Hier bij alle 3 de zwangerschappen gebruikt, het gaf mij heel veel rust! Als je van nature wat paniekerig bent zou ik hem afraden, want soms hoorde ik het hartje niet (omdat mijn darmen te veel herrie maakten of de kleine net de verkeerde kant op zwom ofzo) en dan stopte ik gewoon en probeerde ik het een ander moment weer. Nu ik de kleine voel bewegen gebruik ik hem niet meer.
Ik heb hem ook gebruikt. Had van 6-15 weken dagelijks bloedverlies dus stelde het hartje luisteren me gerust. Ben hem rond de 11 weken gaan gebruiken totdat ik hem goed voelde (rond 20 weken). Luisterde meestal om de dag of om de 2 dagen kort. Had me wel voorgenomen dat mocht ik een x het hartje niet vinden en ik ongerust was om het 1 of ander ik de vk moest bellen. Maar is niet nodig geweest. Door de doptone heb ik niet zo vaak de vk hoeven te bezoeken (7-10-12-16 wkn) ondanks het bloedverlies. Mij hielp het dus enorm en ga hem nu ook zeker weer gebruiken. Heb hem toen gekocht bij babydump omdat ik op een middag het zo spannend vond dat ik geen dag langer meer wilde wachten. Maar toen dus wel meer moeten betalen dan online
Ik heb er ook eentje liggen de Jumper Angelsounds echt een aanrader! Zit koptelefoon bij en kun je op de pc aansluiten, opnames maken etc. Wel netjes pas vanaf 12 weken gebruikt , 1x per week zoals advies van Gynecoloog. Ik voel de kleine nu precies sinds afgelopen maandag met 18 weken (placenta achter) en voel nu niet meer zo die drang.
Bij de eerste zwangerschap had mijn buurvrouw er een voor me te leen, heb hem alleen nooit gebruikt. Ik was in het begin (voordat ik hem kon voelen) erg onzeker, maar dacht nog meer onzeker te worden als ik het hartje een keer niet zou kunnen vinden. Nu voel ik de baby al sinds 16 weken (omdat ik weet hoe het voelt) en heb die behoefte dus helemaal niet. Maar als het jou wel rust geeft, waarom niet?
Ik snap alleen niet dat als het niet schadelijk is waarom je hem niet dagelijks mag gebruiken? Heb er zelf geen verstand van.
Zou niet zonder kunnen! Ik ben een behoorlijke controle freak en vind het enorm fijn om af en toe even te horen of alles nog goed gaat daarbinnen. Zolang je maar wel reëel blijft. Het hartje even niet kunnen vinden is geen reden tot paniek.
Ik heb er bewust niet voor gekozen en mijn vk raad het ook niet aan. Zelfs een vk is soms echte even aan het zoeken, eerste keer bij mij duurde het zo'n halve minuut en geloof me, dat duurd voor je gevoel heel lang. Als ze even anders liggen kan het dus even duren en ik zou dan meteen angstig worden. Ik voel mn baby nu elke dag bewegen en dat is voor mij meer dan voldoende.
Hier vanaf 9-10 weken regelmatig gebruikt. Ook verder naar t einde bij wat minder leven. Heeft mij door het grootste deel vd zwangerschap gesleept.
Ik heb er een en gebruik hem af en toe. Vooral in het begin vond ik het wel fijn. Nu vinden mijn andere 2 kinderen het heel leuk om te luisteren en pak ik hem nog wel eens. En ze vinden het ook heel leuk om dan even naar hun eigen hart te luisteren
Heb hem vanaf week 13 gebruikt tot week 18 - toen kon ik de baby voelen met m'n handen op m'n buik. Het gaf me veel rust en bij een volgende zwangerschap zou ik het weer doen. Ik had overigens een klein boxje ipv de koptelefoon erop gezet, kan je partner ook makkelijk meeluisteren
Ik gebruik hem ook zo nu en dan, vind het heel fijn want ik voel de baby nog helemaal niet terwijl ik bij de eerste met 16 weken en bij de tweede met 15 weken al beweging voelde. Het stelt mij gerust dat het toch goed gaat ondanks ik nog niks voel. Ik heb mijn placenta voor liggen en dat is volgens de gyn de reden dat ik het nog niet voel. Dan is het hartje horen wel heel fijn.
Ik heb m aangeschaft met 12 weken en dmv YouTube filmpjes altijd hartje weten te vinden. Luisterde in het begin 2 keer in de week. En na week 17 eigenlijk bijna niet meer gebruikt omdat ik de kleine nog beter begon te voelen. Heeft mijn onzekerheid zeker weggenomen
Vriendin van mij had/heeft hem ook. En gebruikte hem om de dag. Was heel bijzonder om te horen! Je hoort duidelijk wat het hartje is en wat 'darm gerommel' is. Ik ga hem van haar lenen, maar wel pas vanaf 12 weken. Ben erg benieuwd en lijkt me heerlijk om zelf af en toe te 'gluren' daarbinnen.