Hoeveel kost een baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Thammie, May 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thammie

Thammie Lid

Apr 23, 2008
    49
    0
    0
    School
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
    Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan een baby/kind per maand?

Groetjes
    Thammie

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hangt er helemaal vanaf Thammie! Als je borstvoeding geeft scheelt dat een heleboel geld. Als je je babykamer of kinderwagen tweedehands koopt of kunt krijgen ben je ook veel minder kwijt, en je hebt van bijna alles verder dure en goedkopere versies. Luiers, billendoekjes, kleding, potjes voeding enz. Het is maar net hoe duur je het zelf wilt maken.

3. Thammie

Thammie Lid

Apr 23, 2008
    49
    0
    0
    School
    Utrecht
    Ja ik heb al een beetje op marktplaats gekeken voor een wagen, en heb al wat gevonden wat verder nog mooi is en niet al te veel kost.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou precies, goed toch! :thumup:

5. Thammie

Thammie Lid

Apr 23, 2008
    49
    0
    0
    School
    Utrecht
    Ik ben nu al een beetje aan het sparen, minder kopen enzo en probeer meer te werken.
    Want ik ben alleen en moet dus alles zelf gaan betalen.
    Weten jullie misschien ook of je iets kan regelen met een uitkering ofso of heb ik daar helemaal geen recht op omdat ik nog geen 18 ben. Ben wel 18 als het kind geboren word.

6. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Hoi Thammie,

Je kan het zelf zo duur maken als je wilt. En of je recht heb op uitkeringen, durf ik niet te zeggen, zou je eens op google moeten zoeken.
    Sterkte ermee.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Thammie, je krijgt sowieso gewoon kinderbijslag en dat is ongeveer 175 euro per drie maanden als ik me niet vergis. Ik weet niet hoe het zit met verdere uitkeringen, maar misschien kun je even hier kijken..

http://www.fiom.nl/htm/05100.htm

Succes meid!

8. Thammie

Thammie Lid

Apr 23, 2008
    49
    0
    0
    School
    Utrecht
    Dank je wel voor de site :)

9. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    je zou ookeens op www.uwv.nl kijken
    meschien dat je daar ook iets tegenkomt

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Graag gedaan,ik hoop wat je er wat aan hebt!

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,846
    3,362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hebt volgens mij zowel kinderbijslag, als kindertoeslag tegenwoordig. Dat komt er ook nog bij.
    En verder is het idd marktplaats afstruinen ;) . Ook voor kleertjes is dit zeker de moeite waard. Tenslotte slijten babykleertjes amper, omdat ze zo kort gedragen worden. Verder ook de aanbiedingen straks in de gaten houden. En dan wat meer tegelijk kopen scheelt ook erg veel.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tot nu toe heeft het mij weinig gekost. De meeste spullen heb ik gekregen en heb zelf nog wat kleertjes gekocht. Ik ga borstvoeding geven en ben van plan om luiers, billendoekjes en babyvoeding in de reclame te kopen. Je kan het idd zo duur maken als je zelf wil!

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Anders moet je eens kijken op de site van het nibud ( http://www.nibud.nl/consumenten/index.p ... y+op+komst )

Ik weet meer precies waar het staat, maar ze hebben ergens ook een heel overzicht met allerlei gemiddelde kosten, voor luiers tot en met de verf voor het babykamertje.

Maar idd, je kan naar de H&M als het uitverkoop is of naar de hippe babywinkel... Als je gewoon koopt wat je nodig hebt en niet allerlei geinige onzin, hoe verleidelijk ook valt het allemaal reuze mee...

14. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    Hoi
    je kan net net zo duur maken als je zelf wilt.

ik kocht baby kleding altijd bij h&m daar heb je vaak hele setjes voor 10 euro
    maar echt duur is het niet.

wat kost een kind ik persoonlijk vind het wel meevallen.

ik koop luiers bij de lidl en als je kleding koopt koop het niet te klein.

ik koop altijd een maatje groter kunnen ze het langer aan.

ik denk dat het pas wat duurder gaat worden als ze een stukje ouder worden.

nu van 0 tot er met ongeveer 2 jaar verslijten ze nog niet veel.

maar dan zelfs dan kan je altijd in de uitverkoop kijken.

je moet goed kijken en ja marktplaats ik heb daar me meubels gekocht zag er nog als nieuw uit als je goed kijkt kan je echt mooie spullen vinden.

gr.jojo

15. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Zo duur als jij het wilt maken.Als je de hoognodige dingen hebt is er nog het belangrijkste dat niet te betalen is das liefde.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    je kunt alles zo duur maken als jezelf wilt. Daan zijn babykamer kosten in totaal 350 euro met de uitseterbij denk ik dat we in totaal 600 euro kwijt zijn geweest.
    De babykamer die we nu hebben zitten we nog maar aan de 150 euro inc. vevanging van sommige dingen en moeten alleen een duowagen nog aanschaffen.

Maar je kan alles zo duur maken als jezelf wilt.
    We hebben voor Daan 50 euro per maand begroot voor luiers enzo. voeding krijgen we vergoed van het ziekenfonds. zometeen doen we dat verdubbelen naar 100 euro. als we veel kleding enzo moeten aanschaffen voor daan doen we dat in de uitverkoop en met kinderbijslag

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Vergeet niet... baby's zijn best prijzig (al kun je het zo duur maken als je zelf wilt)... ze worden ook groter en daarmee... steeds duurder! :oops:

Heel veel succes!

18. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi je kan inderdaad voor de kinderwagen enz op marktplaats kijken zo heb ik een box en eetstoel voot 10,- gekocht en een babykamer voor 250,- wat je maandelijks kwijt bent verschilt ga je voor merk of niet, hier even een lijstje van wat ik kwijt was per maand. het is een schatting de ene keer gaat het harder als de andere keer.
    3 pakken bumblies per stuk 6,50
    3 pakken voeding 9,95 per stuk
    4 pakken billendoekjes 6,-
    en dan kwamen er nog kleren bij die kocht ik gewoon bij zeeman daar heb je al truitjes voor 2,- en ik kreeg altijd te horen dat mijn dochter leuke kleren aanhad.

19. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Kleertjes bij de wibra of zeeman zijn ook heel leuk. Ook heb je in veel plaatsen 2e handswinkeltjes met kleertjes voor weinig en slaapzakken ed.

Veel succes, maar je kan het inderdaad net zo duur maken als je zelf wilt.

20. vlademira

vlademira Niet meer actief

hallo meid als je kleertjes wil hebben heb ik nog 2 dozen vol voor zowel voor jongens als meisjes je mag bijde dozen hebben voor 20 euro het zijn een heleboel kleertjes en zitten zelfs merken tussen zoals mexx en no-no het zijn verschillende maten van af 56 t/m 75 als je er belangstelling bij hebt stuur me maar een pb prijs is evt nog overeen te komen alles is nog als nieuw
    p.s ik doe het weg omdat ik alles nieuw heb gekregen veel cadeaux

Share This Page