Angora konijnen China

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Booey, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ga geen links neerzetten want het is echt te schokkend voor woorden....

De undercover videobeelden zijn gemaakt in China waar het overgrote merendeel van wereld angorawolproductie vandaan komt. De beelden tonen medewerkers die op gewelddadige wijze de vacht van het lijf van konijnen trekken terwijl de dieren schreeuwen van de pijn. De angorawol wordt gebruikt voor kleding wat hangt in C&A en Zara.

Zoek de petitie online (site Partij voor de Dieren en zelfs op facebook circuleert al een en ander). Dit moet stoppen. Wat mankeert de wereld toch?! Ziekmakend!

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb het filmpje gezien bij radar. Echt afschuwlijk, wou dat ik het niet gezien had. Arme beestjes...

3. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

filmpje heb ik gezien zou zo graag die lui hun haren zelf bij hun uit hun kop trekken 1 voor 1 geweldig wat een dieren leed ik haat het

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

538 liet gister zonder waarschuwing het geluid horen. Ik zat tegen het plafond :(

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Brrrrrrrrr waarom ben ik zo visueel ingesteld?
    Zie het al voor me bah!!
    Ik heb zelf angorakonijnen gehad vroeger en die huid is zo dun......als ik ze moest trimmen moest dat heel voorzichtig.
    En dan te bedenken dat die k*tchinezen ze de vacht er zo vanaf trekt BAH BAH BAH! :(:(

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Bah verschrikkelijk. Als ze knippen blijft er te veel haar op zitten dus we plukken ze maar kaal :(

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo zielig :( Bah!
    Nu koop ik sowieso geen bont, ook geen konijnenbont.

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Verschrikkelijk. Dit speelt helaas al jaren en ik ben al jaren iedereen in mijn omgeving aan het wijzen op hun 'bontjes' deze petitie moet iedereen tekenen

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb de beelden niet gezien maar wel over gelezen en dat was al schokkend genoeg. Enerzijds steek ik mijn hoofd het liefst in het zand, ik wil het niet zien, ik wil het niet horen. Dierenleed raakt mij ontzettend. Heb hierover net weer een potje zitten janken. En dan denk ik soms dat het maar goed is dat ik geen kinderen krijg ... Wat is dit voor wereld. En nog meer mensen op deze wereld betekent ook weer nog meer dierenleed.

Mensen praten ook altijd over de natuur in evenwicht houden... Onder dat mom worden dieren af geschoten. En dat vind men dan normaal. Maar we vinden het uiteraard niet normaal om mensen af te schieten ... Die zijn echter toch de grootste plaag in deze wereld.

10. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik vind het hartverscheurend...:(

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mensen vergeten dat de natuur zonder de mens kan maar de mens niet zonder de natuur.

12. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik zag het gister in het voorstukje van rtl nieuws, mn man had het gehoord op de radio dus die zapte snel weg omdat ik er niet tegen kan.. maar ik heb dus eigenlijk niks gezien, maar heb dr over gedroomd, werd er wakker van :(
    Afschuwelijk......

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd ik ook! Ik volg het nieuws wel maar heel bewust dat fimpje niet gekeken. Zenden ze het op 538 ineens zonder aankondinging uit :x:$

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ook, gelukkig begreep mijn zoontje niet wat er gebeurde, hij zat ook bij ons in de auto.

Ik vind het verschrikkelijk dat iemand die konijnen zo'n pijn kan doen.

We hebben zelf ook konijnen en in al die jaren heb ik maar één heel klein gilletje gehoord (dwangvoeding :(), dit gekrijs zei alles.

Het is overigens geen bont, daarvoor wordt de hele huid gepakt, hier is het een hele lompe manier van scheren, vergelijkbaar als dat ze de schapen de haren uit zouden trekken ipv ze de schapen zouden scheren. De konijnen overleven het ook.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Vreselijk arme schattige konijntjes. Zou het liefst ze zo in mijn armen nemen en zelf verzorgen. Waarom toch al dat dierenleed voor maar uiterlijke dingen?? :(

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Echt vreselijk.
    Helaas vergeten mensen het snel. Net als met bont en uggs. Daar lopen ook zoveel mensen mee rond en lijkt inmiddels alweer helemaal geaccepteerd.
    Zo gaat dat vaak helaas. "ach die arme konijntjes" en volgend jaar die mooie trui kopen die zo heerlijk zacht is. En wat er op het label staat maar weer snel vergeten.

Maar wel goed dat ze het eens laten zien.

17. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ja dat deed Q-music ook :( :(
    Het journaal van het uur daarna liet het niet meer horen overigens..

18. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik wist dit, tot het 8 uur journaal van gister, echt niet. En dan hoor je dat het al jaren aan de gang is... Wat een h*ft*rs bestaan er op de wereld. Ik zou graag wat chinees haar er met plukken tegelijk uit willen trekken.

Is er een link naar de petitie? Ik durf niet zo goed te googlen, omdat ik die beelden niet meer wil zien.

19. Ik volg het op de voet op diverse facebook sites. Het is goed dat Radar hier aandacht aan heeft besteed. Ik heb alle filmpjes niet durven kijken, anders word ik gek, dat de mensheid zo wreed kan zijn. Zo walgelijk.

Er moet gewoon een regelgeving komen over de welzijn van de dieren.. Jonge kinderen hebben geen stem en hebben ook rechten, waarom dieren dan niet?

Een deel van de mensen die angorawol draagt interesseert het niet en een ander deel wéét niet hoe het 'gemaakt' wordt. Dat laatste deel moet je met name bereiken en dat wordt steeds meer gedaan. Hele goede zaak. Nu de grote winkels afhaken met het gebruiken van echt angorawol verdwijnt hopelijk de interesse van de consument in angorawol helemaal.

Op naar een wereld met hopelijk minder dierenleed.

Deel Deze Pagina