Angelsounds

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Luid en duidelijk!

2. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik heb er ook eentje en kon met heeeeeeel veeeel moeite met ruim 13 weken iets horen. Nu heb ik nog steeds erg veel moeite met het vinden. 's Avonds lukt het me niet maar 's ochtend wel maar dan echt heel vaag achter alle andere herrie die mijn eigen lijf maakt. Ik word er niet echt onzeker van maar kan me wel voorstellen dat je erg onzeker wordt als je zo's eigenwijzerd hebt als ik :D Bij de vk was het trouwens ook erg lastig met 12 weken, zij had het zo gehoord maar ik dus echt niet. Ik ga de volgende keer maar eens vragen hoe dat komt dat het zo moeilijk te horen is bij mij, of weet iemand hier dat misschien (wat de oorzaak kan zijn).

Wel een leuk ding die angelsounds hoor, heb er geen spijt van.

3. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    De eerste zwangerschap hoorde ik het hartje pas rond de 14/15 weken met de angelsound, omdat de placenta tegen de buikwand aan lag. Deze ronde met 11 weken al zelf gehoord.

Je moet absoluut wel gel gebruiken. Zelf heb ik een andere koptelefoon (van een discman of zo) er op gezet, want die werkt bij mij beter.

Tip die ik kreeg was beginnen in je lies en daar eerst naar je eigen hart luisteren. Dan net boven de rand van je schaambeen gaan zoeken met je angelsound. Soms moet je wel echt dieper in je buik duwen voor een beter geluid. Ik lag op mijn rug op mijn bed, dat werkte voor mij het beste.

Succes en ik hoop dat je zelf ook snel kunt genieten van het hartje met je angelsound!

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik kom net van de VK en vertelde dat ik een Angelsounds had.. Nou, ze was er behoorlijk duidelijk in, het was heel erg slecht, 1 minuut per week stond gelijk aan een echo van één uur etc.

Tja.. zelf betwijfel ik dat er méér straling afkomt van mijn angelsounds dan van een echo-apparaat.. Maar ja, nou zit ze me wel een beetje bang te maken en daar hou ik niet van :( .

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @ puppy
    Oh hmmm... Dat klinkt niet zo mooi, maar ook een beetje overdreven, denk ik... Als ik het zo lees zijn er best veel meiden die zo'n AS hebben, én gezonde kinderen te wereld brengen. En als je 1 á 2 keer per week luistert, kan het toch geen kwaad? Bovendien lees ik er niks over in vorm van een waarschuwing op de site waar ze de AS verkopen?

Ik zal mijn VK ook eens vragen wat zij ervan vindt...
    Maar inderdaad, je wordt er wel bang van als je dit verteld wordt! :confused:

6. vlo

vlo Lid

16 dec 2008
    44
    0
    0
    heb der ook een.
    maar hoor nog steeds niks.
    alleen geruis en mijn darmen.

7. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Wij hebben er ook een en volgens mijn man komt er geen straling vanaf maar werkt het met geluidsgolven. Hij heeft zelf veel met straling gewerkt en weet daar best veel van af (is leraar op een technische universiteit) Vandaar dat er ook niets over te vinden is in de gebruiksaanwijzing. Dus als het goed is kan het geen kwaad.

8. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hier hebben we ook een angelsound. Ik gebruik hem met de gel die erbij zat.
    Zonder gel hoor ik meestal ook niets.
    Vanaf 10 weken konden we het vinden.
    Ik heb meerdere miskramen achter de rug en vind het steeds een geruststelling als ik twijfelde.
    Heel af en toe, kropen we samen in bed en luisterde we samen naar ons kleine frummeltje. Het wordt voor lief ook wat tastbaarder dan!
    Ik vond het geruststellend werken en ook een leuk gebaar om je lief erin te betrekken.
    Je moet echter niet direct gestresst raken als je het niet meteen hoort, want het kan even zoeken zijn. Vaak als je het eens gevonden hebt, lukt het de volgende keer beter. Lekker ontspannen blijven is belangrijk!

Geniet ervan!

Liefs

9. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Mijn vk vond het stralingsverhaal maar onzin. Haar bezwaar is meer dat sommige zwangeren helemaal onrustig, nerveus enz. worden als ze het hartje niet kunnen vinden, maar het zegt niets. Je kanje placenta tegen de buikwand aan hebben of je kindje is helemaal onderin verstopt, bijvoorbeeld. En de kwaliteit is gewoon minder dat een professioneel apparaat bij een echocentrum. Zelf luister ik bijna niet, meer als ik gewoon even nieuwsgierig ben. Misschien een keer per maand? Als ik inderdaad ook een of meerdere mk's zou hebben gehad zou ik het waarschijnlijk wel vaker gebruiken.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Klopt, het werkt (net als echo-apparatuur) met geluidsgolven. En daar is nooit een schadelijk effect van aangetoond. Mijn vk vond zelfs die warmte-theorie (zie mijn eerdere post) zwaar overdreven. Als je de AS "normaal" gebruikt, is er niks aan de hand en moet je er lekker van genieten.

Ik vraag me wel af waar al die verschillende meningen bij verloskundigen vandaan komen. Kan ons erg onzeker maken namelijk!

Liefs Monique

11. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik gebruik em vanaf 15 weken en hoor de kleine luid en duidelijk! Gewoon de bijbehorende gel gebruiken (of glijmiddel) en wel wat harder drukken. Ik weet nu precies waar de beeb bij mij zit en vind hem nu steeds op de zelfde plek.

Succes ermee!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk om de verhalen over AS te lezen zo. Ik wilde hem ook kopen al vond ik het best prijzig. Maar mijn vk vond het geen geweldig idee om zo'n ding in huis te hebben. Mijn vk is ook mijn zus dus neem aan dat ze het niet zomaar zegt. Ze heeft aantal vrouwen gehad die de AS hadden gekocht en die in de stress schoten als ze het hartje niet konden vinden. Ik ben dus zelf heel erg bang dat er iets met mijn kindje is of gaat gebeuren. Weet dan ook niet of een AS mij gerust zal stellen of juist nóg stresseriger maakt

Deel Deze Pagina