22 maanden en niet praten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sabrina24, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik begin met toch wel een beetje zorgen te maken om mijn zoontje.

Hij is bijna 22 maaden oud en praat gewoon nog niet
    hij kan papa, mama, bah en wat dierengeluiden nadoen maar dat is het dan ook wel. Praat wel in zijn eigen taaltje maar dat is totaal onverstaanbaar voor ons :(

Wel begrijpt hij alles wat we zeggen en voert die opdrachten ook uit zoals speelgoed opruimen, naar bedje toe, schoenen aan etc etc. Als ik vraag waar iets iets zoals de lamp, klok, neus, oren ogen etc dan wijst hij dat probleemloos aan. Hij snapt en begrijpt heel veel maar praten ho maar boekjes lezen doet hij wel graag het liefst de hele dag en wijst alles aan.

Moet ik nog even geduld hebben of raden jullie me aan naar de huisarts te gaan (liever niet naar het cb heb er slechte ervaringen) heb niet het idee dat hij slecht hoort ofz want dat zou ook nog weleens een oorzaak kunnen zijn. heeft iemand hier ervaring mee?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    gaat hij al naar een peuterspeelzaal of dergelijke?
    daar komen ze vaak meer los

3. Nee hij staat wel ingeschreven bij de peuterspeelzaal maar pas na zijn 2e verjaardag zal hij daar naartoe mogen zodra er een plekje vrij is.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn neefje is na zijn 2de verjaardag pas echt gaan praten. Zal me er nog niet al te veel zorgen om maken. Hij kletst nu heel wat af en goed verstaanbaar. Is in september 2 geworden trouwens.

5. dank je Adine stelt me toch al wat meer gerust
    omdat hier zoveel leest dat kids al wat praten en dan nog op jongere leeftijd word je soms wat onzeker. Daarbij kijken mensen in mijn omgeving ook raar op als ze horen dat hij nog niet praat niet dat ik me daar veel van aantrek maar op een gegeven moment ga je toch twijfelen.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik kan van de helft van wat lars zegt ook helemaal niks maken :-D en je zegt dat hij wel alles begrijpt wat je vraagt, dus waarschijnlijk heeft hij er gewoon nog geen zin in, mijn neefje was dik 2.5 en zei ook alleen papa, mama, opa, oma, poes en die. als hij wat wou hebben zei hij die die en dan kreeg hij het. hij vond het dus niet nodig meer te zeggen (zeg niet dat dat bij jou ook zo is hoor). toen hij een weekje bij opa en oma logeerde vonden die dat hij maar moest zeggen wat hij bedoelde, en met een week kletste hij de gaten in je sokken. tja als je pas een koekje krijgt als je zegt opa, koekje ? en het werkt niet als je alleen met de trommel aankomt en zegt die die, dan wil het wel haha

7. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Mijn zus heeft een zoontje van 2 jaar, die zegt eigenlijk nog helemaal niks. Hij begrijpt alles, maakt geluid, maar woorden kun je het niet noemen. Ze zijn met hem naar een logopediste geweest en het schijnt heel normaal te zijn!

Ik zou je niet al teveel zorgen maken. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen tempo.. misschien is hij sneller met iets anders, en heeft zn energie daar voor nodig.

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zou heel goed kunnen, zoontje van mijn nicht zei ook weinig, maar klom wel via de stoel op de tafel en zo op het barretje in de keuken om mama's telefoon te pikken :( :)
    na zijn 2e verjaardag ging hij ineens kletsen, en hij was gelijk heel goed te verstaan. bij lars denk iknog wel eens wat zeg je nou ? maar bij hem eigenlijk nooit.

9. ja, ik laat het nog maar even zo.
    Zo en zo mag hij na zijn 2e verjaardag naar de peuterspeelzaal en hoop dat hij daar gaat praten als het niet goed is of zal zijn zullen ze het daar ook wel opmerken lijkt me. We wachten het nog even geduldig af ik ben in ieder geval weer iets geruster

Bedankt voor jullie reacties

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    mijn zoontje praat ook nog niet echt, kan woorden, zoals papa, opa, die, paa (paard), tiktak... eigenlijk wel een heel deel maar echt praten kun je het helemaal niet noemen. Eigenlijk zoals jij het zegt,vooral zijn eigen taaltje met soms eens een woord tss. Ik begon me ook al zorgen te maken en ben blij om te lezen dat er meer kindjes 'later' praten want je begint inderdaad opmerkingen te krijgen van 'praat die nu nog niet?!'

11. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Hoi hoi, je bent niet de enige hoor. Sem is ook geen prater en ik heb echt van alles geprobeerd, maar nee hoor! Meneer heeft er geen zin in. Hij zegt wel dingen na, maar uit zichzelf komt er weinig. Hij heeft het veels te druk met overal op te klimmen en te proberen er overal bij te komen. Ik denk dat ik me pas na zijn 2e verjaardag zorgen ga maken 8) .

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Als het je geruststeld...

Ik was ook geen vroege prater, mijn vader zegt altijd "je bent later begonnen met praten maar toen je eenmaal ging praten ging die mond niet meer dicht" hahahahaha ennuh een kindje wat wel al heel vroeg praat is ook niet altijd leuk..
    Mij dochtertje van 1 praat en babbelt er op los.... Nou geloof me.. discussies met een 1 jarige win je niet .... zucht...

Share This Page