Angelsounds - hoor het hartje niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1981Mama, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #22 1981Mama, 11 mei 2015
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
    Ik heb gisteren dus niet nogmaals gezocht, want ik had andere dingen op de planning ;)

Vanmorgen overigens een uitgebreid schop-concert gehad, dus ik denk dat het wel goed zit :) mijn placenta ligt onder/achter btw.

ik ben 2 weken geleden ook al extra geweest (ik was ziek en toen voelde ik ook nix meer), en vorige week vroegen ze of ik kwam n.a.v. een gewone telefonische vraag. Dus ik wilde er geen gewoonte van maken om de deur plat te lopen in het ziekenhuis (en ben wel genoeg geweest ivm HG)...

Verder gaat met de baby vooralsnog alles volgens het boekje.. ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven, los van de baby laat mijn lijf me al jarenlang teleurstellend veel in de steek, het enige wat meezat is dat ik ondanks PCOS wel snel zwanger werd, maar vervolgens werd ik dus echt doodziek (hg) wat niet meer op lijkt te houden... Het is gewoon extra moeilijk om te geloven dat alles goed is met de baby, ik ben niet in paniek ofzo, maar als ik hem dan wat minder voel is de hartslag horen wel fijn :)

Dus ik moet meer op hoogte van mijn navel zoeken? (daar had ik al gezocht maar ook daaronder omdat ik behalve navelstreng niets vond) Heeft het te maken met overgewicht (bmi prezwanger was 29, maar vooral rond mijn heupen)?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb overgewicht en zocht gewoon net boven mijn schaambeen, zeg maar. En duwde soms wat harder (niet buiten proportioneel natuurlijk ;)) maar gewoon goed aandrukken. Doordat je een dikkere buik hebt vanwege het overgewicht, hoor je het wat minder goed als je niet precies weet waar je kind zit.

Pas na de 25ste week ofzo ging hij 'dansen', dat ik ineens op een hele andere plek moest gaan zoeken. Misschien doet die van jou dat nu al. Gewoon er ruim de tijd voor nemen. Soms lag ik wel een kwartier te zoeken...

4. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Hier ook overgewicht, maar ook wel kunnen horen.
    Over die navelstreng suizen ben ik het niet helemaal met je eens, dat kan ook gewoon je eigen bloed zijn. Ik hoor dat ook meer rond mijn navel dan op andere plekken.

Als je wat meer buikvet hebt, dan echt harder duwen. Als ik hem gewoon op mijn buik leg hoor ik ook alleen maar gesuis. Echt ff wat steviger aanduwen, veeeeeel olie/gel en bewegen maar :)
    Maar gelukkig heb je al weer veel getrappel gevoeld ondertussen!

Edit: beeb is hier allang omhoog gaan zwemmen, en als ik bij schaambot zoek dan hoor ik niks... VK zocht de laatste afspraak ook een stuk verder naar onderen dan ik zelf, en hoorde de hartslag gelijk een stuk minder (ik wilde het opnemen, maar is niet gelukt)
    Vanochtend nog ff geluisterd en hoorde hem echt vlak onder mijn navel,bijna ernaast/in.

Deel Deze Pagina