Onderzoeken begin MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kleintjevoorons, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Aangezien wij zaadjes ingeleverd hebben vroeg ik me af wat de consequenties zijn mocht het zaad niet goed zijn. Wat voor onderzoeken zal ik dan kunnen ondergaan en hoeveel tijd neemt dit in beslag voordat er overgegaan wordt tot IUI of IVF/ICSI

alvast bedankt

2. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    iemand?

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik ben nog in het stadium van onderzoeken bezig, dus ik kan je nog niet vertellen hoe lang het gaat duren, maar dat het lang duurt, kan ik je wel vertellen.

Wij zijn in begin juni voor het eerst naar de ha geweest. Daar kreeg mijn man eerst een verwijsbrief voor het inleveren van zaad. Daarvoor moest hij een afspraak maken en dat kon pas drie weken later. De uitslag daarvan hebben we besproken met de ha en toen kregen we een verwijsbrief voor de gyn. De eerste afspraak daar hadden we eind september. Ze heeft toen een echo gedaan en mijn man weer een potje meegegeven en mij een tempkaart voor twee volledige cyclussen en formulieren voor drie bloedtesten, 1 op dag 3 van mijn tweede volledige cyclus en dan nog voor 5 en 8 dagen na mijn eisprong. Een afspraak om deze uitslagen te bespreken hebben we op 15 december. Dan zijn we dus weer een half jaar verder en zijn we pas halverwege met de onderzoeken. Afhankelijk van de uitslag van mijn bloedtesten zal er dan nog een hsg onderzoek komen, dus voor we echt een behandelplan hebben, zullen we ruim in 2009 zitten schat ik zo...

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bij ons zijn de standaard onderzoeken gedaan
    samenlevingstest, cyclus in kaart brengen,follikelmetingen en zaad onderzoek
    Die maand raakte ik zwanger dus stopte het
    toen het mis ging hadden we zelf besloten om nog ff te wachten
    Toen ik weer na de gyn ging werd het meteen iui
    dus eigenlijk gewoon een maand ( als het niet raak was geweest zouden we meteen beginen met IUi)

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    hmmm dat verschilt dus wel erg.... We moeten ook eens goed gaan nadenken wat wel willen afhankelijk van de uitslag van het zaad. Ik hoop dat het gewoon positief is en we de afgelopen maanden gwoon pech hadden

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hangt er van af. Bij ons waren de zwemmers goed, dus kondeen we gelijk beginnen met ovulatie inductie (omdat het aan mij lag). Mochten je mans zwemmers niet goed zijn kan je eventueel ze een handje helpen met IUI, of in hele slechte gevallen IVF/ICSI.
    Daar begin je niet direct na de uitslag mee, omdat je eerst op een wachtlijst komt (meeste ziekenhuizen tenminste) en je meer voorbereiding nodig hebt, met info avonden en onderzoeken.
    Hopelijk zijn zn zwemmers gewoon goed...en zijn jullie snel zwanger

Deel Deze Pagina