wat doen ze bij strippen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moniek1979, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik heb geen idee en kon het ook niet vinden. las er net wat over. maar niet wat ze dan doen alleen dat je wat ontsluiting moet hebben..

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan gaat de vk met 2 vingers langs je baarmoederwand/vlies? om t 'losser' te maken zodat hierdoor hormonen vrijkomen die vaak de weeën opwekken. T voelt niet prettig, maar had hier wel resultaat!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben bang dat je er nog even niet op hoeft te rekenen...dat ze je gaan strippen ;)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Want?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Omdat ze je met gemak twee weken overtijd laten lopen ;)
    Je moet er ook "geschikt" voor zijn...
    Als je echt nog potdicht zit dan doen ze niks, kunnen ze niks.
    Elmo

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, ik ben bij 40 weken gestript althans dat wilde ze proberen en bij mij ging het idd niet omdat de baarmoedermond nog helemaal naar achteren lag.
    tijdens het begin van de bevalling ben ik ook nog gestript omdat de ontsluiting niet opschoot.
    dit voelde niet echt prettig, als ik eerlijk ben.

het komt trouwens wel voor dat er eerder gestript wordt, ligt eraan hoe de zwangerschap gaat.
    als iemand er helemaal doorheen zit bv. dan kunnen ze het weleens proberen. maar dat ligt ook aan de praktijk, bij ons bieden ze het aan vanaf de 40 weken.
    maar idd de baarmoeder moet er al wel klaar voor zijn en dat is dan nog lang niet altijd het geval.

geniet nog lekker van de laatste weekjes!

joyce

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ben gestript bij 39,5 week, gewoon, omdat ik toch voor controle was en mijn VK vond dat het wel mocht gebeuren. Ze zag dat ik het zat was en dat mijn lichaam er klaar voor was.

Het voelt een beetje pijnlijk, maar niet overdreven. Bij mij werkte het uiteindelijk wel om de vliezen te laten breken de dag erna, maar helaas bleven de weeën uit. Die kwamen weer twee dagen later alsnog spontaan.

Hier dus VK die je niet onnodig overtijd laat lopen. Zelfde verhalen van andere moeders die bij haar liepen.

8. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Het voelt een beetje alsof er wat gewoeld wordt.
    Het duurt maar heel even. Bij mij met goed effect, want de kleine was er dezelfde dag.

Het niet heel fijn, maar minder vervelend dan een uitstrijkje, en bovendien zo voorbij.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werd met 39 weken gestript ivm fluctuerende bloeddruk en de volgende dag dus bevallen.

10. Ik ben gestript met 41 w 1 d. Heeft een avond voor onrust gezorgd en daarna was alles weer rustig. Het werkt dus lang niet altijd.

Heb de afspraak al staan voor de inleiding en het is in de buik zo rustig qua harde buiken en weeën dat ik niet verwacht dat ons kleintje zin heeft om er zelf uit te komen.

Vond het strippen zelf wel vervelend. Het is te doen. Deed me wel veel meer pijn dan een uitstrijkje maar lang niet zoveel als het plaatsen van m'n spiraaltje. M'n baarmoeder was die dag heel gevoelig verkrampte snel, dus dat gaf de pijn. Als ze het vandaag zouden doen zou ik het waarschijnlijk niet zo pijnlijk vinden (toen had ik de hele dag al onregelmatig weeën)

Deel Deze Pagina