Gloednieuwe auto kopen.

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hebben jullie een gloednieuwe auto bij de dealer gekocht? En heb je daar achteraf spijt van of juist niet?

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Nee nog nooit. Expres niet. Als je nu genoeg geld hebt ala, maar ik vind het zo zonde. Je rijd er een meter mee en hij is minimaal de helft minder waard. Wanneer we gepensioneerd zijn dan misschien wel. Maar je 'gooit' zo de helft van de aanschafwaarde weg. Zonde.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Klopt en dat is waarom we nog twijfelen. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel een auto waarvan jij zelf alles beslist heb (kleuren, opties etc..)

(En hij is niet meteen minimaal de helft waard hoor :p zodra je de garage uitrijd zakt hij volgens mij 10.000 of 15.000 in waarde.. Maar ligt er ook aan welke auto je koopt..)

4. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee jaar geleden voor het eerst een gloednieuwe auto gekocht. Ik had met de auto's daarvoor zoveel onderhoudskosten gemaakt (elk jaar minimaal €800,-) dat we besloten hebben een nieuwe te kopen.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

En je hebt er nog geen spijt van gehad omdat je nu geen onderhoudskosten meer hebt?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou nooit zelf een nieuwe auto kopen, zo zonde van het geld. Voor een stuk minder geld heb je een auto van een half jaar of een jaar oud. Qua onderhoudskosten maakt dit dan niet zoveel uit. Onderhoudskosten beginnen pas na een jaar of 3 a 4 aan te tikken, hangt er uiteraard vanaf hoeveel km's je rijdt op jaarbasis.

Mijn laatste auto kocht ik toen het nog geen jaar oud was. Het scheelde behoorlijk met de nieuwprijswaarde. Inmiddels is de auto 5 jaar oud en gaan de kosten nu wel komen. Tijd voor een nieuwe dus, eentje van ca 1 jaar oud;)

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn man heeft altijd gezegd ooit nog eens een nieuwe auto te willen kopen, gewoon helemaal naar je eigen wensen. Maar dat zou 'ooit' wel komen. Toen we ca 3 jaar geleden naar een andere auto keken kwam er net een nieuw model op de markt die wij erg leuk vonden. We hadden het geld ervoor op dat moment en hadden ook zo iets van je weet nooit hoe je er over 5 jaar voor staat, laat staan of je ooit je pensioen haalt. Dus toen hebben we die auto aangeschaft. We rijden er met veel plezier in.

We hebben toen voor een tweekleurig interieur gekozen, iets wat je niet veel ziet, maar we wisten zeker dat we dat wouden. De verkoper probeerde ons op andere ideeen te brengen omdat hij bang was dat de auto daardoor snel minder waard zou worden. Toen de auto bij de dealer werd afgeleverd had hij echter al meteen 2 mensen die dat interieur zo mooi vonden, dat ze onze auto wouden kopen en 1 persoon die spijt had dat hij zijn auto al met zwart effen interieur had besteld :)
    De verkoper heeft toen ook z'n foute inschatting aan ons toegegeven. Erg leuk :)
    Een tweedehands auto vinden die dusdanig aan onze smaak voldeed was erg moeilijk geworden, ook vanwege dat tweekleurig interieur.

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik zou het nooit doen.
    Ga dan voor een auto van een paar maandjes oud, dat scheelt al meteen heel wat in de aanschafwaarde..

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar dan heb je dus niet die zelfgekozen opties en kleuren etc..

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Leuk! Hier heeft me man ook al een offerte laten maken en hij heeft ook een 'apart' interieur genomen die je niet veel ziet.. Ik twijfel alleen of dat grote geld bedrag wat je betaald het echt waard is.. Maar als ik jullie dus hoor is dat het wel..

Ik moet er trouwens bij zeggen dat je deze auto niet van een jaar geleden kan kopen want het is een compleet nieuw model. Er is nog nooit zo'n uitvoering van dit model gekomen.. Het is de eerste keer en daarom is deze auto nu ook nog uniek.. Het model staat pas sinds deze week in de showroom...

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Het ligt eraan in welke klasse je een nieuwe koopt, en ze dalen echt niet minimaal de helft in waarde, dat is onzin.

Ik vind het heerlijk. Heb vorig jaar een nieuwe twingo gekocht, helemaal naar mijn zin. Geen wegenbelasting, lekker zuinig, en de auto hoeft in 2016 pas voor het eerst gekeurd te worden. En kosten zijn ook aanzienlijk lager, maar dat is ook weer afhankelijk van hoeveel je rijd. Slijtagedelen heb je altijd, zowel bij nieuw als oud.

Ik heb er iig geen moment spijt van gehad, en denk dat de volgende weer een nieuwe wordt!

Succes met overwegen, en een beslissing nemen :)

Groetjes Setje

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ja, ik vond het zeker de moeite en het geld waard.
    Ook voor onze auto gold dat dit model nieuw op de markt was. Dat was ook een belangrijke reden om nieuw te kopen.
    Tja, als je het nu kan veroorlofen en het is de auto die je wilt.... Je kan wel wachten tot je gepensioneerd bent, maar dat moet je eerst nog maar zien te halen en dan ook nog financieel het op kunnen brengen denk ik dan maar.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Leuk die positieve verhalen!

De auto is wel een hoge klasse, daalt de prijs dan minder?

Zo denk ik ook inderdaad.. We mogen nu ook best genieten.. Alleen is het toch elke keer dat bedrag wat je laat twijfelen!

14. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    In principe is hoe hoger de klasse, hoe sneller de waarde daling, maar je gaat pas echt over 10.000de euro praten als je bijv een auto gaat kopen van een ton...

En als jij je auto niet gelijk na een jaar weer inruilt, is er ook niet veel aan de hand. Het eerste jaar schrijf je in verhouding het meeste af.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#15 Cygnet2, 21 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2013
    Wel eens gedaan en prima bevallen hoor. Ik neem nu altijd de auto van mijn moeder over (zij koopt elke 3-4 jaar een nieuwe)

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

We zijn van plan om er wel minimaal 3 jaar mee te rijden want zolang moeten we maandelijks betalen.. Ik denk dat als we de auto dan na 3 jaar willen verkopen dat we dan minimaal 20.000/30.000 verlies maken als ik kijk naar andere modellen van hetzelfde merk..

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oo dat is ook handig zeg! Zo iemand hebben wij nou niet in onze familie/vriendenkring :p

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dan koop je ook wel een hele dure auto... Denk wel, mocht je nieuwe banden hebben of dat soort dingen, je dan ook weer in een hele dure categorie valt, en dus veel geld kwijt bent...

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Uhm ik vind het aankoop bedrag inderdaad hoog... Maar wat vind jij veel geld dan? Misschien heb ik het mis en is het een normaal bedrag..

Banden worden ook duur inderdaad maar die hoeven we hopelijk dan nog lang niet te vervangen

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat ligt eraan hoeveel je rijdt natuurlijk.

Mijn twingo was nieuw 13000 euro, dus de afschrijving is aanzienlijk minder.

Tja, wat vind ik veel geld, dat doet er eigenlijk niet veel toe hahaha. Het is wat jullie zelf willen... Welk merk kijken jullie voor?

Deel Deze Pagina