Bodylotion of buikcreme??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door I love my baby, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Hoi dames, mijn bio-oil en buikcreme zijn op, ik was van plan om nieuwe te kopen maar we zitten krap bij kas en ik vind die potjes en cremepjes best duur..
    Nu heb ik nog veel bodylotions liggen, zou ik die ook kunnen gebruiken voor mijn buik of zeggen jullie, ik zou toch echt voor een speciale creme gaan? Ik smeer het ter voorkoming van striemen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zou weer bio-olie kopen, je komt er best lang mee toe toch? mijne is bijna op, gebruik die nu al 12 weken ongeveer, zo een klein potje en het kost 11 euro dacht ik?

verder gebruik ik niks, tot nu toe dan, deed die bio-olie altijd s'ochtends op maar nu ook vaker s'avonds voor de zekereid

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk ook dat alles goed is waar vitamine E in zit, moet je eens kijken of er vit E in de bodylotions zit

4. I love my baby

O, dat is een goede tip over vitamine E! Dankje..
    Maar ik vind zelf €11,- duur hoor! maar ja liever wat meer kwijt dan straks een zebrabuik hebben..

5. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik gebruik van de kruidvat mama olie...
    Heel fijn en niet duur!

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook de bio-oil van de Kruitvat eigen merk!! Heerlijk olietje voor minder geld.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

het is ook best duur eigenlijk, ik moest me ook wel even bedenken toen ik die prijs zag, 11 euro voor wat olie :p

je weet ook niet of het gaat werken, velen krijgen pas strepen in de allerlaatste weken van de zwangerschap
    sommigen zeggen dat het allemaal bullsh*t is maar voor de zekerheid gebruik je het toch maar ;)

gewoon nivea of een andere bodylotion is denk ik ook wel goed, gebruik dat anders tot je 18 of 20 weken bent en daarna weer met die bio-olie beginnen

vitamine e is goed voor de huid, maar die strepen beginnen onder je huid volgens mij? ik weet het ook niet maar toch smeer ik :p

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb bio oil, zwitsal mama creme, dat homeopathische spul en iets van de kruitvat gesmeerd, maar ben een gestreept iets hoor! Denk als je er aanleg voor heb, je kunt smeren wat je wil maar je er niet aan ontkomt :(
    Ik smeer nu gewoon met bodylotion.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik smeer ook voor de zekerheid en heb de bio-oil van het kruidvat merk.
    als het niet helpt vind ik het ook goed, maar het ruikt al zo heerlijk!!! hahahhaa

10. I love my baby

tja balen he.. maar ja als je niets had gesmeerd had je je mischien afgevraagd of je het had kunnen voorkomen.. Nee dus..

Ik ga nu mijn oude lotions opmaken, en koop dan die goedkope mama-olie van de Kruidvat.
    Ik hoop dat ik weer een streeploze zwangerschap krijg! En anders.. geef ik mijn man de schuld dat hij me ooit wil insmeren haha;)

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik heb ff gekeken, het heet 'beauty-oil' van de kruitvat.
    Zitten dezelfde ingredienten in als die dure.

En klopt hoor, straie hou je niet tegen als je er aanleg voor hebt. Met geen 1 olie. Maar ik hou gewoon van olietjes en cremepjes...dus vandaar ;).

12. Bika

Bika Niet meer actief

Dan zou ik lekker smeren :p

Ik ben niet zo'n smeerder, maar tijdens vorige zw heb ik me rot gesmeerd. Resultaat: prachtig tijgervelletje. Zag eruit alsof ik 50 kilo was afgevallen ook met al dat vel :p
    Genetisch bepaald in mijn geval denk ik.

Overigens nu heel mooi strak aan het trekken, heb nml een behoorlijke 15 wkn buik hahahaha

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het helpt geen van allen (omdat striemen te maken hebben met aanleg en niet tegengegaan kan worden door cremepjes), dus ik zou gewoon gebruiken wat jij zelf het lekkerst vindt.

14. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier druk gesmeerd (en nog steeds) met bio oil, zwitsal mama buikcreme, palmers striae creme en zit vol met strepen :p maar we blijven lekker smeren. Ik denk dus als je ze nog niet hebt kun je net zo goed met bodylotion smeren want wss krijg je ze dan niet. Het is genetisch bepaalt dus we smeren voor de lol.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kreeg ze bij mijn dochter pas vanaf een maandje of 36 ofzo hoor, dus niet tevroeg juichen.
    Overgins zag je er na 9 maanden en veel verzorging bijna niks meer van. Maargoed dat verhaal over aanleg klopt voor het grootste deel maar niet helemaal.
    Als je huid in betere conditie is zal het ten eerste minder erg scheuren en ten tweede beter genezen, want het gaat hier nogaltijd om lidteken weefsel wat ontstaat.
    Er is dus meer dan olie smeren alleen, ook goed drinken om je huid soepel te houden hoort erbij en nog wel meer.
    :)

16. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Volgens mij gaat het er met name om dat je de huid soepel en zacht houdt, kan volgens mij prima met een bodylotion.

17. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heb op mijn heupen striemen zitten waar ik eerder best vel last van kon hebben, dan waren ze rood en droog en jeuken, deden zeer. Ik ben toen de skin therapy oil gaan gebruiken van Palmer's (te koop bij KV) en heb er sindsdien gen last meer van, ze zijn mooi rustig! Voor mij een teken dat het echt werkt. Ik smeer dus nu de massagelotion voor striae 2 x per dag op m'n buik, heupen en borsten en als ik gedoucht heb de skin therapy oil gewoon omdat ik dat lekker vind ;).

18. Koon

Koon Niet meer actief

Weet je wat het is.
    Het maakt geen donder uit wat je smeert.
    Je bindweefsel zorgt voor striae en niet je huid zelf. Je houdt dat niet tegen met een creme, als je de pech hebt dat je bindweefsel snel scheurt.
    Je kan je bindweefsel wel masseren waardoor het misschien enigzins wat soepeler zal blijven. En voor dat masseren maakt het niet uit wat je gebruikt. Kan ook gerust met bodylotion.
    Ik heb allerlei proefmonsters en cremes gebruikt die ik gekregen hebt.
    Ik vond de buikcreme van hema ook fijn. En ik smeerde omdat ik het fijn vond om met mijn buik bezig te zijn.

19. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ik gebruik van zwitsel de rijke olie met vit. E. Is niet duur en je hebt best wel een grote fles.

20. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij mijn eerste niks gesmeerd en geen streepje te bekennen en dat terwijl ik ruim 2 weken over tijd liep. Bij mijn tweede flink gesmeerd en flinke tijgerprint gekregen :D

Deel Deze Pagina