Vier keer keizersnede? Ervaring gezocht!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loving, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Lieve ladies,

Wij hebben 3 mooie kinderen en zijn aan het nadenken of we nog graag een vierde kindje zouden 'willen'. Nu ben ik 3x met keizersnede bevallen. Mijn gyn heeft gezegd dat een vierde keizersnede niet altijd wordt aangeraden, maar in mijn geval geen belemmering hoeft te zijn voor een vierde zwangerschap. Dit omdat ik nog vrij jong ben, er genoeg tijd zat tussen de andere kinderen en bij de 3e keizersnede de baarmoeder er mooi uitzag.
    Nu merk ik na 9 maanden na de 3e keizersnede dat de rechterkant nog wat gevoelig is als ik er op druk. Ik kan me niet goed meer herinneren of dat na de andere keizersnedes ook zo was.
    Mijn vraag is: Zijn er hier dames met 4 keizersnedes (of misschien net als ik 3) en vind je dat het herstel langer duurt na elke keizersnede? Ik heb het dan niet alleen over de eerste 6 weken, maar dus ook over de langere termijn. Bedankt voor je antwoord alvast!

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb vier keizersnedes gehad. De eerste twee (ongeplande) keizersnedes waren het zwaarst qua herstel. Het herstel bij de laatste twee ging 'prima'. Tuurlijk is er soms een gevoelige plek maar dat is bij mij niet noemenswaardig.

Als jouw gynaecoloog toestemming heeft gegeven zou ik er voor gaan. Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd een afspraak maken met je gynaecoloog om te overleggen.

3. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ik krijg over een paar maanden mijn 4e keizersnee waarvan 3 in korte tijd. De laatste was het meest pijnlijk maar deze gynaecoloog ging ook vrij ruw te werk.
    Na een maand of twee had ik geen last meer van de ks, bij alle drie niet. Ben erg benieuwd dit keer, ik bereid me op het ergste voor maar hopelijk valt het wat mee :)

4. joepie3

joepie3 Actief lid

22 mrt 2014
    155
    0
    16
    Ik heb drie keizersnedes gehad. De laatste keer was mijn litteken het gevoeligste maar niet enorm. Wij willen misschien ook nog voor een vierde gaan maar vind het toch ook wel een beetje eng nu ik er al drie heb gehad. Ben wel na deze derde ks veel langer futloos en moe, hadden jullie daar ook last van? Misschien komt het ook omdat ze redekijk kort op elkaar zijn gekomen.

Deel Deze Pagina