mensen ervaring met draaiduizeligheid? (icm misselijkheid en hoofdpijn?)

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai

ik heb sinds een aantal maanden aanvallen van draaiduizeligheid..... ben al naar de dokter geweest en die stuurde me meteen naar huis met de boodschap, is niks.. kan stress zijn of vermoeidheid.

Naja ik dacht prima hij zal het wel weten.

maar het blijft maar terug komen.

vanmorgen ineens weer... ik werd ineens echt niet goed. zweten, kotsmisselijk, koppijn en ik kon niet eens meer lezen ik voelde me straalbezopen. vreselijk alles draaide om me heen!

Nu lees ik op internet ook wel dat het bijna nooit iets ergs is maar ik ben toch benieuwd naar andere ervaringen en tips hiertegen..

Alvast bedankt :)

liefs Muis

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Klinkt inderdaad als draaiduizeligheid. Als ik jou was zou ik weer contact met de ha opnemen want er zijn medicijnen voor! Sterkte in elk geval!

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik herken het wel. Bij mij is het vaak door te lage bloeddruk icm te weinig eten/drinken

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dat zou ook nog kunnen..... te weinig eten. en mijn bloeddruk kan soms ook laag zijn... maar dacht dat je dan normaal duizelig werd..... ik dacht dat draaiduizelig daar niet door kan ontstaan?!

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien een probleem met je evenwichtsorgaan/ oren.
    Ontsteking gehad of kou erop?

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben er paar jaar terug mee naar de ha geweest omdat ik het elke dag had toen ik nog op school zat. Stond dan echt te tollen, zwart voor ogen, oorsuizen, zweten...voelde me pas weer opgeknapt als ik had geslapen. Kreeg toen drop-dieet om mn bloeddruk hoger te krijgen, heel erg:D

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Ben drie weken geleden met duizelingsklachten naar de ha gegaan en die vertelde mij dat ik bppd had. Ook een soort draaiduizeling. Zij vertelde mij dat je het ook uit kan lokken door op stevig te gaan zitten en met je hoofd snelle bewegingen naar links en recht kan maken. Wel doen als er iemand bij je is, want je kan hierdoor flauw vallen. Weet niet of het bij mij geholpen heeft, maar het is iig al wel een stuk minder. Ook fysio kon soms helpen. Succes en sterkte er mee.

8. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik heb een jaar geleden iets soortgelijks gehad. Omdat het maanden duurde ben ik naar de dokter gegaan. In mijn geval had het met mijn schildklier te maken. Die heeft een tijdje te langzaam gewerkt, mijn lichaam is toen super hard gaan werken om dit te corrigeren. Schijnbaar is daardoor mijn evenwichtsorgaan van slag geraakt.
    Net als het berichtje hiervoor kreeg ik de typ om die momenten uit te lokken zodat je lichaam zijn best gaat doen het te corrigeren. Ik kreeg als tip om me ineens op bed te laten vallen.

Succes ermee!

9. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    mijn man heeft er op dit moment last van.
    Ze hebben bloedonderzoek gedaan, en hij heeft zo'n 24 uurs
    bloeddruk meter gekregen.
    Zijn bloeddruk was 2x iets te hoog, maar verder niets bijzonders.
    Hij moest na 2 weken terug komen als de klachten niet minder waren.

Nu is hij dus na 2 weken teruggegaan, en heeft nu een verwijzing voor fysio gekregen. De ha vermoed spanningshoofdpijn. Hij word daar nu elke week behandeld.
    Ook heeft hij een verwijzing gekregen van de neuroloog. Voornamenlijk op eigen verzoek, omdat hij het een heel eng gevoel, vooral omdat hij dan een druk op zijn borst krijgt, en het gevoel heeft flauw te gaan vallen.
    Afspraak met de neuroloog gaat hij nu maken. Even afwachten dus.
    Anders wil de h.a. kijken of er iets is met zijn evenwichtsorgaan in zijn oor, omdat hij er ook oorsuis bij heeft.

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @kleintje84 dat klinkt ook een beetje als hyperventilatie!
    Maar als hij een middel heeft tegen die spanningshoofdpijn wat helpt, dan hoor ik het graag! ik ben al regelmatig bij de fysio geweest en niks helpt. Ik denk dat geen koffie meer drinken ook wel helpt, maar ja, een cappuccino is wel lekkerrr!!!

11. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ja lijkt inderdaad ook op hyperventilatie.
    Maar manlief word graag gerustgesteld door de neuroloog ;)
    om uit te sluiten dat het niets ernstigs is.

Mocht er een middel zijn, dan laat ik je dat zeker weten.
    Koffie drinkt manlief niet, dus daar kan het hier niet aan liggen.

En idd, een cappucino is heeeerlijk op zijn tijd :)

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    dan heeft manlief groot gelijk :) bij mij moeten ook altijd vier mensen zeggen dat het iets is, voor ik denk, hmmm misschien hebben ze wel gelijk!

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Daar heb je nog een fijne oefeningen voor. Heel snel op je zijn gaan liggen als je op de bank of je bed zit en er voor zorgem dat je omhoog kijkt alsof er iemand voor je staat die je wilt aan kijken. Dit doe je 30 seconden en dan ga je binnen twee seconden weer recht zitten. Je blijft even zitten en doet de andere zij precies hetzelfde. Als je dit een paar keer per dag doet ben je er snel vanaf.

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Er is een middel dat heet vertigo heel

Deel Deze Pagina