Bijna 41 weken en extreme oedeem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos97, 25 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Hee hoi,

Ik ben bijna 41 weken en mijn bloeddruk is afgelopen maandag nog getest, ik zit telkens goed en soms wat laag. Nu heb ik al een paar weken last van vocht in de voeten, enkels en handen. Maar de laatste 3 dagen is dit echt extreem geworden in mijn voeten en enkels. Bij het opstaan zijn ze al gezwollen en na even lopen beginnen ze al pijn te doen. Verder geen andere klachten zoals duizeligheid of hoofdpijn.

Zijn er meer die dit gehad hebben, moet ik toch aan de bel trekken of hebben jullie tips om het wat te verlichten?

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Zou zeker even aan de bel trekken. Beter een keer extra controleren!

helaas geen tips los van hopen dat de bevalling snel start. Na de bevalling lag ik de eerste tijd op een strandhanddoek in bed. Niet normaal hoeveel vocht ik verloor.

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Ik zou idd wel even bellen vandaag om een extra keer je bloeddruk te laten meten. Het kan ook echt 'gewoon' bij het eind van de zwangerschap horen, maar het is goed om even zeker te weten waar het van komt.

Verder, tja, heeel veel drinken. Evt een goed koud voetenbadje voor je voeten. En verder hopen dat je snel gaat bevallen..!

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had ook extreem vocht vasthouden in handen voeten en enkels, en dat duurde nog tot 2 weken na bevalling.. ik werd wel heel goed in de gaten gehouden in de kraamweek. Heb zelfs de extra dagen erbij moeten doen omdat t vocht maar niet verdween, na 2 weken van heel veel drinken, benen omhoog zoveel mogelijk, ging t stukje bij beetje weg, wat een hell was t...

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Bellen voor bloeddruk en urine controle!

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Als je na je bevalling geen bv geeft en medisch is t verder uitgesloten: brandnetelthee / saliethee. Helpt met spoelen en afvoeren.

Saliethee remt ook je bv (wel ff checken of evt. medicatie die je hebt niet geneutraliseerd wordt door de saliethee).

Deel Deze Pagina