Dag Dames, Zijn er onder jullie die dit ook herkennen? Ik heb een heel week obstipatie, zelf weinig last van dus op zich vind ik dat niet erg. Maar eenmaal ik naar het grote toilet moet, moet alles eruit en zit ik wel een half uur op het toilet met diarree. Het is hier precies het alles of niets spel Op zich vind ik die diarree ook niet erg maar achteraf heb ik echt pijn aan mijn poep door de druk en het afvegen. Typisch zwangerschapskwaal zeker?
Ow god echt superveel last van.. heb nu al een dag of 4 geen nummer 2 kunnen doen heb enorm buikpijn.. Al van alles uit de kast getrokken, vezels, warm water.. gisteren aan de chili con carne maar nog niets De weken hiervoor juist veel diarree, dus dit is nieuw voor mij... je doet er niets aan zeggen ze.... (behalve goed eten dan)
Owwwww ik ook zo erg. Ga soms dagen niet en dan opeens weer een dag 24x Vk adviseerde gisterenavond om roosvicee laxo te drinken. Die ga ik maar eens halen deze week.
Oh ja hoor. Hier ook last van. Soms dagen niet. En soms hoef ik maar wat te eten, krijg ik super heftige buikkrampen. En jah dan komt ook alles er weer uit haha.
Iemamd vertelde mij een keer. Bij obstipatie zit er poep vast. Nieuwe lading kan er dan alleen langs als het diarree is. Daarom kun je allebei tegelijk hebben.
Dat laatste heb ik ook begrepen. Je hebt diarree omdat vaste ontlasting er niet langs kan. Ik zou voor de zekerheid even langs de ha gaan. Want hoe langer de eigenlijke obstructie er zit, hoe moeilijker die eruit gaat. Mss is het niks, maar beter het zekere voor het onzekere.
Hier ook last van Dan 4 dagen niet en dan leg in me ineens een baksteen neer niet normaal. En dan daarna allen maar diarree hevige buikkrampen Enzo. Dan weer paar dagen niks en Hallo baksteen zo gaat t maar Door. Altijd gewoon zo veel mogelijk water blijven drinken en vezels eten. En als je naar de wc moet en er niet uitkrijgen zeg maar iets Door gezakt gaan zitten in de pot. Kan soms zijn dat de kleine in de weg zit zegmaar en als je dan wat Door gezakt gaan zitten kan de darm ruimte krijgen. Als je een hoge wc pot heb zorg er wel voor dat je knieën op de goede hoge zitten dus eventueel een boek er onder dat ze recht staan zeg maar en dan afwachten kreeg ik mee als tip van de fysiotherapeut bij mij werk het duur alleen even voordat het er uit is
Lactulose halen bij de drogist/apotheek. Helpt echt!!! Ik had er ook last van en nu een regelmatige stoelgang
Nou ik gebruik de roosvicee laxo nu 2 weken en op zich gaat het wel iets beter. Ik kan vaker naar de wc dan zonder.