Beste vk, Kunt u mij (eerlijk) vertellen wat het inhoudt/ de verwachtingen zijn van een vruchtzak die niet helemaal rond is? Ergens laat het onregelmatigheden zien. Er is wel hartactie gezien en heeft nu een termijn van 6w1d, dat kan wel kloppen. I s de snelheid waarmee het hartje klopt een indicatie of het eerder goed/fout gaat? Ben benieuwd, dan weet ik tenminste wat ik mogelijk kan verwachten. Hartelijk dank alvast.
Goedenavond, Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met " het vruchtzakje is niet mooi rond". Dit is normaal. Een vruchtzakje kan op de echo diverse vormen hebben. Kan inderdaad rond zijn, maar ook meer ovaal. En als er met de echo iets meer druk op de buik wordt gegeven, verandert de vorm ook. Een positieve hartslag is een goed teken, als het hartje snel klopt. Indien het hartje traag klopt, kan het zo zijn dat dat het net voor het eerst is gaan kloppen (dan mag het) of dat het toch niet helemaal goed is en dan is de kans op een miskraam aanwezig. Klopt het hartje snel, dan heb je nog maar 5% kans dat de zwangerschap eindigt in een miskraam. Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique