Hoi allemaal, Even een vraagje, ik was vandaag bij de verloskundige en die zei: zo, de kleine ligt behoorlijk hoog. Natuurlijk dacht ik er toen verder niet bij na, maar dan ga je thuis toch even nadenken. Kan het zijn dat ik al verder ben? Ben namelijk met een hele onregelmatige cyclus zwanger geworden, maar heb wel een 12-weken echo gehad (ben nu ruim 18 weken). Iemand een idee, of ligt de kleine gewoon lekker waar er ruimte is?
Het zou kunnen.....ik weet dat rond de 25 weken je buik moet zijn gegroeid tot aan de navel of hoger (begrijp je?.. de baarmoeder) En bij mij was dat juist niet zo en kreeg een extra groeiecho. Dus als de baby bij jou al hoog ligt zal ze misschien idd bedoelen dat ie hard groeit..Anders bel je je vk toch nog eens om het na te vragen?
Ja, goed idee. De kleine ligt nu al net iets onder mijn navel, over 2 weken heb ik ook mijn 20-weken echo, dus misschien horen we dan wel meer. Denk dat het met die onregelmatige cycli. (ben na het stoppen van de pil 1x ongesteld geweest na 52 dagen en dacht toen na nog eens 52 dagen: kom laat ik eens een test doen, en ja hoor). Maar goed, aan de andere kant kunnen ze tijdens de 12-weken echo toch ook wel aardig inschatten en meten hoever je bent. Ik ga morgen wel even bellen!