angst na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Senna82, Nov 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. finiminie

finiminie Actief lid

Sep 26, 2012
    103
    0
    16
    apeldoorn
    ik denk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. ik heb in september een miskraam gehad, ook zwanher van de eerste, na curretage 7 weken geleden nu weer zwanger:) ik durf nog niet echt blij te zijn. ik voel me ook niet anders dan de vorige keer ofzo ik had alleen wel het idee dat de streep van de zwangerschaps test veel dikker was dan de vorige zwangerschap, maar goed.
    Ik weet dat de kans op weer een miskraam heel klein is maar toch.

2. MevrouwtjeDees

MevrouwtjeDees Actief lid

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook hetzelfde hoor.. 9 miskramen gehad nu bijna 11 weken zwanger en doe het af en toe nog steeds in mijn broek van angst. Gister gelukkig wel weer een hele mooie echo met een dansend beebje gezien. Ik ben pas gerust gesteld als ik me ukkie in me armen heb aangezien ik me zoontje* met 38 weken ben verloren.

Maar ik ben toch nog wel positief hoor :) ik heb de hoop en moed niet opgegeven!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Afgelopen 13 maanden 2 miskramen gehad en nu in blijde verwachting.
    Ik kan me de angsten zo goed voorstellen...ben zelf ook enorm bang.
    Wist ergens wel dat ik misschien zwanger zou zijn, maar durfde er niet aan toe te geven, het te geloven.
    Afgelopen week ontzettende steken in mn lies...nou ja, van het 1 kwam het ander, huisarts test gedaan, knalpositief. 's middags verloskundige, echo, minstens 14 weken op weg!!
    Vanwege overgewicht volgende week naar gyn voor termijnecho.
    Heb van de week een zwaaiend hummeltje gezien, maar durf nog steeds niet superblij te zijn.
    Als dinsdag bij de gyn alles oké lijkt, durf ik misschien écht te gaan genieten.
    De miskramen zijn denk ik de redenen dat ik mezelf misschien wel heb 'afgesloten' voor wat er nu aan de hand is...
    Terwijl ik na de miskramen juist heel rustig was. Met de gedachten: er was vast iets niet in orde bij de kleine, daarom kon het niet blijven... Sprak er ook verder met niemand over, het was 'het' geheim van mn man en mij.

Het blijkt maar weer, een mens zit raar in elkaar!

Ik hoor deze week ook de hele week op de radio het liedje: Don't you worry child, heaven 's got a plan for you......

4. Senna82

Senna82 Bekend lid

Jun 25, 2012
    747
    53
    28
    @Fininimie gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Probeer er van te genieten! heb je al een afspraak bij je vk gemaakt?

@mevrouwtjedees Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Jeetje wat een heftige tijd heb je gehad!
    Wat super dat je zo positief bent!

@Shandy Ook gefeliciteerd meid! Hoop dat je dinsdag met heel goed nieuws komt en dat je een lekker zwaaiend kleintje hebt gezien is toch ook wel heel fijn!

Meiden ik ben op dit moment 4+6 zwanger en ook ik zit soms(vaak) in angst..
    We waren na de miskraam van vorige maand heel snel weer zwanger en dat was al een behoorlijke verassing.
    Ik had het niet verwacht.
    Soms denk ik dit zit helemaal goed en in augustus een wondertje in onze armen. En soms ben ik heel bang dat het weer fout gaat.
    Ook omdat ik eigenlijk nog geen tot weinig kwaaltjes heb...
    21 december heb ik de eerste echo en kan niet wachten tot het zover is..

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Dit forum is zó fijn! Kan hier heerlijk mn ei kwijt...
    Na dinsdag hoop ik op meer plekken mn gevoelens te durven uiten.
    Wel heel apart hoor, weet je net dat je écht zwanger bent (afgelopen dinsdag) moet je eigenlijk al kraamzorg gaan regelen....

Die miskramen blijven maar door mn hoofd malen...

6. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hey Senna, en andere dames...

Ook ik ben terug pril zwanger na Mk in oktober... voel me ook onzeker... en stukje normaal (alsof ik niet zwanger zou zijn)... of ik maak mezelf dat toch wijs...

Merk dat ik me nu minder snel zorgen maak over wat wel en niet mag... allez, gisteren toch nog glaasje gedronken bij collega's (anders zouden ze het weer te snel doorhebben)... ik neem de kat wél eens vast..
    Allez ik probeer minder alles te mijden en gewoon zo normaal mogelijk verder te doen...
    Waarschijnlijk uit zelfbescherming en omdat ik bang ben me te binden...
    Alsof een stemmetje in mijn hoofd zegt : ja ja, zwanger, we zien wel tot de 1e echo voordat we blij kunnen zijn... heel sceptisch tov mijn eigen lichaam dus.
    Is heel vreemd.

Ik hoop allesinds dat we allen een plakbeeb hebben/zullen hebben...

Shandy, mk blijft ook door mijn hoofd spoken ... heb boek gekocht 'als je een prille zwangerschap verliest' Ik ga er toch nog in blijven lezen.. gewoon voor mezelf wat verwerking te gunnen !

Sterkte dames !!

7. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    hoi ,

Ik denk of eigenlijk spreek ik uit ervaring dat het belangrijk is na een miskraam (ik had een missed abortion) om jezelf de tijd te geven om het te verwerken.

Het is heel normaal dat je na zo'n verdrietige periode namelijk met emoties te kampen krijgt die aandacht verdienen om een plekje te kunnen krijgen.

Je mag verdrietig en bang zijn. Het duurt vaak wel even voor het vertrouwen er is of terug komt.

Ik heb in huis een plekje gecreerd voor mijn kleine druif. En als ik eens een moeilijke dag heb dan kijk ik naar dat altaartje met de gedachte dat ik aan hem/haar denk. Dit hielp/helpt mij enorm.

Ik heb daar een engeltje bij staan met de tekst "always in our thoughts" "forever in our hearts"

toeterxx

Share This Page