Kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door , 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Nou meiden, vertel op!
    Hoe lang duurde het voordat je het bedrag daadwerkelijk op je rekening had staan na jullie aanvraag?
    Ik heb het aangevraagd, ga morgen weer werken en mijn meisje gaat dan naar een KDV. Ik ga alleen middagen werken.
    Het gaat mij 685 euro kosten, maar zag dat ik van de belasting 660 terugkrijg, dus valt mee wat ik zelf moet gaan betalen. (alleenstaande moeder ook, dus krijg je meer nog)
     
  2. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Tussen de aanvraag en het uitbetalen van de belasting zat bij mij ongeveer 8 weken.


    Liefs,Claudia
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    bij mij een week of 6
     
  4. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    vraagje, Hoe kom ik aan zo´n aanvraagformulier? Woon in duitsland maar werk voor defensie dus voor nederland :) weet dus niet of ik daar recht op heb......... bedankt alvast voor de antwoorden!
     
  5. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    via www.toeslagen.nl gewoon online versturen
    Maarvanwege jouw bijzondere situatie zou ik even de belastingtelefoon bellen als ik jou was.
     
  6. Niet meer actief

    Hoe verwachten ze trouwens dat ik ZONDER INKOMEN NU de opvang ga betalen? 1e rekening ligt er al.......
    Kan ik een voorschot krijgen of betalen ze over 8 weken van de afgelopen 8 weken in 1x uit?
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Deeltjuh:
    Zonder inkomen werk je niet...denk ik en zou je dus ook geen opvang nodig hebben...
    Of heb ik weer ergens overheen gelezen?
     
  8. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb met de kinderopvang geregeld dat de belastingdienst het bedrag rechtstreeks aan hun overmaakt. Veel handiger want zo krijg ik alleen de netto rekening. Die is per maand slechts 51 euro (bruto 277,00 euro).

    Gr Otje
     
  9. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Bij ons gaat het via het KDV. Zij schieten het voor en wij betalen alleen het bedrag wat wij betalen moeten moeten aan het KDV zo dat het KDV het geld van de belasting krijgt. Net zo gemakkelijk.
     
  10. ezzie

    ezzie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    geloof dat het 12 weken kan duren voor ze de aanvraag hebben verwerkt, bij mij duurde het iets van 8 weken, tot die tijd moet je het zelf voorschieten, en krijg je het later terug.
     
  11. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Waar kan je het aan vragen?
    Hoeveel is het
     
  12. Niet meer actief

    Ik ga vanaf morgen werken, 5 middagen per week ;)
    Vandaar
    Mja, tis via een uitzendbureau de 1e 3 maand, dus krijg per week uitbetaald....wanneer ik het dan voor kan schieten...............................?
     
  13. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    als je 8 weken moet wachten krijg je het geld dan met terug werkende kracht terug of betaal je die eerste 8 weken uiteindelijke zelf?
     
  14. Niet meer actief

    DAT wil ik dus ook weten..
    Krijg je met de 1e betaling meteen van die 8 weken ook terug? Lijkt me wel....ik zou niet weten waar ik alles verder van moet betalen als de kinderopvang ff zoveel geld komt innen bij me..... :(
     
  15. ezzie

    ezzie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    je krijgt het met terugwerkende kracht terug hoor. Was voor ons ook ff krap omdat we het voor moesten schieten, maar je krijgt alles weer terug.
     
  16. Niet meer actief

    Lekker dan...................dan heb ik dus een probleem.

    Ik zit bij de SKAR...weet iemand of zij ook het geld bij de belasting zelf op willen halen zodat ik alleen het netto bedrag hoef te betalen?
    *kep ze al een mail gestuurd trouwens, maar als iemand het antwoord weet!?*
     
  17. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  18. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Deeltjuh: Misschien als je het verhaal uitlegt bij SKAR dat het gewoon te veel voor je is en dat je het niet kan voorschieten dat ze wel iets willen regelen? Ik zou gewoon even bellen.

    Bij mij ging het trouwens sneller dan 8 weken hoor. Geloof een week of 4.

    Gr Otje
     
  19. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Daarom moet je het ook aanvragen zodra de kleine is geboren.
    Ik heb alles al ingevuld klaarstaan, alleen nog geboortedatum en versturen maar.
    Sofinummer mag later.....

    Daar heb je nu natuurlijk helemaal niets aan.
    Dus probeer met kdv iets te regelen. Er zijn veel mensen met dit probleem ,dus het is vast ook wel bij hun bekend.
     
  20. Niet meer actief

    Toen was ik nog getrouwd. En het plan was dat ik pas zou gaan werken als alyssa naar de basisschool ging en dan in de tijden dat ze daar zat...mja, nu gescheiden...dus dan gaat het allemaal ff iets anders he...
     

Deel Deze Pagina