angst en onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlindertje, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artep

artep Lid

18 feb 2006
    24
    0
    0
    Wat een slecht nieuws!! ik wil je ook heel veel sterkte wensen en neem inderdaad de tijd voor jezelf en jullie samen. Ik heb vorig jaar november een miskraam gehad en ik vond het allemaal behoorlijk heftig! Het klopt dat het inderdaad toch je kindje is en dat zal altijd zo blijven...

2. Melanie

Melanie Lid

9 feb 2006
    45
    0
    0
    Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs Melanie

3. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi vlindertje,

Ik wens jou en je vriend allereerst heel veel sterkte. Als ik jou verhaal lees biggelen de tranen langs mijn gezicht en denk ik dat het mijn stukje tekst zou kunnen zijn. Ik heb 18 februari een miskraam gehad precies op de zelfde manier als jij... mijn wereld stortte in, en wat andere ervan dachten kon mij niet zo veel schelen.

Wat ik vreselijk vond dat mensen tegen mij zeiden; ach, je bent nog jong! En je weet nu dat je zwanger kunt worden, en dat de natuur zijn werk heeft gedaan...op dát moment dacht ik zak allemaal door stront ( sorry) daar heb ik niets aan!!! het was óns kindje en dat zal het altijd blijven.

Ik heb ook veel aan mijn man gehad, al moet ik zeggen dat ik hém erdoor heb gesleept en
    kunnen er openlijk over praten. Het is niet niets wat er met je gebeurd, je hormonen gieren nog steeds door je lijf.

Lieve Vlindertje, praat er over met je vriend,huil lekker uit, neem de tijd! Mensen doen er soms luchtig over... maar jij en ik en zoveel mensen weten dat dit niet zo maar iets is!!!

Ik wens jullie veel sterkte!

Jetje

4. ik vind het ook vreselijk hoe mensen reageren.
    ik had mij er al op voorbereid,maar dat gaat niet.
    heb al een hoop dingen gehoord die ik niet wil horen.
    -je bent nog jong
    -je weet nu wel dat je zwanger kan raken
    -het is de natuur
    -ow je was pas 5,5 week
    -en verhalen over anderen,dat die veel erger zijn want die hebben hun kind op 10 weken verloren.

is net of dat soort mensen je niet snappen of dat expres zeggen.
    ik had tegen 1 vriendin verteld dat we het begraven hadden,die vond dat zeer vreemd.
    is toch mijn gevoel?

najet het klopt echt dat mensen er luchtig over doen.
    mijn schoonouders waren op visite en die waren gezellig over viooltjes aan het praten en hoe met mij gaat ....dat intereseerd ze niet.

volgens mij kan ik uren door gaan zo boos ben ik er over.
    maar gelukkig heb ik een hele lieve vriend,en samen komen we er wel door.
    en mijn ouders dat zijn mensen die 100% achter ons staan en altijd voor ons klaar staan.(super mensen,ben ook dankbaar dat het mijn ouders zijn)

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik vind het heel erg wat er gebeurd is ik wens jou en je vriend veel sterkte toe.groetjes jacoba

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heel veel sterkte Vlindertje.

Het is fijn als je in ieder geval een paar mensen in je nabije omgeving hebt die je begrijpen, en met je meeleven.

Het is inderdaad zo dat sommige mensen er heel luchtig over denken.
    Maar het was wel jou kindje en dat zou het ook altijd blijven.

Je krampen die je die nacht gehad hebt, en het geen wat je verloren bent, is waarschijnlijk het vlies.
    Dit vlies zou in een later stadium de plasenta worden.

Ik heb dit namelijk ook verloren, eerst een wit gelei achtig bolletje met iets eronder, en later een bal ( zo voelt het en zo ziet het er ook uit)
    Mij is toen precies verteld wat het allemaal was.

Dat begraven is een goed idee geweest vind ik.
    Op die manier kun je het over een tijdje beter een plekje geven denk ik.

Heel veel sterkte met het verlies.

Liefs,

7. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik vind het echt heel erg voor je.
    sterkte he.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wat herkenbaar!
    Dat soort opmerkingen heb ik ook zoveel gehoord, behalve dan dat ik nog jong was. Integendeel, er waren mensen die zeiden dat misschien wel kwam omdat ik boven de 30 was. :(
    En één persoon zei zelfs tegen me: 'Ach, dat gebeurt wel eens ja. Mijn zoon is ook te vroeg geboren, namelijk met 30 weken....' Ja duh... haar zoon leeft nog en is intussen een gezonde, sterke man van 26.
    Ik denk dan maar bij mezelf dat zulke mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Hoe vind je dit verhaal dan, amper twee weken na mijn curettage:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/about2907.html
    Was ook vrij pijnlijk :(

Sterkte met alle rotopmerkingen!

Groetjes, Wendy

9. wenniepenny dat is echt niet leuk,en moeilijk om dan iets te zeggen in z'n situatie.
    ik zou ook niet weten wat te zeggen
    ik heb vandaag een dipje,dacht dat het beter ging.
    had net visite die vond dat ik zo wit zag en moe.
    begon ik weer te huilen uit het niks,dacht echt dat ik iets sterker was geworden.
    is zo moeilijk om mensen uit te leggen dat je het nog steeds moeilijk hebt,ook al lach je.

morgen moet ik naar het ziekenhuis voor controle.
    ze hebben op de echo ook maar 1 eierstok gevonden,voor mijn gevoel wil ik daar meer over weten

10. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Sterkte meis!
    Ik weet wat je voelt want ik heb een 2 dagen geleden ook ontdekt dat het hartje van ons minimensje niet meer klopte. 10 weken was ik. Ik ben nu nog bezig met het uitwerken en heb ook ontzettende krampen. Net vond ik nog een gebruikte zwangerschapstest. auw!
    Die reacties zijn heel herkenbaar maar je hebt er niks aan, het enige wat je wil is je kindje terug!! Hoe jong het ook was!! Het was jou kindje en het heeft in jou buik gegroeid!! De pijn is net zo erg!!
    Heel veel sterkte de komende tijd.

11. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen met het verlies van jullie kindje. Mag hopen dat de plek waar jullie jullie kindje hebben begraven een beetje troost mag geven. Hopelijk vinden jullie de kracht het verlies te verwerken en mogen er weer mooie dingen op jullie pad komen. Liefs Jenny

Deel Deze Pagina