Baby voelen, klopjes onder ribben, maar dat kan niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fee90, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Even een vraag, ben nu 19 weken zwanger. Ik voel sinds deze week de baby heel mooi bewegen onderin mijn buik. Schopjes, bonkjes.. heel bijzonder. Zelfs een keer met mijn hand gevoeld. Maar nu voel ik ook steeds net onder mijn ribben geklop? Dit heb ik echt nog nooit gevoeld, maar kan niet de baby zijn want de bm is nog lang niet zo hoog?
    Dus ik dacht dat de baby misschien wel naar boven trapt en ik dus een ander orgaan voel wat de "stoot" opvangt, maar dan is het zo gek dat ik het niet in de bm zelf voel. Het is overigens alleen aan de rechterkant en steeds op dezelfde plek. Doet geen pijn, maar meer het gevoel van schoppend babietje/ kloppende ader/trekkend spiertje maar dan wel erg groot en onregelmatig. Loopt niet gelijk met mijn hartslag.

Iemand bekend mee?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had die "schopjes" onder de ribben ook. Bij beide zwangerschappen. Weet niet of het kan of niet maar heb me er nooit vragen bij gesteld.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hey bedankt voor je reactie. Zo vroeg ook al?

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn vk zei dat mijn baarmoeder nu op z'n hoogste punt zit bij mij en net onder m'n ribben zit.
    Met 19 weken komt het net tot je navel.
    Misschien zijn het je darmen? Die worden helemaal omhoog gedrukt namelijk, omdat ze plaats moeten maken voor je baarmoeder.

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik denk inderdaad ook dit.

6. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Lucht in je darmen denk ik ;)
    Heb ik ook veel 'last' van gehad. Niet pijnlijk maar soms wel knap irritant. Als je daar ineens heftige steken of pijn krijgt kunnen dat ook je darmen zijn. Ben me daar een paar keer behoorlijk rot van geschrokken. Maar na een half uurtje tot een uurtje hele nare pijn moest ik naar het toilet (sorry voor het detail ;) ) en daarna was het weg. Bij mij begon dag ook rond de 20 weken geloof ik..

Deel Deze Pagina