Ik weet dat groeiechos niet standaard zijn, ik heb ze gehad op 28 weken en ook nog op 32 weken. De baby was toen goed gegroeid en zat op de middenlijn. Nu heb ik echter het idee dat de laatste 4/5 weken mijn buik helemaal niet meer is gegroeid. Het is een bescheiden buikje voor 37 weken vind ik, en ik krijg ook veel opmerkingen van ''kleine buik heb jij zeg''. Nu kan me dat niet echt schelen, maar... zou de baby nog wel goed groeien? Ik kan daar echt over inzitten, maar krijg natuurlijk geen groeiechos meer... Herkend iemand dit? Is een kleine buik ook een kleine baby? Misschien komt t wel doordat de kleine heel diep is ingedaald dat mn buik heel laag hangt ofzo?
Hier bij de eerste ook lang een klein buikje gehad, de vk zal misschien nog een keertje willen weten of je voldoende vruchtwater hebt, maar je hoeft je geen zorgen te maken over je kindje als daar met eerdere onderzoeken geen reden voor was en je het goed voelt bewegen, groeit gewoon lekker binnenin, heb je veel last van je darmen/maag?
Hai, daar ben ik ook weer Nee hoor, geen zorgen over maken! Ik heb ook deze zwangerschap weer een bescheiden buikje en toch wordt onze dame weer bovengemiddeld geschat. Bij onze eerste dus hetzelfde, zij was ook een 8 ponder terwijl ik een bescheiden buikje had. Het zegt dus echt niets!
Meten ze niet elke twee weken je buik op? Bij mij gebeurt dat elke controle waardoor ik weet dat het toch blijft groeien. Ik dacht ook dat het niet meer echt groeide maar vandaag bleek mijn baarmoeder ineens met 5 cm te zijn gegroeid ten opzichte van twee weken geleden!!
Ik herken jou verhaal. Vanaf 28 weken groeide mijn buik niet meer volgens curve. Daarom uiteindelijk groei echo's gehad. Baby was toen van P50 bij de 20 weken naar P10 bij de 30 weken. Omdat ze uiteindelijk netjes volgens de P10 lijn bleef groeien verder niets aan de hand. Wel bij de geboorte met 41 weken een klein iel meisje, maar kern gezond. Nu ze 2 is zit ze nog steeds onderin de curve, netjes volgens haar eigen lijn.
Oef fijn jullie reacties. Ik vind mijn buikje echt best wel klein, haha. Misschien ook omdat mijn vriendinnen allemaal van die oerbuiken hebben als ze op t laatst lopen! Ja de fundushoogte wordt elke keer gemeten en hoor daar nooit iets geks over. Een verloskundige heeft wel een keertje gezegd dat ie op de onderlijn zit maar wel groeit. En de keer daarop zei een andere weer dat ie flink gegroeid was. Maar niet echt naar voren zeg maar.
Ja inderdaad ook erg vaak last van mijn darmen, moeilijk naar het toilet, veel krampen etc. Heeft dat er ook mee te maken dan?
Ja, daar binnen komt alles in de knel Bij mij was iedereen uiteindelijk ook verbaasd dat wij een flinke dochter kregen met mijn buikje. En dat dat nu dus ook weer de verwachting is. Terwijl een vriendin met mega toeter net bevallen is van een vrij kleine baby
Oh echt apart he? Het zegt toch niks dan die buik! Misschien hebben sommigen meer vruchtwater ook? Voordeel is wel; nog geen striae en een gaaf buikje
Dag schat, lees net je berichtje hier. Ik had bij de eerste een hele kleine buik alles deed mega zeer groeide maar niet mee, zoonlief was 55 cm en 3870 gram. Gaat helemaal goed komen
Ohh top... Ja herkenbaar staat op springen, dat gevoel he? Hoe is het meid jij gaat ook lekker hard... Bijna verlof?
Ja ik wilde zelfs op het eind gestript worden hahaha zoveel last van dat kleine buikje gehad. Nog 2 weken werken... heb het ook nu wel helemaal gehad..
Ohhhhh zo herkenbaar! Ik heb het gevoel dat ik een bowlingbal heb ingeslikt, haha! Zoooon spanning erop en al die harde buiken en voorweeen, brrrrrrrrrrrr Maar ik klaag niet, want ik vind het heerlijk nu deze termijn behaald! Echt fijn, toch nog even zorgeloos zwanger Jaa ik snap het... Pffft nog 2 weken doorbijten. Heb je nu ook zon last van je buik?
Hier had ik ook een bescheiden buik. Wel veel vruchtwater en een grote baby 4440 gram bij de geboorte met 40.4 weken. Dus ik zou mij geen zorgen maken, blijkbaar draag je naar binnen. Althans ik wel.