Tips verwijderen Mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Minny, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik laat vanmiddag mijn Mirena spiraal na bijna een jaar verwijderen. Ik ben ineens zo vaak ongesteld en kan er niet meer van op aan. Ook veel hoofdpijn, het voelt niet goed meer.

Nu heb ik van het inbrengen werkelijk niets gevoeld. Heb toen 2 tabletjes gekregen van de HA en dit hielp er goed.
    Maar voor het verwijderen hebben we niets afgesproken? Is dit pijnlijk en zal ik voor de zekerheid 2 paracetamols innemen of valt het mee? Ik heb geen idee...

2. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    voel je niks van hoor :D

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Maak je geen zorgen is zo gebeurt en je voelt niks.

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    inbrengen is pijnlijker dan verwijderen.
    verwijderen ging bij mij heel snel, binnen 30sec was hij eruit.
    Je voelt het aleeen als de tang naar binnen gaat, en dat is niet pijnlijk.verder voel je echt niks

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee, dus volgens jullie hoef ik geen paracetamols te slikken voor die tijd?
    Het inbrengen heb ik niks van gevoeld, alleen even een vervelend gevoel toen ze de baarmoedermond vastpakte met die tang.

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik vond inbrengen pijnlijk en na 3 maanden van ellende en pijn m eruit laten halen. Ik voelde er niks van buiten de eendenbek. Wat een opluchting. Hij zat echt goed maar ik kon er niet tegen. Geen zorgen maken hoor het is zo gepiept en pijnstilling is echt niet nodig.

Groetjes

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even zuchten als de dokter dat aangeeft en het is klaar. Bij mij was het net als een speldenprik. Alleen het plaatsen van het speculum was wat lastig ( Ik heb een gekantelde baarmoedermond )

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat de anderen al zeggen: je voelt er echt helemaal niks van. Gewoon doen wat je arts zegt. Ik moest kuchen en dan merk je echt niks.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou hij zit er nog in!! De arts stond er niet achter om nu al te kiezen voor een ander anticonceptiemiddel. Ik mag nu 3 maanden extra de pil slikken om de menstruatiecyclus weer normaal te maken. Als het dan nog zo is dan mag hij er uit. Maar dat verwacht mijn HA niet.

PS: natuurlijk moest ik het zelf weten, maar vond het verhaal van mijn HA wel overtuigend.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik wist niet eens dat dat mocht, een hormoonspiraal en de pil samen.

Maar hopelijk helpt het je meis! :)

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ben de pil vanmorgen gelijk al vergeten, hahahaha.. Begin dus wel een andere keer.
    Ik bloed nu ook niet meer, dus wacht het nog wel even af...

12. Only me

Only me Niet meer actief

Ik kreeg enkel een steek in mijn buik en toen was het al voorbij!

Ik heb de Mirena 3 maanden gehad en daarbij 3 maanden ellende gehad!
    Had hem in januari laten zetten, tijdens de menstruatie. 3 weken later, weer ongesteld voor maar liefst 3 weken lang. Een week niet, toen weer wel... ging zo achter elkaar door.

Ben toen in maart naar de huisarts gegaan, maar hij werd afgestoten door mijn lichaam, hij hing er helemaal uit. Waarschijnlijk al een week na het plaatsen. Ik dacht dat het er bij hoorde..

Maar voor mij nooit meer :)

Deel Deze Pagina