Wanneer vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by carolina, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    :D :D Pas net zwanger,maar ik kan het wel van de daken schreeuwen. Naaste familie weten het al wel, maar het liefst zou ik het iedereen willen laten weten. Ik ken de reacties van andere:nu al vertellen?Er kan nog zoveel mis gaan. Dat is ook zo, maar het is dan toch niet erg om ook samen je verdriet te delen. Wanneer hebben jullie het bekend gemaakt? :D

2. Trees

Trees Niet meer actief

ik weet niet of je helemaal in het goede topic zit met je vraag :(, maar goed ik kan je wel mijn ervaring vertellen en wat ik zelf heb gemerkt van toen het fout ging. Persoonlijk zou ik het alleen tegen familie en hele goede vrienden vertellen totdat je een goede echo rond de 10 weken of 3 maanden hebt gehad. Waarom? Deze mensen staan dichtbij en kunnen je steunen als het mis is gegaan. Stel (en ik hoop het natuurlijk absoluut niet) het gaat mis en iedereen wist dat je zwanger was. Je zit er echt niet op te wachten om Jan en alleman op de hoogte te stellen van je miskraam. Geloof me dat is het laatste waar je op zo moment behoefte aan hebt. Ook loop je het risico dat nog meer mensen dan tegen wie jij het hebt verteld weten dat je zwanger bent (via via). Het is echt niet prettig als je weken na je miskraam nog mensen tegenkomt die vragen hoe het met je zwangerschap gaat SLIK! Dan heb je nog de categorie mensen die niet nadenken voordat ze wat zeggen en allerlei domme opmerkingen eruit gooien als je verteld van je miskraam. Hoe reageer je daarop als het een vage kennis is? Tenslotte heb je nog de categorie 'ik weet niet wat ik moet zeggen, dus ik negeer je maar'.
    Kortom mijn advies is geniet er de komende weken lekker met je partner en je naasten van jullie geheimpje en pas rond de drie maanden maak je er wereldnieuws van!
    En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap :D

3. wilzograag

Nov 17, 2008
    13
    0
    0
    Hoi

Ik zou inderdaad niet meteen aan de hele wereld bekend maken dat je zwanger bent.
    Al ken ik je gevoel heel goed dat je dat wel wilt, dat had ik ook.
    Maar net als in het de vorige mail als het fout gaat is het heel vervelend als je iedere keer de vraag krijgt hoe het met je zwangerschap gaat.

Het is bij mij helaas fout gegaan met de 8 weken maar ik had alleen mijn naaste familie laten weten dat ik zwanger was en op mijn werk waren er geloof ik maar 2 of 3 die ervan af wisten.

Hoop voor jou natuurlijk dat alles goed gaat en dat je een mooie zwangerschap hebt.
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd jullie!

groetjes en een dikke knuffel.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon meteen aan iedereen verteld als je dat graag wilt gewoon doen, vrienden en familie heb je ook nodig als het misgaat dan weten ze in elk geval waarom je moe bent, misselijk e.d. en kunnen ze je een beetje helpen.

Lekker schijt hebben aan die onzekerheid van andere mensen als JIJ het wilt schreeuwen gewoon lekker doen!

Heb ik ook altijd gedaan positiviteit is 50% van het werk zeggen ze weleens.. ik heb hekel aan negatief denken..

5. avana1986

avana1986 Lid

Sep 10, 2007
    86
    0
    0
    Ik heb het rond 8 weken verteld aan mijn naaste fam. en beste vriendinnen.. verders heb ik het voor me gehouden tot week 13.

Maar ik kan me heeeeeel goed voorstellen dat je het van de dakken wilt schreeuwen.. Dus je kan het altijd aan een goede(n) vriendin(nen) vertellen..
    Dan heb je iemand waarmee je je blijdschap mee kunt delen.

Verder zou ik het aan de rest pas rond de 12 a 13de week vertellen.

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Heb ik ook gedaan hoor....Het is zo'n heerliik gevoel en al die mensen die blij voor je zijn... Na 12 weken kan het ook net zo goed mis gaan....

Liefs Jeanney

7. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Met 8 weken verteld aan (schoon-)ouders en met 12 weken (Sinterklaas!) vertellen we het aan vrienden/collega's/familieleden (oom/tantes/neven/nichten)!

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja precies wij hadden nog de nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, dan zouden we het pas na 20 weken kunnen vertellen (dan zou het namelijk pas ECHT veilig zijn)

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    2 vriendinnen en familie wisten het al met de positieve test die ik mt 3 weken al had.

Daarna in de loop van de zwangerschap nog wat enkele mensen op de hoogte gesteld. Maar morgen (met 16 weken) ga ik het echt schreeuwen. Tegemoetkoming met mijn man, die wilde het pas met 20 weken vertellen.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    waar laat je die buik dan ? :) iedereen zag bij mij al met 7-8 weken dat ik zwanger was en paste ook nergens meer in..

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb het gelijk verteld aan de ouders en aan onze beste vrienden. De rest moet wachten tot ik 3 maanden ben. Alhoewel ik nu al hard groei du mensen kunnen het misschien raden. Dan ben ik ook gewoon eerlijk.

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Ja haha, draag over het algemeen zowiezo wijde kleren, maar echt bedekken kan ook niet echt lang meer denk ik.
    Groei opeens als kool.

Ach morgen al 16 weken dus haha nog 1 dag verstoppertje spelen.

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het wel zonde dat je dan 4 maanden lang niet in je geluk deelt dat je je eerste echo wilt afwachten snap ik maar zolang voor je (moeten) houden dan zou ik zoiets hebben van naaah laat dan maar met die 16 weken mensen hebben het toch allang gezien maar niets durven zeggen.. voor mij zou die lol er al af zijn...

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Nee echt gezien hebben ze het nog net niet hoor ; ), ik kan het goed verbergen met mijn kleding...maar heb het wel aan een aantal vriendinnen verteld..

Je hebt gelijk ik schreeuw het het liefst ook van de daken...maar mn man heeft zo zijn redenen en ik ben het ook wel met hem eens : P

Mijn man heeft ook veel meer geduld ik had het met 3 weken al aan iedereen willen vertellen : D

15. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Het lijkt mij heel persoonlijk wanneer je dit gaat vertellen. Wij hebben anderhalf uur nadat ik een positieve test had mijn schoonvader ingelicht. Nu had dit wel een speciale reden, hij lag op sterven. Helaas is hij 4 dagen later ook overleden. De dagen daarna hebben wij het ook aan de rest van de familie verteld.

Vorige week heb ik het op mijn werk verteld. Met 9 weken dus. Ik vind een zwangerschap gewoon zo bijzonder en leuk dat het gewoon fantastisch is om te vertellen. Nu weet ik wel dat het nog mis kan gaan, maar na 12 weken kan het ook nog fout gaan. Garanties heb je nooit! Je weet pas zeker dat het goed gegaan is als je kindje geboren is. Ik ben trouwens ook heel erg open, dus mocht het mis gaan, dan zou ik daar over willen praten, ook op mijn werk.

Liefs, Suus

Share This Page