Angst na 2 miskramen dit jaar...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mississippi, Jun 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Hoi ladies

We hebben dit jaar al twee miskramen gehad helaas, waarvan de laatste op 10 mei is afgekomen. Ik was even in de veronderstelling dat ik vorige week al een eisprong had gehad en we hadden toen 'onveilig' gevreeƫn dus daar was ik in eerste instantie beetje bezorgd om, maar de hele week aan het idee gewend geraakt en begon weer heel blij te worden dat er weer een kans in zat! Vandaag had ik toch wel weer typische 'ei' gevoel en behoorlijk veel vruchtbaar slijm (echt draden) dus ik heb een ovu test gedaan die dus hartstikke positief is. Ik wil er dus vanavond weer tegenaan! Nu is mijn man een beetje terughoudend want die is heel bang dat het nog een keer fout zal gaan en door alle stress die we gehad hebben ziet hij het niet zo zitten. Heb net gezegd dat m'n ovu test positief was en nou gaat ie er over nadenken. Ik wil het zo graag weer gewoon proberen! Iemand nog tips wat ik kan zeggen om hem te overtuigen?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Niemand die een suggestie of hart onder de riem heeft? Ik ben beetje verdrietig nu :(

3. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Niet overtuigen. Ik snap dat je heel verdrietig bent dat je al 2 mk's hebt mee moeten maken. Maar neem je man's gevoelens in acht hoor. Stel dat je nu zwanger raakt, dan voelt het toch niet fijn? Ik zou het alleen willen als we er allebei 100% achter staan.

Op de een of andere manier hakt het er heel erg in bij je man en heeft hij even tijd nodig. Er komt altijd weer een volgende ei.....

Misschien niet wat je wilde horen, maar bedoel het absoluut alleen maar positief!
    Heel veel sterkte!! Het is niet niets om 2 MK's te krijgen... :(

4. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

Jan 4, 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heb helaas geen tips voor je om je man over te halen maar ik wil je wel ontzettend veel sterkte wensen!

Hopelijk bedenkt hij zich en zijn jullie snel zwanger van een gezond kindje! Dat alles maar snel goed mag gaan :)

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Dankjulliewel voor het reageren, voel me gewoon een beetje rot :( ik weet ook wel dat we er allebei achter moeten staan maar heb zoiets van het kan NU! Maar ik moet hem ook de tijd geven, voor mannen is het toch anders denk ik. Moet er ook niet aan denken dat het wederom fout gaat mocht ik weer zwanger raken, maar dat risico is er natuurlijk altijd. (Is een beetje mijn redenatie) ook als we weer wat maandjes wachten. Kan het lot niet dwingen en mijn man ook niet. Hoop gewoon dat het ooit nog komt, een gezond brusje voor mijn meisje.

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Wat naar zeg al twee miskramen dit jaar :( begrijp heel goed dat je er weer voor wil gaan! Had ik ook. En bij mij was het weer snel raak (zie onderschrift), maar denk dat het niet verkeerd is om eerst je mk een goed plekje te geven, het is niet niks. Wij zijn allebei blij dat het weer raak is, maar merken ook dat het wel erg snel op mekaar is. We hebben de mk nog niet helemaal kunnen loslaten. Als je vent er nog niet klaar voor is, probeer het dan 1 of 2 maanden los te laten, hij moet er ook klaar voor zijn :)!
    Aan de andere kant, jullie willen waarschijnlijk toch doorgaan tot het raak is, en dan is het ook wel weer zonde om 'tijd te verliezen'. Je hebt negen maanden de tijd om te wennen aan het idee en om de rest een plekje te geven. Ik hoop voor jou dat je volgende beeb een lieve plakbeeb is, of 'ie nou snel komt of niet :)!!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Bedankt voor je reactie Ijsthee en wat fijn dat het bij jullie zo snel
    Alweer raak was! Ik duim dat je een fijne zwangerschap zult hebben!

We hebben gisteren nog lang gepraat en hij wil dat we ons aan ons eerdere 'plan' houden om in september verder te proberen en deze zomer even geen stress te hebben. Ik snap het ook wel... Maar vind het niet leuk haha... Ik kan het iig vandaag alweer beetje beter relativeren. Als ik nou garantie zou hebben dat het ons zal lukken uiteindelijk... ;) helaas kan dat niet.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik snap zijn angst wel. En een zorgenvrije zomer is ook wat waard! En wie weet, als je er niet mee bezig bent, maar ook geen anticonceptie gebruikt, dan kan er altijd toevallig toch wat ontstaan in die zorgenvrije zomer ;). En zo niet, dan blijft gewoon het oorspronkelijke plan van in september weer oppakken in ere.
    Zou toch zijn gevoelens hierin respecteren! Het is nog zo kort geleden...
    Sterkte, en hopelijk heb je snel een goede zwangerschap!

Share This Page