Moeilijke stoelgang

Discussion in 'Zwangerschap' started by Missmasz, Feb 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missmasz

Missmasz Nieuw lid

Feb 18, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Sinds ik zwanger ben (ongeveer 2 maanden) is mijn stoelgang helemaal van slag. Moet tegenwoordig enkel 1 keer per week :((
    Ik drink veel (minimaal 2 ltr per dag), eet veel groeten/fruit en yoghurt, eet meerdere kleine porties per dag. Kortom doe alles en maar niets helpt!!
    Naast dat dit een ongemakkelijk en opgeblazen gevoel geeft, ben ik bang dat dit ook schadelijk kan zijn..? Heeft mijn lichaam niet meer last van afvalstoffen, die er normaliter sneller uit mijn systeem verdwijnen?
    Alle advies is meer dan welkom! Dank alvast.

Groetjes,

2. lanalana

lanalana Lid

Feb 18, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Dit was voor mij een teken om een test te doen.
    Heeft bij mij tot ongeveer 12w geduurd en nu met 14w gaat het echt al stukken beter.
    Darmen zijn helemaal van slag door alle hormonen in je lijf.
    Yakult kan helpen,dit adviseerde mijn verloskundige en het hielp best
    succes!

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb nog steeds problemen met stoelgang.
    Wat bij mij wel erg goed helpt is om kiwi's te eten op nuchtere maag en ontbijtkoek.
    En boterhammen eten!

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Roosvicee laxo helpt bij mij goed. 3 tot 4 glazen per dag.
    En als ontbijt neem ik all bran sticks van kellogs.
    Dat is 43% vezels.
    En volkoren brood eten, maar geen chocolade eten.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Alle huis tuin en keuken middeltjes hielpen bij mij niet. Ik ben naar de HA gegaan en heb lactulose gekregen.

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Lactulose is mij ook geadviseerd, had hetzelfde probleem en helaas door PDS blijven mijn darmen een probleem vormen.

Wat betreft afvalstoffen, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor. In je darmen worden voedingstoffen en bouwstoffen onttrokken aan je voedsel. Daar komen afvalstoffen bij vrij, maar die gaan via je weefsel en spieren de bloedbaan in en komen in de nieren en de lever. Die organen zorgen dat die afvalstoffen afgebroken en afgevoerd worden via bv urine. Als ontlasting te lang in de darmen blijft zitten wordt er steeds meer vocht van onttrokken en versteent het. Dat geeft pijnlijke klachten en moeite met uitdrukken, waardoor ook aambeien kunnen ontstaan.

Maak je geen zorgen over de afvalstoffen, misschien even langs je huisarts!

Groetjes Patricia

7. Inky85

Inky85 Bekend lid

Feb 3, 2014
    571
    3
    18
    Bij mij werken die yoghurtjes van activist ook goed.

1x per week is wel weinig! Misschien even met huisarts overleggen? Want je wil geen prop in je darmen krijgen oid. Vaak kun je dan lactulose of zakjes met goede vezels krijgen om de boel weer snel op gang te helpen.

Sterkte!

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Colonclean kan je ook gebruiken..

9. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    op de nuchtere maag roosvice laxo met lauw/warm water! Ideaal.
    Mijn darmen zijn ook helemaal van slag. Eerst weken niet weg te krijgen en nu gaat t veel te snel!

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik ontbijt met roggebrood ipv brood. Al die extra vezels en 2 liter water per dag zorgen er bij mij voor dat de boel enigszins op gang blijft.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet schadelijk.
    Neem eens 2 kiwis op de nuchtere maag werkt erg goed. Verder vezels eten zoals in bruin brood, geen wit brood of banaan dat stopt. Mocht je er nou echt pijn van hebben even naar de huisarts voor zakjes Volcolon = vezels en dan kan je gegarandeerd weer :)

12. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens lijnzaad (zaad of olie) doet bij mij wonderen... Al behoorlijk ver in zwangerschap en bijna geen last van darmen omdat ik dit iedere ochtend door mijn soja heen gooi... (Echt lekker vind ik het niet)

Share This Page