Angelsounds doppler!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Draaikont, Aug 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Hallo Dames,

Wie van jullie heeft er ervaring met de angelsounds doppler?

Lijk me zo fijn om even ter geruststelling straks te kunnen luisteren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Hoi, ik heb er ook over gedacht. Mijn verlos raadde t af, vaak vind je t zelf niet en raak je in paniek, terwijl er niets aan de hand is.
    Ook heb ik wel gelezen dat t tevaak luisteren vervelend is voor de kleine.
    Daarom heb ik besloten tussen de 12 en 20 weken een pretecho te doen, en heel blij met die keus! Was supergaaf.
    Sinds 16 weken voel ik de kleine ook, dus hoef ik t hartje niet meer te horen voor geruststelling.
    Daarnaast blijft t zo elke keer bij de verloskundige bijzonder!

3. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

Apr 9, 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt ie perfect. Heb hem gebruikt bij precies 12 weken, eerst even zoeken en ja daar was het locomotiefje 😍 kon m heel duidelijk horen!

Maar heb wel gelezen dat niet iedereen t hartje dan al kan horen, en sommige dus onnodig in de stress raken...

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb er wel een gekocht toen.
    Mijn oma heeft het toen gehoord en wat andere mensen die niet meegingen naar echo's
    Bijzondere momenten vond ik :)

We hebben het ook opgenomen.
    Staat op de pc. Leuk om nog eens terug te luisteren.

Je moet er wel nuchter in staan en in je achterhoofd houden dat als je het niet vind je kindje waarschijnlijk niet goed ligt.
    Zeker rond de 12 weken hebben ze nog veel ruimte.

Je moet hem ook niet gebruiken als je ongerust bent.
    Als je je zorgen maakt altijd de vk/gyn bellen!

5. MakeAWish

MakeAWish Lid

Mar 7, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Ik heb hem ook gebruikt. Ook vanaf 12 weken (max 3x p.w) tot ik het kindje elke dag voelde.

Zolang je er rekening mee houd dat je het hartje niet altijd gelijk hoort. Want daar schieten mensen vaak van in de stress.
    in het begin is het vaak even zoeken, dus soms moet je ook echt geduld hebben.

Maar buiten dat, ik vond het heerlijk om voor het slapen gaan nog snel een minuutje naar het hartje te luisteren :)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hou er rekening mee dat je ze pas mag gebruiken na 13w. Dat is de termijn vanaf wanneer een vk of gyn ook een doppler zal gebruiken.

7. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mijn VK raadt het ook af. Merk ook bij de VK dat mijn ukkie het niet prettig vindt. Hij probeert dan echt weg te draaien

8. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb het ook niet gedaan! Zorgt misschien alleen maar voor onrust en ook ik merk dat mijn kleine het bij de check ups niet leuk vind en pribeerd weg te draaien. Ik voelde hem ook vanaf 16 weken en nu dagelijks, dat is wel fijn.

9. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Ook ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Ik weet zeker dat ik in de stress zou schieten als ik niets zou vinden.
    En daarbij merkte ik de eerste keer bij de VK al dat de kleine het absoluut geen prettig geluid vind. Ze draait altijd zo snel mogelijk weg.
    Ik hoorde van de VK dat bijna alle kindjes dit doen omdat het klinkt alsof er een vliegtuig (oid) over vliegt.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb er één te leen gekregen en gebruik hem wel. Ongeveer eens per week tot ik hem goed ga voelen, om het wat meer "echt" voor mezelf te maken zolang er verder nog niets te merken is van dat wezentje in mijn buik.
    Ik ben wel een heel nuchter persoon. Ik weet dat het kan gebeuren dat ik het hartje niet vind en raak er niet van in paniek als dat gebeurt. Dan leg ik hem gewoon weg en probeer later nog eens.

Dus ik gebruik hem voor de leuk, niet ter geruststelling.

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Bewust niet gekocht. Las hierboven iets over opnemen. Ik heb een keer bij de VK een filmpje gemaakt met mijn mobiel en dat gedeeld met familie :)

12. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vorige zwangerschap heb ik het overwogen, maar toch niet gedaan (waarom weet ik niet meer precies). Uiteindelijk begon ik dochter te voelen en toen had ik ook zoiets van: blij dat ik dat geld er niet aan heb uitgegeven.

Nu ben ik 12 weken en ik voelde dochter vrij vroeg (ondanks placenta aan de voorkant) dus ik verwacht dat ik nu ook niet al te lang meer hoef te wachten.

13. Nova1984

Nova1984 Actief lid

Jul 31, 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het sowieso niet te vroeg kopen,want dan kan het je alleen maar bang maken.
    Mijn verloskundige zei al dat ze niet blij was met al die dames die hun in paniek opbelde omdat ze dachten dat het hartje niet meer klopte.
    Zelf heb ik hem van een collega geleend en ben er erg blij mee.
    Ik ben nu 25 weken en voel mijn kindje pas sinds kort.
    Tot die tijd luisterde ik zelf elke avond eventjes,en dat stelde me altijd gerust.
    Op het moment dat je je kindje dagelijks voelt,is het ding weer overbodig.

14. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier niet gebruikt. Baby's schijnen het helemaal niet fijn te vinden.
    Ik zou mijn baby er niet aan willen blootstellen, ook niet om mezelf gerust te stellen. Ik verwacht dat er veel dames de mening hebben dat het wel mee zou vallen. Maar ik wil het risico niet lopen dat mijn kindje er last van heeft.
    Veel verloskundigen raden het ook af.

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Met mijn vorige zwangerschap hem ik 'm vanaf 13 weken gebruikt. In het ziekenhuis me laten informeren over de "geruchten" dat het vervelend is voor de baby. Een professor vertelde me dat het niet bewezen is dat het kindje er last van heeft en dat het tot zo'n 20 weken niets "hoort". Daarna zou het kunnen dat het wel gehoord wordt, maar de meeste vrouwen voelen de baby dan dagelijks en gebruiken geen doppler meer.

Ik gebruik de doppler nu weer en heb het hartje al diverse keren gehoord (vanaf 9 weken). Ook vaak genoeg niet gehoord, maar met mijn doppler hoor je ook beweging, dus dat is dan geruststellend genoeg. Hoor ik niets, dan weet ik dat de kleine slaapt en probeer ik het einde van de dag of de volgende dag nog eens.

16. Nova1984

Nova1984 Actief lid

Jul 31, 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wist niet eens dat het slecht zou zijn trouwens..

17. Corine1982

Corine1982 Actief lid

Jan 8, 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hem ook gehad voor mijn kindjes. Bij de eerste kon ik uren op bed liggen om het hartslagen te horen, maar bij de tweede deed ik het aan het begin even, maar ze was zo vreselijk druk dat ik daar meer van genoot. Ook kreeg ik veel controles en echo's dat ik er weinig zin meer in had om te luisteren. De oudste vond dit leuker. Maar dat ding werkt perfect.

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Niet gedaan en ik vind het dan ook niet nodig.

Nu ben ik misschien wel heel nuchter hoor. Ik heb namelijk vertrouwen dat het goed gaat. En nog geen dag gehad dat ik me zorgen heb gemaakt.

19. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zal ik het nog spannender maken?

Bij ons in het ziekenhuis is een nieuw beleid.. Omdat ze nog niet zeker zijn van de gevaren die een doppler met zich meebrengt, laten ze hier pas het hartje horen vanaf een week of 18... Kan je nagaan hoe lang ik erop heb moeten wachten.

Om diezelfde reden ook geen angelsound aangeschaft...

20. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Diezelfde geluidsgolven worden ook gebruikt bij een reguliere echo tijdens een bezoek bij de verloskundige. Wanneer je niet gekluisterd bent aan het apparaat en je je pogingen minimaliseert naar hooguit een paar tellen per keer, kan het zeker geen kwaad!

Ik denk dat een verloskundige het gebruik van een Doppler afraad om een roodgloeiende telefoon te voorkomen.. Aangezien er vast veel zwangere vrouwen in paniek zullen raken, wanneer ze bij het gebruik van een Doppler het hartje niet kunnen vinden.

Ik heb vanochtend een Angel Sounds Luvion Doppler binnen gekregen, en kon het hartje meteen horen!! Vandaag al twee keer een paar secondes geluisterd! Zo bijzonder.. Straks nog een keertje als manlief thuis is en dan zijn we weer voor een hele lange tijd genoeg verwend❤️

Share This Page