34 weken voel baby niet 10 keer per dag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mamasinds2006, 16 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Hai dames,

    34 zwanger en ik voel de baby sinds vorige week gewoon minder. Nog wel een paar keer per dag lichte trapjes maar ik kom zeker niet aan de 10 keer per dag. Van de week zo onzeker geweest dat ik een uurtje aan de ctg lag en een echo kreeg. Alles was goed. Baby begon daar natuurlijk ineens ook superveel te bewegen:rolleyes:
    Was die dag wel gerustgesteld maar nu toch steeds weer onzeker. Probeer echt mijn rust te pakken en duw en por tegen mijn buik in de hoop op respons. Gyn gaf aan dat ik veel vruchtwater heb waardoor je schopjes etc minder kan voelen. Voel de baby af en toe ook schuiven maar mis de echte trapjes. Om nou steeds voor een hartfilmpje te gaan is ook geen doen. Mijn vraag is herkennen jullie dit met 34 weken? Of zouden jullie toch weer bellen?
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Bij twijfel kun je altijd laagdrempelig bellen toch?

    Ga je op je linker zij liggen (min. 2 uur lang, en dan nog geen beweging?) dan zeker bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

    Ik word gemonitord sinds 32 wk zwangerschap. Voel de baby helemaal niet (heel soms even tijdens CTG). Hier inderdaad veel vruchtwater (polyhydramion), wat waarschijnlijk de oorzaak is. Ik voel de baby overigens niet schuiven, helemaal niks meestal.
     
  3. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Jouw situatie stelt me dan toch een klein beetje gerust. Vind het zo bijzonder dat het van 100 naar 0 is gegaan in 1 week tijd. Hiervoor was baby zeer actief. Heb jij je baby tot 32 weken wel goed gevoeld? En wat is de bedoeling nu bij jou gewoon zo afwachten tot je bevalling of is er een plan voor inleiding?
     
  4. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Baby was hier extreem actief.
    Waarschijnlijk word ik ingeleid, maar er zijn iets meer factoren die daarbij een rol spelen dan enkel het ontbreken van voelen kindsbeweging.

    Het beleid verschilt ook per gynaecoloog, dus dat is toch iets dat je dan zult moeten bespreken.
    Ik hoop voor je dat bib zich weer laat voelen.
    Heb je al eens 2 uur op je linkerzijde gelegen?
     
  5. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Hier ook meestal een hele actieve baby, maar het is wel een stuk minder geworden laatste weken. Ik voel hem nu ook regelmatig een nacht niet, of de hele ochtend, middag niet.

    Het helpt hier nog wel eens als ik plat op mijn rug ga liggen en heel diep in en uitadem, met mijn handen op mijn buik.

    ik maak me er zelf geen zorgen om, maar kan me voorstellen dat het onrust met zich meebrengt.
     
  6. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Ja meerdere malen 2 uur op linkerzijde gelegen. Je zou de baby dan gemiddeld 10 keer moeten voelen in die 2 uur. Mag blij wezen als ik em 1 of 2 keer voel. Ik denk dat ik morgen toch weer langs ga voor een ctg en even met arts bespreek hoe en wat. Dit speelt nu zeker 5 dagen en vind het maar eng zo. Vind het moeilijk om zo van mijn zwangerschap te genieten..
     
  7. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Het is wel normaal dat je baby nu minder voelt in de laatste paar weken. Ik zie dat je iets verder dan mij bent. Voorheen voelde ik baby ook als ik ff zat of lag al was het maar een kwartiertje. Nu vind ik het zo angstig omdat ik me steeds afvraag of het wel goed gaat met hem hierbinnen
     
  8. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Oh trouwens vergeten te vermelden. Heb al zeker 3/4 weken last van voorweeën/harde buiken. Ben de vorige keer vergeten te vragen in het ziekenhuis of dat van invloed zou kunnen zijn. @Yelly weet jij dit misschien?
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Harde buiken en voorweeën kunnen zeker zorgen dat je minder beweging voelt omdat de baarmoeder helemaal hard wordt.
    Ik voel iig mijn baby niet door een harde buik heen.
    En dat je minder echte schoppen voelt schijnt ook normaal te zijn maar meer schuiven en duwen vd rug omdat de baby minder ruimte heeft.
     
  10. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Deze reacties stellen me wel wat geruster. Als ik al een schopje voel is het heel lichtjes en moet ik me er echt op focussen. Wou gewoon dat ik al moest bevallen zo'n zorgen maak ik me er soms om. En wil ook niet steeds het zh bellen voor een ctg/ echo omdat het gelukkig allemaal goed lijkt. Vervelend dit...
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  11. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Rond 34/35 weken gaat het indd vanwege de ruimte meer schuiven/duwen dan schoppen. Ik voel ook regelmatig uren niets terwijl ik een onwijs actieve baby heb. Maar toen de verloskundige me van de week onderzocht bleek zij wel schopjes te voelen die ik dus al niet eens meer voel, dus je kan feitelijk best meer beweging hebben dan je voelt. (Dat schuiven vind ik echt een naar gevoel en mag soms best wat minder).
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Gelukkig is t bij ctg en echo steeds allemaal goed. Ook zomaar kans dat je bijvoorbeeld over enkele dagen wel weer heel veel voelt.
    Bij mij is de baby soms 2 dagen héél rustig en dan weer een aantal dagen actief.
    Ligt je placenta voor?
     
  13. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Jayce82 ik snap wat je bedoelt. Maar dankzij dat schuiven heb ik nog zoiets van godzijdank is er leven. Misschien ben ik nu ook te gespannen en er teveel mee bezig en dan stagneert het natuurlijk altijd..
    Kangerootje ja placenta ligt wel voor. Maar eerder heeft dat schopjes nooit belemmerd. Zat net nog te kijken naar opnames waarin mijn buik soms helemaal scheef ging vd schopjes hahah. Mis het ook nu al maar daar gaat het niet om. Word er gewoon zo onzeker van en daardoor weer verdrietig. Waardoor ik niet kan genieten van mijn laatste periode. Echt lastig om het los te laten..
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.405
    113
    Vrouw
    Als je onzeker bent en bij twijfel erover altijd bellen!! Soms wil wat zoetigs eten en dan op je zij liggen ook wel helpen of een slokje cola/koffie nemen.
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook sinds week 32, voel geen schopjes meer, alleen af en toe een soort van verschuiving.
    De ctg en echo registreerden wel bewegingen, maar ik voel dat niet eens.
    Ze zeiden tegen mij dat dat normaal was bij deze termijn omdat het kindje minder ruimte heeft om te bewegen.
     
  16. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij twijfel altijd - ALTIJD - bellen!
    Ik heb de laatste weken van mijn eerste zwangerschap echt veel 'minder leven' onderzoeken gehad. Onze kleine meid was zo rustig. En dan zodra de echo aan ging was het 'oh wat een bewegelijke baby'.... Ja fijn - maar ik voel niets.

    Uiteindelijk wel ingeleid met 38 weken toen ook de echo rustig werd.

    Echt, liever teveel bellen dan een keer te laat....maar ik weet nog heel goed hoe moeilijk dat is. Sterkte meid.
     
  17. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie dames. Ik wil dus niet iedere keer bellen omdat er godzijdank niks aan de hand lijkt bij de ctg. Daarnaast ben je ook zo weer een halve middag/avond weg en moet ik oppas regelen etc. Wel fijn om te horen dat er meerdere dames minder leven voelden zo vanaf deze termijn. Stelt me dan toch wel weer gerust. Ik wil de volgende keer aan de gyn vragen of het misschien mogelijk is eerder ingeleid te worden(hoewel ik dat eigenlijk niet wilde ivm vorigr keizersnede). Want ik merk dat ik er onrustig en onzeker van word wat miss toch weer effect op de baby heeft. Weet niet of ze hier iets mee doen maar ga het toch aankaarten..
     

Deel Deze Pagina