar de baby gaat uitkomen (uitgelegd dat elke mama een babygaatje heeft) en vertelt rustig tegen iedereen dat zijn mama er dus 1 heeft.... En dat papa de baby erdoor geduwd heeft en mama ze er terug moet uitduwen.....
    Hij heeft ASS (type 7) en is eigenlijk een heel rustig kind voor zijn autisme. Voor hem is het belangrijk wanneer de baby komt (herfst: blaadjes vallen van de bomen). Het eerste blad dat viel.... "mama, hup naar het ziekenhuis voor het te laat is....."
    Ons dochtertje van 4 jaar gaat haar zusje ALLES leren. Wij hoeven niets te doen zegt ze......

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat een geweldige reacties zeg.

Ik verwacht mijn eerste en had gisteren mijn nichtjr van bijna twee aan de telefoon, riep de hele tijd baby baby baby door de telefoon! Lief!

7. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Wat een leuke reacties!

Mijn dochter van 5en half jaar, roept alleen maar dat hij/zij HAAR baby is, dat hij/zij even bij mij in de buik moet groeien, maar als hij/zij eruit is, is het van haar en zorgt zij wel dat het groot word..

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Wat leuk om te lezen allemaal :)

Mijn dochter kwam gisteravond met een nieuwe: mama, je hebt bolle borsten. Ze bekeek haar eigen borstjes daarna eens kritisch.

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    ZL ging mee naar de echo, hij keek heel moeilijk naar het scherm, dus ik vroeg of hij de baby kon zien
    Ja baby wel, auto niet!
    Auto??????

Bleek dat oma had gezegd dat de baby een auto mee zou nemen

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik had laatst mijn moeder aan de tel, en ik ging zwemmen met de kids dus Ze zei " ja dat zal wel niet meer gaan straks met 3 ... Dus ik zeg ja wel hoor, ik ga het op zijn minst proberen, grote vent kan zich alleen afdrogen en aankleden, grote griet kan zichzelf afdrogen en haar ondergoed aandoen en terwijl hun daarmee bezig zijn doe ik de kleine griet dan heb ik alle drie de kinderen klaar en hoef ik alleen mezelf nog

Hee zegt grote vent ... Je vergeet mij hoor .... Ik zeg nee hoor schat mama zei al dat jij jezelf aan en uit kunt kleden ....
    Neehee dat bedoel ik niet ! Ik ben er ook nog hoor om jou te helpen, dan kunnen we lekker met ons 4 tjes Zwemmen als papa er niet is,

Echt zo lief !!

En toen we een paar weken geleden gingen zwemmen vraagt de vrouw bij de kassa ... Entree voor hoeveel ? Dus manlief zegt 4 personen 2 volwassen 2 kinderen 3 en 4 jaar, zegt zoon neehee 5 !!!
    Zegt de mevrouw .. Ben jij al 5 ?? Nee zegt grote vent... We zijn met 5 personen !! Mama heeft nog een zusje in de buik !!
    Ooh maar die mag gratis mee naar binnen vent :p

Zowel zoon als dochter zingen elke dag liedjes voor de baby, ze smeren de buik in want de baby vind dat wel fijn
    Vooral de oudste fluister weleens tegen de buik " ga maar lekker groeien lief meisje" of ik vind jou nu al lief " of ik ga jou leren lopen en tellen"

Onze dochter van drie zegt voornamelijk hoe lief ze de baby vind en knuffelt de buik en geeft kusjes

Oh van de week waren ze trouwens wel even aan het stieren... En toen ik Zei dat het nu afgelopen was gingen ze zich verstoppen onder de tafel en ze zeggen " kom gauw hier verstoppen hier kan mama met die dikke buik toch niet komen !!! "

Eh ja dat klopt met die dikke buik kon ik ze heel lastig onder de tafel vandaan vissen :p

11. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor opmerkingen is mijn dochter nog te klein, maar ik smelt wel helemaal als ze ik mijn shirt omhoog moet doen en ze komt aaien en kussen en de baby roept.
    Iedere dag wordt er ook even in de babykamer gekeken of er echt nog geen baby in het wiegje ligt. Zo schattig.

Ons neefje van 4 belde gisteren wel op wanneer dat zijn neefje nou eens geboren werd, want hij wilde niet langer wachten...
    Nou wij ook niet, haha.

12. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hier vragen ze ook nog elke dag hoeveel dagen nog...... tja....... als we dat eens wisten!

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heeft onze zoon van 3 het bijna dagelijks over het zwembad waar de baby in zwemt.
    Hoe hij dat dan ook kan zeggen dan lig ik al in een deuk.

Het leuke is dat het ook staat op de dvd van de geslachtsbepaling.

14. Elfjex

Elfjex Lid

25 sep 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje raakte helemaal in paniek toen ik 's ochtends koffie aan het drinken was: "Mama, nee! Geen koffie drinken! Straks verbrand de baby!!"

Heerlijk die kinderlogica

15. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Mijn neefje had sokjes voor de babies voor mij gekocht samen met oma, toen zei hij dat ik de sokjes maar op moest eten dan kwamen ze bij de kindjes en kregen die geen koude voetjes! :D

Kindje van een vriendin hoopte dat ze niet te lang haar kregen, dat werd toch zo'n rommeltje in mijn buik ;)

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een leuke opmerkingen allemaal!

17. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Deze is niet van toen ik zwanger was, maar wel erg leuk:

Mijn dochter was 4 jaar en wilde heel graag een broertje of zusje. En vroeg zich af hoe dat dan ging zo'n baby maken. Ik heb haar in jip en janneke taal een verhaal over een eitje en een zaadje verteld. De volgende morgen stond ze aan mijn bed:
    "Mama! Mama! Kom we gaan gauw naar beneden om te kijken of er een zaadje op tafel ligt!"
    Whahaha!

18. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Mijn zoon (7jr) vroeg laatst of ik voor een grote boodschap ging toen ik naar het toilet ging. Toen ik zei dat dat best wel eens zou kunnen, zei hij bezorgd: "pas je wel op dat de baby er dan niet uit komt?!?" Ehm.. die komt uit een ander gaatje schst...

En ohja.. hij wil graag bij de 'overvalling' zijn!!

Mijn dochter (3jr) geeft elke dag een knuffel aan mijn buik, en gaat dan met haar oortje op mijn buik liggen. Al naar gelang hoeveel darmgerommel ze dan hoort zegt ze: Ik hoor de melk!/ De baby heeft de melk al op / Er is nog een klein beetje melk over! Vervolgens wil ze dan aan de borst drinken om haar aanname van hoeveel melk er over is te testen. (na een half sipje is de conclusie dan meestal dat de baby toch alles op heft gedronken...

19. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn zoon is van precies dezelfde datum als jouw dochter en doet dus precies hetzelfde, ook aaien kusjes geven en naar de babykamer.

Als ik zeg de baby is jouw zusje, dan zucht hij hard en zegt noooou mama neeeeee baby is meisje !

Laatst in de Hema moest hij tandenborstel hebben, kind is gek op tandenborstels. Hij pakt een blauwe tandenborstel en zegt voor Memmy (zijn naam is Lemmy) en tot mijn verbazing pakt hij een roze en zegt baby!

20. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik liep zaterdag in een winkel en een klein meisje van een jaar of 4 zei tegen haar moeder: "Kijk mama! Die baby komt er al bijna uit!"

Sowieso merk ik dat alle kindjes altijd met heel veel verbazing naar mijn buik kijken, wel grappig.

Deel Deze Pagina