Vanaf wanneer smeren en met wat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dancer4fun, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    #1 dancer4fun, 25 aug 2013
    Laatst bewerkt: 25 aug 2013
    Mijn vraag aan jullie vanaf welke week zijn jullie begonnen met het insmeren van de buik? En met wat.

Mijn eerste zwangerschap weet ik het niet meer vanaf welke week. Heb gesmeerd met amandel massage olie van het kruidvat ( had ik nog staan en rook zo lekker) heb helemaal geen striemen gehad. Of het door het smeren kwam weet ik natuurlijk niet. Maar wil nu natuurlijk weer geen striemen dus ga snel weer beginnen met smeren.

2. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik had ze bij Jari ook niet en smeerde altijd met Palmers te koop bij elke drogist niet goedkoop maar wel heel fijn spul. Dat gebruik ik nu dus alweer vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben. En nog steeds niks... Klop klop klop.

Haha

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Volgens mijn VK is het grootste deel erfelijk bepaald, dus het ligt er maar aan wat voor huid je hebt! ;) Ook je leeftijd en de snelheid van de groei van je buik spelen mee natuurlijk. Als jij wil smeren, moet je dat lekker doen, en ook met wat je fijn vind/lekker vind ruiken.

Ik ben begonnen met een week of 16, toen ik begon te groeien, want kreeg jeuk ervan. Heb Etos mama creme gebruikt (had ik gekregen) die verkoelt ook wat, dus dat vond ik prettig. Hier geen streepje te zien overigens, en t voelt toch wel of ik bijna uit mn voegen barst :)

De tube is nu al een week of 2 op, en heb geen nieuwe gekocht, gebruik nu na t douchen gewoon mn eigen bodylotion weer ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt smeren wat je wilt maar striemen zijn genetisch bepaald. En hoe jonger, hoe groter de kans, Smeren moet je lekker doen omdat het lekker voelt en tegen de jeuk. Kies dus iets wat je lekker vindt ruiken.

Hier Chanel en Sisley... mmmmmm... derde zwangerschap en 4 striemen te tellen op mijn buik (moeder en zus hebben nauwelijks striemen)....genetica dus!!

5. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Ik smeer mij sowieso al elke dag in met bodylotion. En toen mijn buik begon met groeien ben ik begonnen met Sabai olie en Etos crème. Gewoon omdat ik dit fijn vind. Want deze zwangerschap is mijn buik echt letterlijk uitgescheurd.. Helaas, maar is niet anders. Ik krijg er weer wat mooi voor terug. :) Gewoon kopen wat je fijn vindt.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij mijn eerste nooit gesmeerd en geen striemen.
    Nu 22 weken van de 2de en smeer weer niet. Nog geen striemen.
    Mijn moeder heeft ze na 2 zwangerschappen ook niet.
    Ik vergeet het toch om te smeren en idd als je striemen moet krijgen zal smeren er niks tegen doen, ligt aan de rekbaarheid van je huid en genetische bepaling

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Als mijn leeftijd meetelt is het een voordeel dat ik ouder zwanger ben :)
    ( nu 41) maar hoop dat t genetisch bepaalt is. ( mijn moeder ook geen striemen en die was van mij en mn broer jong zwanger)

Wil deze keer misschien die nieuwe creme van bepanthen gaan proberen.

8. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Hier bij eerste ministriem gaan smeren, maar ze komen er gewoon bij! Zus heeft het ook, tsja het is niet anders.

9. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik ben vanaf week 25 gaan smeren met bio oil. maar ik denk dat je er idd niet heel veel aan kan doen. huid is tot nu toe erg soepel, vind het gewoon lekker om te smeren. mijn moeder heeft van 3 zwangerschappen niks gekregen, alleen bij de laatste tijdens de bevalling schoot er een striem in.. niks aan te doen. vriend grapt al dat hij de hele bevalling mijn buik gaat insmeren tussen het persen door :p

10. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ja ik zou ook vergeten te smeren!! Ik ben niet zo'n smeerster haha.
    Maar ik heb ook niet 1 striem opgelopen tijdens mijn eerste zwangerschappen dus ik verwacht dat nu eigelijk ook niet :)

11. Ior

Ior Niet meer actief

Hier vanaf het begin al aan het smeren. Heb inmiddels een tijgerhuidje ondeaan mijn buik. Heb gesmeerd met zwitsal buikbalsem. Dit is net op en ben nu begonnen met bio oil kv merk.

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb helemaal niet gesmeerd, vind dat soort dingen onzin, en heb er ook helemaal niks aan overgehouden hoor :)

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Smeren heeft totaal geen zin. Alleen doen als je het lekker vind ruiken :p
    Striemen zijn erfelijk bepaald en komen voor in de diepere huidlaag waar geen crème kan komen.

Oplichterij dus.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nooit gesmeerd en nooit striemen gehad. Dit bedoel ik dus, het is echt erfelijk bepaald. Alleen iets gebruiken als je dat lekker vind dus, niet voor striemen.

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Hihi, de meningen verschillen. Moet zeggen dat ik er ook niet zeker van ben dat smeren echt helpt. Ik denk dat ik ga smeren zodra mn buik gaat groeien.

16. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    is idd niet aangetoond. wel schijnt je leeftijd te helpen, hoe ouder, hoe ouder en meer opgerekt de huid :). toch nog een voordeel aan oudere zwangerschap. hier wel gesmeerd, kreeg vanalles dus voelde me wel verplicht maar vooral voor massage kuiten- vocht gebruikt :).

17. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben iets ouder (36) dus dat is in mijn voordeel wat dit betreft. Ik smeer al vanaf een week of 12, eerst met zwitsal mama en sinds 16 weken ongeveer met etos babyolie. Ik ben normaal ook niet zo smeerderig, maar ik vind het lekker om voor het slapen gaan mijn buik in te smeren. Het is ook meteen een massage en dat vind ik lekker zo voor het slapen. Ik heb overigens nog geen enkel streepje. Ik hoop dat dat ook zo blijft en anders is het jammer :D

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik ben vanaf een week of 10 gaan smeren. Groeide in het begin erg snel, vandaar. Gebruik buikencreme van Zwitsal, borstencreme van Palmers en in de avond smeer ik met bio-olie. Ben nu 29 weken en ruim 13 kilo aangekomen en gelukkig (nog) niks te zien!

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier vanaf een week of 14 geloof ik met etos mama crème, deze verkoelt en voelt daarom zo lekker:).

Mijn moeder was jong zwanger (18) en heeft op d'r buik na 3 kids helemaal geen striemen, terwijl ze van m'n jongste zusje toch behoorlijk was aangekomen (+28 kilo geloof ik).

Op d'r borsten wel maar dat was al van dat ze van mij zwanger was. Ik heb dus wel een paar streepjes op m'n borsten.

Lijkt me dus wel echt genetisch bepaald.

Maar vooral een verkoelende crème kan heel fijn zijn tegen de jeuk van een groeiende buik:).

20. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vanaf week 8 ofzo. Had tot week 39 geen enkel striempje, nu ineens wel :( nog even lekker op de valreep dus, grrr.

Deel Deze Pagina