Goedemiddag! Gister aan het eind vd middag heb ik een half uur op bed gelegen. Ik kon me moeilijk bewegen omdat ik een enorme steek had aan de linker kant van mijn buik. Dit heb ik 2x eerder gehad (ook aan de andere kant, zelfde hoogte), toen hield het ong 15 min aan. Als ik het gevoel moet omschrijven is het een pijnlijke steek die je misschien wel eens hebt gehad tijdens of na het sporten. Komt plotseling opzetten en bij elke ademhaling worden de steken heftiger. Nu was de pijn constant, maar kon wel (moeizaam) ademhalen. Omdat het gister de 3e keer was heb ik de vk gebeld. Ze raadde me een pcm aan en rust. Waarschijnlijk een zenuw zei ze. Herkennen jullie dit? En misschien wat tips qua houding als het weer voorkomt? (Ik ben nu 33 + 2 zwanger)
Ik had het toevallig ook gisteren en heb ook gebeld. Wist echt even niet wat ik er mee aan moest, zo veel pijn. Vk dacht aan bandenpijn en ik moest in bad of onder de douche gaan. Als het daar niet afzwakte moest ik langskomen. Ben in bad gegaan en 2 pcm gepakt en het werd inderdaad minder. Pff heftig was dat!
Ik heb aan die kant altijd heel erg last van 1 van de banden. Warme kruik, pcm en op die zij gaan liggen met een kussen onder de buik werkte hier altijd wel goed.
Misschien waren het dan toch de banden? Na de pcm en rustig liggen werd het idd beter. Kruik had ik niet eens bij na gedacht. Mocht het weer gebeuren, dan ga ik dat ook maar proberen.. Wel fijn dat het herkenbaar is. Ik vertrouw mijn vk volledig, zij leek zich niet druk te maken, dus dat kalmeerde me. Maar voordat ik haar belde, was ik toch echt even in paniek
Ik had dezelfde klachten eerder in de zwangerschap ook (rond de 24 weken) en dat bleek door verstopping te komen. De endeldarm was ook nog een keer verschoven door de groeiende baarmoeder en zat knel, dus dubbelop. Kruik wil idd ook wel helpen!
Ik wilde even zeggen dat ik momenteel gevloerd ben door een virus die heftige steken veroorzaakt in de grote darmen. (begon) In mijn zij en nu boven bij mijn borstbeen. Dat heeft dus niks te maken met de zwangerschap, maar gewoon met een naar virus in mijn geval.... Volgens de arts waren de steken een algemeen beginverschijnsel en kan ik er momenteel niks aan doen.
Verstopping zal het wel niet zijn Linky, sinds ik zwanger ben ga ik juist goed en regelmatig naar het toilet. Maar lijkt me wel naar! Vooral dubbelop! Lovare, niet leuk .. Beterschap en doe het rustig aan!
Herkenbaar! Ik heb het altijd aan de rechter kant. Had het eerst als ik een stuk aan het lopen was. Een soort van steken in je zij inderdaad, zoals het aanvoelt. Maar nu heb ik het ook soms zomaar in rust. Ik ga dan op de pijnlijke zij liggen met een kussen goed onder mijn buik en na een tijdje rust neemt de pijn weer af. Ik heb er zelf nooit mijn verloskundige voor gebeld maar ik dacht altijd dat het gewoon het trekken van de banden is. Zeker omdat het ook altijd met lopen op kwam zetten. Toen ik het ook in rust kreeg vond ik dit wel een beetje vreemd maar ja, er gebeurd zoveel in je lijf! En overal lees je ook dat als het met rust niet over gaat je even de vk moet bellen maar het gaat elke keer gewoon over in rust!