vreemde gedachten

Discussion in 'Zwangerschap' started by laila1986, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    ik ben nu 24 weken en ik pieker veel,
    ik pierker over zou het goed gaan zou het mis gaan ?
    kan iemand mij gerustellen?

2. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik zit ook met nare gedachtes, maar dan meer in de zin van, zal ik wel van mijn kindje houden? Kan ik het wel, twee kindjes (heb al een dochter van 4 jaar)? Wil ik het wel? Ohhh, paniek!
    Na even gegoogled te hebben, veel vrouwen blijken hier last van te hebben. Maar veel meer in de eerste paar maanden. Dus nog meer paniek van ik ben al 7 maanden zwanger en ben nu pas bang! Dus m'n moeder (haha) huilend opgebeld. Die zei dat iedere zwangere vrouw last heeft van dit soort angsten en dat die even heel sterk kunnen zijn onder invloed van je hormonen. De gedachtes en angsten horen er dus gewoon bij.

Of alles wel goed zal gaan met je kindje; hoogst waarschijnlijk wel. Er is zoveel wat er fout kan gaan dat je bijna zou vergeten dat veruit de meeste baby's gezond en wel geboren worden.
    Ik zie dat je 24 weken zwanger bent, dus je hebt je 20 weken echo al gehad. Ze kunnen best veel zien op zo'n echo. Als daar niets verontrustends te zien was zou ik niet te bang zijn en toch proberen te genieten en onthoud dat de angsten er bij horen!

Sterkte!

3. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik herken die gedachtes ook en heb ook wel gelezen dat het erbij hoort, maar toch vind ik dat dan moeilijk om te geloven. Ik denk vaak "wil ik het eigenlijk wel", "heb ik straks nog wel een eigen leven", "kan ik het wel" enz enz. Weet ook niet goed wat ik ermee moet, dus ik lees even mee;)

4. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik had er ook al een topic over geopend; angst en paniek. De reacties die ik daar op krijg, zeggen ook wel dat het erbij hoort. Ik lees hier tussen door dus ook maar mee!

5. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    ja ik heb 20 echo gehad, en alles was goed gelukkig.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heb er ook wel last van. Vooral nu met die berichten over de mex.griep. Merk ook dat ik er nachtmerries van krijg.
    Ik probeer maar zoveel mogelijk bezig te zijn zodat ik er niet teveel aan denk.

Share This Page